Кафедра теорії та методики фізичного виховання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/66

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Особливості систем фізичного виховання в університетській освіті Польщі і України: спільне та відмінне, шляхи вдосконалення
    (2023) Шевченко, Ольга Володимирівна; Shevchenko, Olga Volodymyrivna
    (ua) Ця стаття розглядає особливості системи фізичного виховання в університетській освіті в Польщі та Україні. Вона порівнює спільні та відмінні аспекти цих систем, зокрема, програми, підходи до навчання та методи викладання фізичного виховання. Звертається увага на різні підходи до організації фізичної активності в університетах кожної країни, включаючи обов’язкові курси, клуби та спортивні заходи. В статті також аналізуються фактори, які впливають на розвиток фізичної культури в університетах, такі як фінансування, інфраструктура та наявність кваліфікованих викладачів. Розглядається діяльність фахівців фізичної культури, яка присвячується визначенню фізичних можливостей людини, вивченню реакції організму щодо виконання фізичних вправ різної інтенсивності та навантаження; аналізу фізіологічних і психологічних механізмів під час виконання фізичних навантажень; встановлення фізіологічних, гігієнічних, анатомічних, біомеханічних основ тренування в різних видах спорту. Аналізуються проблеми збереження здоров’я, важливості фізичної рекреації, профілактичного значення занять фізичною культурою, фізичного виховання осіб з відхиленням розумового та фізичного розвитку. Виявлено , що Польща пройшла три етапи розвитку системи фізичного виховання, які мають свої характерні риси: І-й етап (80-і роки ХХ століття – 1991 рік) характеризується чіткою орієнтацією Польської системи фізичного виховання на систему фізичного виховання в Радянському Союзі; ІІ-й етап (1991-2004 роки) характеризується відходом орієнтирів у підготовці молоді, особливістю фізичного виховання в даний період стало те, що воно було спрямоване головним чином на всебічний розвиток особистості; ІІІ-й етап (2004-2022 роки) характеризується перебудовою системи фізичного виховання в Польщі згідно зі стандартами навчання у Європейському союзі. У закладах вищої освіти фізичне виховання передбачає спільну діяльність викладача і студента на розвиток тих фізичних якостей і реалізації фізичних здібностей, які хотів би розвинути в себе студент. Зрештою, стаття надає висновки щодо схожих рис та різниці між системами фізичного виховання в університетах Польщі та України, а також вказує на можливі шляхи подальшого вдосконалення цих систем.
  • Ескіз
    Документ
    Основи гімнастики художньої
    (ФОП Піскова М. А., 2022) Шевченко, Ольга Володимирівна; Мельнік, Анастасія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Рухливі ігри і забави
    (ФОП Піскова М. А., 2022) Шевченко, Ольга Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації з написання курсових робіт першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)
    (РВВ ЦДПУ імені Володимира Винниченка, 2021) Шевченко, Ольга Володимирівна; Черній, Валентина Петрівна; Мельнік, Анастасія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Гігієнічні особливості харчування дівчат з надлишковою масою тіла під час оздоровчих занять шейпінгом
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Черній, Валентина Петрівна; Шевченко, Ольга Володимирівна; Нєворова, Олена Валеріївна; Chernii, Valentyna Petrivna; Shevchenko, Olha Volodymyrivna; Nievorova, Olena Valeriivna
    (ua) У статті теоретично та експериментально обґрунтовано гігієнічні особливості харчування під час оздоровчих занять шейпінгом спрямованих на нормалізацію маси тіла в досліджуваних осіб. Основна мета запропонованої методики полягала у нормалізації ваги студенток, зміцненні їхнього здоров’я, підвищенні зацікавленості та залученні дівчат до регулярних фізкультурно-оздоровчих занять шляхом застосування засобів шейпінгу. Встановлено необхідність внесення певних коректив у раціон харчування студенток з урахуванням фізіологічних потреб їхнього організму, дотриманням гігієнічних вимог до раціонального харчування досліджуваних. Наведено власний варіант корекції фактичного раціону харчування досліджуваних на прикладі складеного добового раціону харчування студенток з урахуванням виявлених недоліків. Здійснено порівняльний аналіз антропометричних показників досліджуваних студенток. Ефективність використання занять шейпінгом із дотриманням корекції харчування студенток, які мають надлишкову масу тіла, підтверджена експериментально, що виявилось у позитивній динаміці в антропометричних показниках дівчат.