Наукові видання каф-ри природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/152

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення фізичного практикуму з квантової фізики комп’ютерно-орієнтованими засобами навчання
    (2019) Величко, Степан Петрович; Соменко, Дмитро Вікторович; Шульга, С. В.; Величко, С.П.; Соменка, Д. В.; Шульга, С.В.; Velichko, S.; Somenko, D.; Shulga, S.
    (ua) Сучасна методика навчання фізики, включаючи і методику вивчення розділу «Квантова фізика» у педагогічних закладах освіти, повинна враховувати наявність в освітньому процесі двох складників – віртуального та реального – і використовувати їх інтегровано у процесі навчання і зокрема в ході виконання обов’язкового фізичного практикуму. Це дає можливості студентові завдяки запропонованому ППЗ «Quantum physics» якісно підготуватися і виконати роботу практикуму, а на завершальній стадії зробити вичерпні узагальнення і за необхідності виправити одержаний результат та внести правки.
  • Ескіз
    Документ
    Вільнопоширюване апаратне та програмне забезпечення для організації навчально-дослідницької роботи майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Соменко, Дмитро Вікторович; Соменко, Дмитрий Викторович; Somenko, Dmytro Viktorovych
    (uk) В статті розглядаються переваги використання вільнопоширюваного апаратного та рограмного забезпечення для організації навчально-дослідницької роботи майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін. На прикладі застосування апаратно-обчислювальної платформи Arduino та вільнопоширюваного середовища програмування Arduino IDE з використанням системи комп’ютерної математики Sage пропонується створення багатофункціональної установки моніторингу фізичних параметрів навколишнього середовища та конкретних фізичних процесів. Процес та методика створення зазначеного обладнання може бути корисна студентам фізико-математичних факультетів та сприяти розвитку їхньої пізнавальної активності та дослідницької роботи в рамках навчальної діяльності в університеті.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток пізнавальної активності студентів фізико-математичного факультету засобами інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічних ВНЗ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Соменко, Олена Олексіївна; Соменко, Дмитро Вікторович; Соменко, Елена Алексеевна; Соменко, Дмитрий Викторович; Somenko, Olena Oleksiyivna; Somenko, Dmytro Viktorovych
    (uk) Розглянуто педагогічну проблему розвитку пізнавальної активності майбутніх вчителів природничих дисциплін. На основі аналізу існуючих у науково-педагогічній літературі підходів встановлено основні аспекти явища пізнавальної активності, з’ясовано зміст поняття «пізнавальна активність студента». Виявлено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі з математики сприяє підвищенню рівня розвитку пізнавальної активності студентів, про що свідчить аналіз ряду досліджень. Наведено критерії розвитку пізнавальної активності студентів у педагогічних ВНЗ, а також функції комп’ютерних засобів у навчальному процесі з природничих дисциплін. Встановлено, що одним із ефективних способів використання ІКТ при вивченні природничих дисциплін є організація навчання за комп’ютерно-орієнтованими методичними системами, які передбачають широке використання прикладного програмного забезпечення, систем комп’ютерної математики та новітніх інформаційних технологій у навчальному процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Використання можливостей апаратно-обчислювальної платформи arduino в лабораторному практикумі з фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Соменко, Дмитро Вікторович; Соменко, Олена Олексіївна; Соменко, Дмитрий Викторович; Соменко, Елена Алексеевна; Somenko, Dmytro Viktorovych; Somenko, Olena Oleksiyivna
    (uk) У статті аналізуються можливі напрямки поєднання традиційних методів та інноваційних технологій у навчанні фізики, зокрема, використання можливостей апаратно-обчислювальної платформи Arduino в організації проведення лабораторного практикуму з фізики. Аналізуються переваги використання апаратно-обчислювальної платформи Arduino для створення навчального фізичного обладнання із застосуванням ЕОТ.Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів для проведення навчальних фізичнихекспериментів є актуальним і перспективним з огляду на стрімкий розвиток технологій, електроніки та тотальну інформатизацію життя сучасної людини. Реальний навчальний фізичний експеримент вимагає використання сучасних засобів вимірювання та аналізу фізичних процесів, яке в свою чергу спрощує розуміння і розвиває модельне мислення. Мова йде про використання саме аналізуючих комп’ютерних систем, що в реальному часі можуть проводити збір та опрацювання характеристик фізичних об’єктів, що змінюють свої параметри під час проведення демонстрацій та навчальних дослідів. Використання комп’ютерних програм, інтерфейс яких має можливість візуалізації графіків перебігу фізичних процесів, або використання електронних інструментів для аналізу експериментальної інформації, дозволяє ефективно реалізовувати такі програмні продукти під час лекцій та в ході інших занять і навчальних заходів. Пропонується варіант розробленого навчального досліду з фізики з використанням електронно-обчислювальної техніки. Розроблене програмне забезпечення передбачає можливість проведення досліджень та програмного аналізу параметрів досліджуваних фізичних процесів також під час лекційних занять завдяки додатковому під’єднанню до комп’ютера мультимедійної системи, що дозволяє вивести відеозображення ходу перебігу досліду в режимі On-line.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження ефективності методичної системи розвитку пізнавальної активності студентів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Соменко, Дмитро Вікторович
    (uk) У статті відображаються результати експериментальної перевірки ефективності методики розвитку пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні аспекти запровадження ЕОТ у навчальному процесі
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Соменко, Дмитро Вікторович
    (uk) У статті проаналізовано проблеми та перспективи використання ІКТ під час організації навчальної діяльності учнів. Виявлені основні недоліки та психолого-педагогічні аспекти запровадження ЕОМ у навчальний процес з фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інтернет-ресурсів для організації самостійної роботи учнів з фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Соменко, Дмитро Вікторович
    (UA) У статті аналізується сучасний стан використання інформаційно-комунікаційних технологій. Пропонуються шляхи інтенсивного використання Інтернет-ресурсів для організації самостійної роботи учнів з фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Використання технологій Web 2.0 та соціальних мереж для організації навчальної діяльності учнів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Соменко, Дмитро Вікторович
    (UA) У статті розглядаються питання застосування серверів для організації навчальної діяльності, аналізуються переваги і формулюються питання використання соціальних серверів в навчальних цілях, зокрема під час навчання фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Компетентнісний підхід у запровадженні спецкурсів для майбутніх учителів фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Соменко, Дмитро Вікторович
    (UA) В статті розглядається використання компетентісного підходу у створенні та запровадженні спецкурсів у педагогічних ВНЗ для майбутніх вчителів фізики. Формулюються основні вимоги до підбору завдань з урахуванням компетентісного підходу із використанням засобів ІКТ.