Кафедра української філології та журналістики
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/6
Переглянути
Документ Toolkit for the Formation of Narrative Strategies of the Russian-Ukrainian War (Using the 2022-2023 Media Language as an Example)(2021) Кирилюк, Ольга Леонідівна; Демешко, Інна Миколаївна; Нестеренко, Тетяна Анатоліївна; Волчанська, Ганна Василівна; Kyryliuk, O.; Shulska, N.; Zinchuk, R.; Demeshko, I.; Nesterenko, T.; Volchanska, H.; Fenko, N.(en) The article clarifies the scope of the concepts of narratives and subnarratives, comprehensively characterizes the narratives of Russian propaganda updated as of February 24, 2022. On the basis of processed materials of social networks and texts of traditional mass media, the peculiarities of the formation of narrative strategies of the Russian-Ukrainian war are determined. The analytical-synthetic method, methods of comparison and fact-checking served as the basis for the thematic classification of false messages, which are combined into eight blocks: 1) disbelief; 2) demonization of Ukraine and Ukrainians; 3) justification of aggression; 4) split; 5) intimidation; 6) ennoblement of the enemy; 7) shifting blame; 8) scaling of the conflict. Focusing on the priorities of multi-vector research made it possible to identify seven ways of suggestive influence on the recipient with the help of language tools: 1) introduction into a common synonymous series, which contributes to the formation of additional negative connotations of the word; 2) specifying seme, the functional range of which usually correlates with the purpose of language units of the first variety; 3) statements in the form of truisms, thanks to which the information appears as obvious and does not require proof; 4) conceptual metaphors aimed at justifying the war, contempt for Ukrainian national symbols; 5) euphemisms, with the help of which it is possible to either reduce the scale of the committed negative action, or to hide the negative consequences of the actions of opponents; 6) presuppositions leading to shifting the blame for the war onto Western countries and international alliances; 7) dehumanizing and demonizing vocabulary, which takes part in modeling situations that cause hatred and justify aggression.Документ Використання дистанційного навчання в курсі «Теоретична граматика української мови»(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті розглянуто перспективи використання дистанційних технологій у курсі «Теоретична граматика української мови». З’ясовано переваги і недоліки дистанцiйного навчання, зроблено акцент на особливостях навчального процесу при вивченні даного теоретичного курсу з використанням дистанційних освітніх технологій.Документ Використання інноваційної методики в курсі «Сучасна українська літературна мова (синтаксис)»(КОД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті висвітлено проблеми застосування інноваційної методики у викладанні курсу «Сучасна українська літературна мова (Синтаксис)» у взаємодії з традиційними методами навчання, розглянуто складні випадки аналізу словосполучень, головних і другорядних членів речення, складні випадки аналізу односкладних речень. У викладанні теоретичних курсів мовознавчого циклу необхідно враховувати ідеї наукової парадигми, орієнтованої на особистість студента з його комунікативними та пізнавальними потребами, актуалізувати в сучасній мовній освіті культуро-орієнтовані підходи до навчання мови. На сучасному етапі суспільством висуваються нові вимоги до системи освіти, форм, методів, принципів навчання, що сприятиме на якісно новому рівні підготувати студентів до майбутньої трудової діяльності, а досягти високих результатів у навчальному процесі можливо шляхом взаємодії традиційних та інноваційних процесів у викладанні теоретичних курсів на філологічних факультетах ВН3. В організації навчального процесу в системі підготовки спеціалістів-філологів використовується кредитно-модульна технологія викладання української мови у вищій школі, що передбачає оптимізацію освітнього процесу, посилення уваги до самостійної роботи студентів. Розглянуто дискусійні питання щодо проблеми другорядних членів речення в сучасному мовознавстві, проблеми односкладного речення в сучасному мовознавстві.