Наукові видання каф-ри філософії, політології та психології

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 101
  • Item
    Digital Technology Evolution of the Industrial Revolution From 4G to 5G in the Context of the Challenges of Digital Globalization
    (2023) Клюєнко, Едуард Олександрович; Воронкова, Валентина Григорівна; Нікітенко, Віталіна Олександрівна; Олексенко, Роман Іванович; Андрюкайтене, Регіна; Харченко, Юлія Володимирівна; Voronkova, Valentyna; Nikitenko, Vitalina; Oleksenko, Roman; Andriukaitiene, Regina; Kharchenko, Julia; Kliuienko, Eduard
    (ua) The development of a new generation of information technologies and engineering equipment directly affects the path of scientific research and innovation. As a result of these processes, new trends are developing, such as information technology, AI, digital education and medicine, etc. The 4th Industrial Revolution is the result of digital transformation. These processes are the basis for the evolution from the 4th to the 5th industrial revolution. The article analyses the fifth generation of 5G mobile telecommunication systems, which is a new wireless communication standard that will bring significant improvements in the data transfer speed of connecting many devices simultaneously.
  • Item
    Metaphysical Portrait of Melitopol in the Symbolic Circle "Honey - Milk - Water" (The Problem of Symbolic Resources in Tourist Activities)
    (2023) Клюєнко, Едуард Олександрович; Олексенко, Роман; Білоус, Влада; Kliuienko, Eduard; Oleksenko, Roman; Bilohur, Vlada; Radchenko, Liudmyla; Bortnykov, Yevheni
    (ua) The purpose of the proposed research is to create a metaphysical portrait sketch of Melitopol in the symbolic circle "honey - milk - water" in the context of attracting symbolic resources problem in tourism. In an intensive way, and following the strengthening of homo viator phenomenon in the global world, research in the touristic field and philosophy of tourism are increasingly turning their attention to the "internal resource", including in this concept, in addition to natural and ulturalhistorical, also symbolic resource. The work uses such methods as dialectical and metaphysical, the principle of comprehensiveness of research, the general logical method, and other methods of scientific research. Tourist legend as an applied direction can become an effective marketing mechanism, as a result of which it is possible, using a symbolic resources variety and tools, to create humanitarian and social development perspectives, agreed and identified through analysis of mythological structures and conceptual shells for harmonious and effective development of these territories. In this aspect, tourism as one of the mass culture branches will produce tourist flows directed to previously elaborated territorial brands.
  • Item
    Політична участь в Україні: новітні риси та стріт-арт форми
    (ДНУ ім. О.Гончара, 2017) Клюєнко, Едуард Олександрович
    (ua) Здійснено аналіз сучасних трендів політичної участі в Україні. На основі аналізу теорій постіндустріалізму та постмодернізму визначено і проаналізовано новітні загальні та специфічні риси політичної участі. Виокремлені головні форми політичної стріт-арт участі в українському суспільстві: перформанс, флешпротестмоб та політичні графіті.
  • Item
    Проблема соціального прогнозування політичної участі
    (ТОВ «Інновація», 2014) Клюєнко, Едуард Олександрович
  • Item
    La Convergencia De La tecnología Y La innovación En El Espacio Complejo Moderno
    (2023) Клюєнко, Едуард Олександрович; Харченко, Юлія Володимирівна; Харченко, Сергій Петрович; Клочек, Лілія Валентинівна; Русул, Олег Васильович; Kluenko, E.; Kharchenko, Julia; Kharchenko, Sergej; Klochek, Lilia; Kluenko, Eduard; Rusul, Oleg
    (ua) The purpose of the study is to conceptualize the phenomenon of vergence of technologies and innovations in the context of building a society as a complex system by modernizing the innovation environment. To achieve the goal, general scientific and special -scientific methods of cognition were used, in particular, dialectical, formal-logical, analysis and synthesis, system-structural. The key methodological principles, spatial-topological and ontological, were presented. It is confirmed that the concept of "vergence" is the state of systems at the point of intersection of divergent and convergent processes, as well as their balancing. Vergence as a method of creative thinking was used in this study primarily to solve problems and tasks related to the synchronism of various contradictory processes (reconciles the processes of "scattering", "accele ration" and "gathering", "braking"). The value of this approach was in finding multiple solutions to ambiguous problems. The results of the study confirmed that the vergent interaction of technologies and innovations, the merging of funds and resources that contribute to the modernization of the innovation space, their analysis and synchronism, excluded the position of rest in the social system and, on the contrary, gave rise to a situation of accelerated but controlled dynamism.
