Перегляд {{ collection }} за Автор "Tsepa, Olexandra"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Образ оповідача як суб’єктна форма вираження авторської свідомості в повісті-поемі «Поза межами болю» Осипа Турянського(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra(uk) У статті висвітлено основні акценти літературознавців щодо повісті-поеми «Поза межами болю» О. Турянського, біографічної постаті та творчої індивідуальності західноукраїнського письменника, специфіки його літературно-критичної спадщини. Досліджено повість-поему «Поза межами болю» Осипа Турянського в аспекті актуальної у філологічній науці проблеми автора. У межах концепції інтегрованого підходу висвітлено внутрішній (художньо закодовані самозображення, самооцінки й самоочікування) і зовнішній (особливості бачення, осмислення і ставлення до довколишнього) світи іпостасей образу оповідача як суб’єктної форми авторської свідомості: так званих «Я-теперішнього», «спостерігача», «Я-теперішнього минулого». У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду оповідача та специфіки художньо вираженого довколишнього з’ясовано інтереси, уподобання, риси творчо закодованої авторської індивідуальності на експліцитному та імпліцитному рівнях тексту.Документ Поетично закодований індивідуальний досвід митця в триптиху «Доля. Муза. Слава» Тараса Шевченка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra(uk) У статті йдеться про основні аспекти шевченкознавчих досліджень стосовно триптиху «Доля. Муза. Слава». Висвітлено особливості літературознавчого осмислення лейтмотиву митця в межах художнього світу Кобзаря. З’ясовано, що авторське самозображення презентоване постатями «сіроми», зосередженого на своїй життєвій незреалізованості, та «Я-митця», що переймається виключно творчою самореалізацією. Обґрунтовано самооцінку автора з позиції статусу в суспільстві, творчої зреалізованості, повноти богемного життя. Дійшли висновку, що поетично закодовані авторські самоочікування передають сподівання досягти певного життєвого і творчого успіху, настирливе прагнення бути володарем вічного натхнення, впливати на духовну ауру суспільства. У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду автора в триптиху «Доля. Муза. Слава» було увиразнено мотив митця і мистецтва в поетичній спадщині Шевченка останніх років творчості, а також висвітлено окремі штрихи презентованого в ній образу автора.