Документ Застосування правописних компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті розкрито технологію навчання української мови на засадах компетентнісного підходу, застосування правописних (орфографічних і пунктуаційних) компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу. Установлено, що при вивченні дисциплін мовознавчого циклу необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, враховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей.Документ Застосування інтерактивних технологій навчання в підготовці майбутніх журналістів(2023) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(ua) У статті розглянуто проблеми професійно-орієнтованого навчання української мови для студентів спеціальності 061 «Журналістика» в сучасному освітньому просторі. Сучасна концепція мовної освіти передбачає навчально-методичне забезпечення студентів, створення комплексу та системи завдань, відповідних професійно-орієнтованих заходів, проходження виробничої практики для підготовки конкурентоспроможного фахівця-журналіста і швидшої адаптації до професійної діяльності. На заняттях для студентів зазначеної спеціальності використовуються такі інтерактивні методи, як електронні навчальні видання, ситуативні проблемні завдання, мультимедійні лекції та практичні заняття, тренінги, майстер-класи, ігрове навчання, прес-конференції, круглі столи, кейс-методи. При підготовці висококваліфікованих фахівців спеціальності 061 «Журналістика» необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, інтерактивних технологій, STEAM-методики, ураховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей. Упровадження STEAM-освіти формує навички командної роботи, критичного мислення, уміння застосовувати знання для розв’язання конкретних завдань. Використання STEAM-методики спрямовує до креативності, самостійності, відповідальності за прийняті рішення. При оцінюванні реалізуються такі завдання: формування дослідницької gропозиції, написання репортажів, створення концептуальної карти, захист проєкту, інгвостилістичний аналіз тексту, переважно публіцистичного стилю. Організація та використання інтерактивного навчання спонукає до колективного, групового навчання в співпраці, моделюючи життєві або виробничі ситуації, використовуючи відповідні рольові ігри, пов’язані із журналістикою, що сприяє ефективно розв’язувати проблеми, створювати творчу атмосферу довіри, взаємодії, підтримки та співпраці.Документ Морфонологічна характеристика словотвірних гнізд із вершинним дієсловом у сучасній українській мові(2012) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(ua) У статті окреслено перспективу дослідження девербативів у сучасному мовознавстві, визначено особливості морфонологічних закономірностей у віддієслівних словотвірних гніздах з вершинним дієсловом іншомовного походження.Документ Морфонологічна характеристика словотвірних гнізд із вершинним дієсловом іншомовного походження(2012) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(ua) У статті окреслено перспективу дослідження девербативів у сучасному мовознавстві, визначено особливості морфонологічних закономірностей у віддієслівних словотвірних гніздах з вершинним дієсловом іншомовного походження.Документ Морфонологічні класифікації дієслівних основ у сучасній українській мові(КОД, 2019) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті розроблено морфонологічні класифікації дієслівних основ у сучасній українській мові. Визначено морфонологічні правила, виділено 6 структурних типів дієслівних основ у словотвірних гніздах з вершинним дієсловом. Установлено, що дієслівні основи класифікуються за 13 структурними типами. Виявлено, що фонемна характеристика структурних типів має певні відмінності в інвентарі фонем, а також в можливостях комбінаторики фонем. У препозиції кінцевої приголосної фіналі дієслівної основи можуть реалізуватися всі голосні і 18 приголосних фонем. Морфонологічна маркованість словотвірних гнізд залежить від їхнього словотвірного потенціалу.Документ Морфонологічні параметри афіксів віддієслівного словотворення в українській мові(2015) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(ua) У статті з’ясовано морфонологічні параметри префіксів, елементарних і складних суфіксів віддієслівних похідних. Розглянуто морфонологічно релевантні особливості іменникових, прикметникових та дієслівних афіксів в українській мові. Установлено, що фінальні елементи дієслівної основи, які зазнають змін під впливом ініціалі форманта, сигналізують про можливі морфонологічні операції (усічення, консонантні, вокалічні альтернації, нарощення суфіксальної чи кореневої морфем, модифікації наголосу) у віддієслівному похідному. дном.