  • Item
    Постмодерний стріт-арт протест: головні форми та риси
    (НАУ, 2017) Клюєнко, Едуард Олександрович
    (ua) У статті проаналізовано особливості постмодерного політичного протесту. Здійснено аналіз політич-ного стріт-арт протесту як результату новітнього впливу постмодерної культури в політиці. Виділені головні форми сучасного стріт-арт протесту, показано його характер як видовищного розважально-ігрового шоу.
  • Item
    Політична участь і демократія: основні проблеми міжнародного характеру
    («Видавництво «Гілея», 2018) Клюєнко, Едуард Олександрович
  • Item
    Пандемії як суперечливе еко-соціальне явище
    (НАУ, 2021) Клюєнко, Едуард Олександрович
  • Item
    Репрезентація війни соціально-філософськими концептами постмодернізму (на прикладі російсько-української війни)
    (НАУ, 2023) Клюєнко, Едуард Олександрович
    (ua) У статті на основі найважливіших соціально-філософських концептів постмодернізму досліджуються прояви російсько-української війни, оскільки значна кількість новітніх ознак сучасних війн можуть бути адекватно зрозумілими з урахуванням відповідної їм концептуальної мови опису сучасної епохи. Розкрито, які саме наявні прояви війни можуть вважатися постмодерними(або дотичними до них), та як вони можуть бути репрезентовані основними концептами постмодерністських соціально-філософських теорій. В статті виділено вісім соціально-філософських концептів постмодернізму та представлено аналіз їхніх проявів у війні, показано можливості розпізнання проявів впливу елементів постмодерності в конкретній актуальній війні.
  • Item
    Мотивація учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету
    (2020) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна
    (ua) У статті представлені результати емпіричного дослідження, метою якого є вивчення особливостей мо-тивації учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю побудови ефективної системи підготовки майбутніх вчителів в умовах реформування освіти, а також наявністю проблеми зниження у студентів інтересу до навчання та тенденції до відмови працювати за фахом після закінчення вишу. Для досягнення поставленої мети нами був використаний наступ-ний психодіагностичний інструментарій: «Шкала академічної мотивації» Т. О. Гордєєвої, методика визначен-ня типу спрямованості особистості (тест Т. Данілової) та методика «Мотиви вибору професії» В. А. Семи-ченко. У дослідженні взяли участь студенти першого курсу факультету іноземних мов ЦДПУ імені Володими-ра Винниченка (41 особа). Аналіз результатів дослідження засвідчив, що незважаючи на переважання у біль-шості студентів внутрішньої мотивації над зовнішньою (оптимальну академічну мотивацію демонструють дві третини студентів), існує низка негативних тенденцій: 1) гуманістична складова, важлива для спрямова-ності майбутніх вчителів, у студентів І курсу не виражена навіть у групі з високим рівнем внутрішньої і низь-ким рівнем зовнішньої мотивації; 2) суттєві зв’язки між типом спрямованості і мотивами навчання майже відсутні, що свідчить про невизначеність сфери професійної спрямованості більшості студентів; 3) найбільш дієвим мотивом вибору професії для переважного числа студентів факультету іноземних мов є можливість використовувати професійні уміння поза роботою, що вказує на низьку зацікавленість здобувачів до оволодін-ня педагогічною професією. Загалом це свідчить про певну незрілість мотивації до навчання першокурсників, яка є природним наслідком їх вікової психодинаміки. Отримані результати можуть бути використані при ро-зробці психологічного супроводу першокурсників з урахуванням особливостей їх мотиваційних проф ілів.
  • Item
    Особливості прояву видів впевненості в собі у юнацькому віці
    (2015) Мельничук, Сергій Костянтинович
    (ua) В даній статті проаналізовано психологічні особливості впевненості у собі виділено й описано її види. Представлено науково-теоретичні підходи до вивчення видів впевненості. Виокремлено види впевненості в собі: самовпевнений, пізнавальний, мотиваційний, емоційний, демонстративний, когнітивно-мотиваційний, когнітивно-емоційний, когнітивно-поведінковий, мотиваційно-емоційний, мотиваційно-поведінковий, емоційно-поведінковий, інтуїтивний, немотивований, емоційно нестійкий, прихований, невпевнений. Охарактеризовано специфіку їх прояву в юнацькому віці. Експериментально визначено особливості розподілу осіб юнацького віку за видами впевненості в собі. Виявлено специфіку розвитку когнітивного, емоційно-оцінювального, мотиваційно-цільовового, поведінкового компонентів впевненості у собі в юнацькому віці.
