Кафедра теорії та методики фізичного виховання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/66
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні особливості застосування гімнастичних вправ як засіб профілактики порушення постави студентської молоді(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Сундукова, Ірина В’ячеславівна; Радіонова, Олена Леонідівна; Sundukova, Iryna Vyacheslavovna; Radionova, Olena Leonidivna(ua) У статті на основі аналізу літературних джерел висвітлено методичні особливості застосування гімнастичних вправ в процесі профілактики порушення постави. Мета наукової статті полягає у розкриті особливостей використання вправ коригувальної, дихальної гімнастики для профілактики порушення постави. Під поняттям «постава» розуміють звичне, невимушене становище тіла людини, що здатна тримати своє тіло у просторі. Формується постава у процесі фізичного розвитку та становлення статико-динамічних функцій індивіда. Проаналізовано види порушення постави: лордоз, кіфоз, сколіоз, визначено завдання гімнастичних вправ коригувальної спрямованості. Найбільш поширені дефекти постави проявляються в асиметрії положення плечового та тазового поясу, збільшення фізіологічних вигинів хребта і кута нахилу таза, боковому викривлені хребта у вертикальному положенні. Дефекти постави створюють умови для прояву захворювань хребта та інших органів опорно-рухового апарату, що призводить в свою чергу до розладів внутрішніх органів. Зазначено, що гімнастичні вправи сприяють поліпшенню функцій м’язів верхньої частини спини та формуванню стереотипу раціональної постави. Дані методичні прийоми є ефективним способом корекції правильного положення хребта, що характеризується зменшенням відхилення хребта від осі вертикальної у фронтальній площині. Навчання гімнастичним вправам ґрунтується на практичному використанні змістовних і операційних знань про техніку виконання вправ й загальних дидактичних принципах формування рухових умінь та навичок. Гімнастичні вправи є ефективним засобом профілактики порушень постави, оскільки вони допомагають зміцнити м’язи, що підтримують хребет, покращують гнучкість і координацію рухів. Окрім профілактики порушення постави, регулярні заняття гімнастикою сприяють загальному зміцненню організму, вони покращують кровообіг, нормалізують обмін речовин, поліпшенню функціонування внутрішніх органів. (en) The article, based on the analysis of literary sources, highlights the methodological features of the use of gymnastic exercises in the process of preventing posture disorders. The purpose of the scientific article is to reveal the features of using corrective and respiratory gymnastics exercises to prevent posture disorders. The concept of "posture" is understood as the usual, relaxed position of a person’s body, which is able to hold its body in space. Posture is formed in the process of physical development and the formation of static and dynamic functions of an individual. Types of posture disorders are analyzed: lordosis, kyphosis, scoliosis, and the tasks of corrective gymnastic exercises are determined. The most common posture defects are manifested in the asymmetry of the position of the shoulder and pelvic girdle, an increase in physiological bends of the spine and the angle of inclination of the pelvis, and lateral curvature of the spine in an upright position. Posture defects create conditions for the manifestation of diseases of the spine and other organs of the musculoskeletal system, which in turn leads to disorders of internal organs. It is noted that gymnastic exercises contribute to the improvement of the functions of the muscles of the upper back and the formation of a stereotype of rational posture. These methodological techniques are an effective way to correct the correct position of the spine, which is characterized by a decrease in the deviation of the spine from the vertical axis in the frontal plane. Teaching gymnastic exercises is based on the practical use of substantive and operational knowledge about the technique of performing exercises and general didactic principles of forming motor skills and abilities. Gymnastic exercises are an effective means of preventing posture disorders, as they help strengthen the muscles that support the spine, improve flexibility and coordination of movements. In addition to preventing posture disorders, regular gymnastics classes contribute to the general strengthening of the body, they improve blood circulation, normalize metabolism, and improve the functioning of internal organs.