Документ Морфонологічні типи і властивості вершинних дієслів словотвірних гнізд в українській мові(КОД, 2021) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті визначено морфонологічні типи вершинних дієслів словотвірних гнізд в українській мові. З’ясовано їхні властивості за характером фіналі дієслівної основи, морфонологічними трансформаціями в морфонологічно маркованих похідних на різних ступенях деривації. Установлено, що для неподільних дієслівних основ характерні відкриті (МТ-1 –МТ-10) й закриті (МТ-11 – МТ-22) дієслівні основи, для подільних дієслівних основ – відкриті (МТ-1 – МТ-48) дієслівні основи. Для членованих дієслівних основ типовою є відкрита структура суфікса (V, VCV), тобто неприкрита або прикрито-відкрита (CV).Документ Принципи опису словотвірної семaнтики віддієслівних дериватів в українській мові(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(en) The article outlines the perspective of the research of verbal derivatives in the Ukrainian language in the context of theoretical achievements of modern linguistics, studies problem issues of derivational relations, lines of word-forming motivation of verbal derivatives, it also finds out the principles of semantic classification of derivatives. It’s been established that the main typological feature of verbal derived paradigms is their internal structuring due to part-of-speech zones of derivatives.Документ Складні випадки морфонологічного аналізу девербативів(КОД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті розглянуто проблемні питання дериваційних відношень, напрямків морфонологічних трансформацій, визначено нові класифікаційні принципи морфонологічного аналізу девербативів, окреслено проблеми моделювання віддієслівних іменників у сучасній українській мові. Установлено, що реконструкція вершинних дієслів словотвірних гнізд дає можливість правильно визначити напрямок словотвірної мотивації, морфонологічний тип і встановити морфонологічну модель. Зазначено, що фінальні елементи дієслівної основи, які зазнають змін під впливом ініціалі форманта, сигналізують про можливі морфонологічні операції (усічення, консонантні, вокалічні альтернації, нарощення суфіксальної чи кореневої морфем, модифікації наголосу) у віддієслівному похідному.Документ Словотвірна морфонологія девербативів у прозових творах В. Винниченка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(uk) У статті досліджено специфіку девербативів у словотвірно-морфонологічному аспекті в канві прозових творів В. Винниченка, виділено словотворчі засоби та морфонологічні моделі віддієслівних дериватів у творах В. Винниченка. Репрезентовано словотвірні й морфонологічні типи і моделі девербативів на позначення абстрактних назв і назв опредметненої дії в прозі В. Винниченка. З’ясовано, що однією з важливих стилетворчих рис ідіолекту письменника є досить висока частотність девербативів, утворених способом нульової суфіксації, які використовуються як засіб характеристики стрімкості людської дії. Установлено, що для віддієслівних дериватів субстантивної та ад’єктивної зон характерні такі морфонологічні явища, як усічення дієслівної фіналі, консонантні і вокалічні альтернації, модифікація наголосу.Документ Теоретичні проблеми віддієслівної словотвірної морфонології української мови(2013) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, I.(ua) У статті окреслено перспективу дослідження девербативів в українській літературній мові в контексті теоретичних здобутків сучасної лінгвістики, обґрунтовано міжрівневий статус словотвірної морфонології. Сформульовано теоретичні проблеми віддієслівної словотвірної морфонології української мови, розглянуто проблемні питання дериваційних відношень, напрямків морфонологічних трансформацій, визначено морфонологічні позиції віддієслівних похідних. Установлено, що типологічною ознакою дериваційних парадигм дієслів є їхнє внутрішнє структурування за частиномовними зонами девербативів. З’ясовано морфонологію словотвірних гнізд із членованими і нечленованими питомими та іншомовними вершинними дієсловами в сучасній українській літературній мові, спрогнозовано можливі морфонологічні зміни, встановлено морфонологічні моделі.