  • Item
    Критерії вивчення впевненості в собі
    (2022) Мельничук, Сергій Костянтинович
    (ua) У статті розглянуто психологічні характеристики самовпевненості, виділено та описано її види. Представлено науково-теоретичні підходи до вивчення видової впевненості. Автор визначив такі типи впевненості в собі: когнітивний, мотиваційний, емоційний, демонстративний, когнітивно-мотиваційний, когнітивно-емоційний, когнітивно-поведінковий, мотиваційно-емоційний, мотиваційно-поведінковий, емоційний, поведінковий, інтуїтивний, невиправданий, емоційно нестійкий, прихований, непевний. Автор навів характерні особливості їх прояву в підлітковому віці. Експериментально визначено розподіл цих особливостей підліткового віку за типом впевненості. Показано специфіку когнітивного, емоційно-оцінного, мотиваційно-цільового, поведінкового компонентів впевненості в собі в молодому віці. Основні завдання програми психологічного супроводу пов’язані зі структурою впевненості в собі (мотиваційно-цільовий, когнітивний, емоційно-оцінний та поведінковий компоненти). При реалізації програми враховано виявлені на етапі дослідження особливості розвитку структурних компонентів впевненості в ранньому та пізньому підлітковому віці. Зокрема, низький рівень розвитку когнітивного компоненту у старшокласників та нерозвиненість у студентів емоційно-оцінного компоненту впевненості в собі виражається у невмотивованій тривожності.
  • Item
    Особливості учбової мотивації студентів в умовах дистанційного навчання
    (РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.
  • Item
    Особливості мотивації студентів-першокурсників в умовах дистанційного карантинного навчання
    (2021) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.
    (ua) Статтю присвячено проблемі мотивації до навчання студентів-першокурсників університету в умовах карантинного дистанційного навчання, для яких вимушений і раптовий перехід на дистанційну форму співпав з періодом їх адаптації до навчання у виші. Проаналізовано переваги та обмеження дистанційної форми навчання в плані мотивування студентів до досягнення навчальних цілей. Розкрито специфіку мотивації студентів в умовах дистанційного карантинного навчання. З метою вивчення особливостей мотивації до навчання студентів першокурсників в умовах карантинного дистанційного навчання використано методику «Шкали академічної мотивації» Т.О. Гордеевої, яка дозволяє визначити рівень розвитку різних мотиваційних конструктів в контексті теорії самодетермінації. Визначено, що у більшості студентів під час академічного року 2020-2021 домінувала внутрішня мотивація, а загальною тенденцією в динаміці мотивації студентів було незначне зниження показників за всіма шкалами як внутрішньої, так і зовнішньої мотивації. Виключенням є показники шкали амотивації, яка несуттєво зросла. Порівняння отриманих результатів із даними про мотивацію першокурсників, що навчались очно, показало, що мотивація студентів, що навчалися в умовах дистанційного та змішаного навчання, виявилась достовірно вищою за всіма шкалами внутрішньої мотивації, а також за шкалами мотивації самоповаги та інтроеційованої мотивації. Виявлені особливості, на наш погляд, визначають специфіку адаптаційних процесів першокурсників в умовах карантинного дистанту. Також отримані результати свідчать, що, попри негативний вплив умов локдауну, студенти виявились достатньо мобілізованими для подолання викликів адаптації до незвичних умов навчання. В свою чергу умови дистанційного навчання спільно з викликами пандемії створили підґрунтя для активізації процесів саморегуляції першокурсників і набуття ними суб’єктного досвіду. Водночас цих умов вочевидь недостатньо для того, щоб такі процеси набули масовості та більшої глибини.
  • Item
    Спонтанність особистості і синдром професійного вигорання у педагогів
    (2014) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.
    (ua) У статті розглянуті перспективи використання феномену спонтанності особистості в якості ресурсу подолання синдрому професійного вигорання педагогів.