Документ Рухова активність як важлива умова здоров’язбереження(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Радіонова, Олена Леонідівна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Radionova, Olena Leonidivna; Logvinova, Yaroslava Oleksiivna(ua) Однією з найважливіших соціальних проблем сучасності є погіршення здоров'я населення. Останніми роками збільшується кількість хворих з функціональними порушеннями діяльності серцево-судинної, дихальної систем, опорно-рухового апарату, органів зору, відхиленнями в нервово-психічній сфері та інших захворювань. У розв’язанні цієї проблеми одна з провідних ролей належить фізичній культурі і чітко відслідковується залежність рівня здоров'я людини від її рухової активності. Оптимальна рухова активність є могутнім оздоровчим чинником, що підвищує функціональні можливості фізіологічних систем організму. Узгодженість усіх систем організму формувалася в процесі еволюції на тлі активної рухової діяльності, саме тому вижили тільки ті популяції, у яких виявилась генетична стійкість до фізичних навантажень. Саме тому людина значно краще адаптується до значних фізичних навантажень, ніж до умов обмеженої рухливості. Людина має здатність повноцінно розвиватися і підтримувати життєдіяльність на належному рівні тільки за наявності достатнього систематичного м’язового навантаження. Рухова активність є визначальним чинником та необхідною умовою здоров’язбереження. У статті узагальнені основні фактори впливу рухової активності на здоров’язбереження, розкрито механізм покращення життєздатності організму засобами рухівої активності. Наведена характеристика умов, які необхідні для оптимізації рухової активності. Проведено аналіз даних сучасної наукової літератури з проблеми впливу рухової активності на стан здоров’я та його зміцнення. Виявлено, що достатньо велика кількість людей має хронічний дефіцит рухової активності. Результатом цього виступає низький рівень мотивації до ведення здорового способу життя. Встановлено важливість підвищення мотивації щодо здоров’ябережувальної поведінки, адже доведено, що рухова активність є невід’ємним компонентом здоров’язбереження вцілому. Стаття містить аналіз та узагальнення поняття «рухова активність». Розглянуто методику Фремінгемського дослідження рухової активності, відповідно якої зазнечено розподіл рухової активністі на рівні. Запропоновано до розгляду класифікацію рухової активності в залежності від мети та наведені висновки. (en) One of the most important social problems of our time is the deterioration of the population's health. In recent years, the number of patients with functional disorders of the cardiovascular, respiratory systems, musculoskeletal system, organs of vision, abnormalities in the neuropsychological sphere, and other diseases has been increasing. In solving this problem, one of the leading roles belongs to physical culture, and the dependence of a person's health level on his motor activity is clearly observed. Optimal motor activity is a powerful health factor that increases the functional capabilities of the body's physiological systems. The coherence of all body systems was formed in the process of evolution against the background of active motor activity, and therefore only those populations survived, in which the genetic resistance to physical exertion turned out to be higher. That is why a person adapts much better to heavy physical exertion than to conditions of limited mobility. A person has the ability to fully develop and maintain vital activity at the proper level only in the presence of sufficient systematic muscle load. Physical activity is a determining factor and a necessary condition for health preservation. The article summarizes the main factors of the influence of motor activity on health preservation, the mechanism of increasing the vitality of the body by means of motor activity is revealed. The characteristics of the conditions necessary for the optimization of root activity are given. An analysis of the data of modern scientific literature on the problem of the influence of motor activity on health and its strengthening was carried out. It was found that a sufficiently large number of people have a chronic lack of motor activity. The result of this is a low level of motivation for a healthy lifestyle. The importance of increasing motivation for health-preserving behavior has been established, because it has been proven that motor activity is an integral component of health-preserving as a whole. The article contains an analysis and generalization of the concept of "motor activity". The methodology of the Framingham study of motor activity was considered, according to which the distribution of motor activity at the level was determined. The classification of motor activity depending on the purpose is proposed for consideration and the conclusions are given.Документ Розвиток культури здоров’я майбутніх вчителів фізичної культури як базова умова формування здоров’язбережувальної компетентносі школярів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Радіонова, Олена Леонідівна; Радионова, Елена Леонидовна; Radionova, Olena Leonidivna(uk) У статті розглядається проблема формування та розвитку культури здоров’я майбутнього вчителя фізичної культури та обґрунтовується необхідність підвищення якості його підготовки щодо оздоровлення школярів загальноосвітнього навчального закладу. Представлені дані дослідження, проведеного автором статті в області культури здоров’я студентів, які свідчать про достатньо низький рівень розвитку їх культури здоров'я. Що, в свою чергу, матиме негативний вплив на якість реалізації формування здоров’язбережувальної компетентності учнів під час майбутньої професійної діяльності. Розкриваються концептуальні ідеї, способи, методи та шляхи розвитку культури здоров’я майбутнього педагога.