Перегляд за Автор "Пуляк, Ольга Василівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Безпека життєдіяльності(Авангард, 2013) Ткачук, Андрій Іванович; Пуляк, Ольга Василівна; Кононенко, Сергій ОлексійовичПосібник містить курс лекцій, теми рефератів та питання, що виносяться на практичні заняття з дисципліни "Безпека життєдіяльності" для студентів вищих педагогічних навчальних закладів всіх спеціальностей за освітньо-кваліфікаційним рівнем"бакалавр" та курсів післядипломної освіти.Документ Безпека життєдіяльності та основи охорони праці(Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2017) Ткачук, Андрій Іванович; Пуляк, Ольга Василівна(uk) Навчальний посібник містить курс лекцій, теми рефератів та питання, що виносяться на практичні заняття з дисципліни "Безпека життєдіяльності та основи охорони праці" для студентів вищих педагогічних навчальних закладів всіх спеціальностей за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр".Документ Безпека життєдіяльності та основи охорони праці в галузі: Навчальний посібник для студентів педагогічних закладів вищої освіти всіх спеціальностей за освітнім рівнем "бакалавр"(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Ткачук, Андрій Іванович; Пуляк, Ольга ВасилівнаДокумент Використання розрахунково-графічних робіт з цивільного захисту у підготовці студентів освітньо–кваліфікаційного рівня «Магістр»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Пуляк, Ольга Василівна(uk) У статті аналізуються особливості та доцільність запровадження розрахунково-графічних робіт з цивільного захисту.Документ Використання інтернет-технологій та соціальних медіа в освітньому процесі та професійній діяльності викладачів закладів вищої освіти(2023) Мироненко, Наталя Василівна; Абрамова, Оксана Віталіївна; Пуляк, Ольга Василівна; Myronenko, Natalya Vasilivna; Abramova, Oksana Vitalyevna; Puliak, Olha Vasilivna(ua) Статтю присвячено дослідженню ролі інтернет-технологій і соціальних медіа в освітньому процесі та професійній діяльності викладачів закладів вищої освіти й обґрунтування їх важливості для покращення навчання та комунікації між здобувачами та викладачами. Зазначено, що наразі Інтернет-технології та соціальні медіа широко застосовуються для реклами та створення іміджу закладу освіти, поширенню інформації про його діяльність та можливості, інформуванню про перелік та особливості освітніх програм й надання освітніх послуг, отримання зворотного зв’язку й відгуків від здобувачів освіти та інших стейкхолдерів, розважанню та залученню студентів та абітурієнтів до спільних заходів. Заклади освіти, зокрема й вищої освіти, використовують Інтернет-технології та соціальні медіа задля маркетингової стратегії. В статті розглядається важливість медіаграмотності для викладачів закладів вищої освіти в контексті використання соціальних медіа. Відзначається, що правильне сприйняття та критичне тлумачення інформації, навички створення медіатекстів та привернення уваги користувачів соціальних медіа є ефективними для розвитку ефективних стратегій взаємодії з аудиторією. Стаття акцентує увагу на необхідності етичного та грамотного поширення інформації для здобуття довіри читачів та залучення їх як постійних підписників. Також обговорюється важливість знань цільової аудиторії та створення унікального контенту для привернення її уваги та інтересу. Авторами статті як приклад ефективного застосування інтернет-технологій та соціальних медіа в освітньому процесі наведено досвід проведення конкурсу «Палітра талантів». Цей конкурс проводився в онлайновому форматі на базі Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка. Автори прийшли до висновку, що такі конкурси популяризують види мистецтва та дизайну, стають платформою для об’єднання спільнот, сторінки конкурсу в соцмережах використовуються для дискусій, рекламують заклад освіти, залучать до співпраці стейкхолдерів. Розглядаються фактори, які сприяють успішному впровадженню інтернет-технологій і соціальних медіа в освітній процес закладів вищої освіти та розробці ефективних стратегій використання соціальних медіа для досягнення навчальних цілей. На думку авторів, впровадження інтернет-технологій і соціальних медіа в освітній процес закладів вищої освіти, полегшують спільну роботу над проєктами та обмін ідеями, а також швидкий доступ до актуальної інформації. На основі аналізу різних типів соціальних медіа, виявлено основні способи та стратегії їх використання в закладах вищої освіти для покращення комунікації, співпраці та активного залучення здобувачів до навчання. (en) The article is devoted to the study of the role of Internet technologies and social media in the educational process and professional activities of teachers of higher education institutions and the substantiation of their importance for improving learning and communication between students and teachers. It is noted that currently, Internet technologies and social media are widely used to advertise and create an image of an educational institution, disseminate information about its activities and capabilities, inform about the list and features of educational programs and the provision of educational services, receive feedback and feedback from students and other stakeholders, entertain and involve students and applicants in joint events. Educational institutions, including higher education, use Internet technologies and social media for their marketing strategy. The article examines the importance of media literacy for teachers of higher education institutions in the context of using social media. It is noted that the correct perception and critical interpretation of information, the skills of creating media texts and attracting the attention of social media users are effective for the development of effective strategies for interaction with the audience. The article emphasizes the need for ethical and competent dissemination of information in order to gain the trust of readers and attract them as regular subscribers. The importance of knowing your target audience and creating unique content to capture their attention and interest is also discussed. The authors of the article present their experience of holding the «Palette of Talents» competition as an example of the effective use of Internet technologies and social media in the educational process. This competition was held online at the Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University. The authors conclude that such contests popularize art and design, become a platform for uniting communities, and the contest pages on social media are used for discussions, advertising the educational institution, and engaging stakeholders in cooperation. The factors that contribute to the successful implementation of Internet technologies and social media in the educational process of higher education institutions and the development of effective strategies for using social media to achieve educational goals are considered. According to the authors, this affects the formation of a favorable environment for the introduction of Internet technologies and social media in the educational process of higher education institutions, which ensure the involvement of students, facilitate collaboration on projects and the exchange of ideas, as well as quick access to relevant information. Based on the analysis of different types of social media, the main ways and strategies for their use in higher education institutions to improve communication, cooperation, and active involvement of students in learning are identified.Документ Виховання культури безпеки у студентів вищих навчальних закладів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Пуляк, Ольга Василівна; Pulyak, Olga(UA) Автором висвітлено питання виховання культури безпеки студентів вищих навчальних закладів у сучасних умовах розвитку країни. Проаналізовано культуру безпеки як компоненткультури особистості. Розглянуто основні варіанти входження культури безпеки в зміст вищої освіти. Окреслено найбільш важливі специфічні особливості виховання культури безпеки студентівДокумент Виховання культури безпеки школярів у процесі вивчення природничих дисциплін(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Пуляк, Ольга Василівна(uk) У статті аналізуються особливості виховання культури безпеки школярів під час вивчення природничих дисциплін – фізики, хімії, біології, географії, інформатики та трудового навчання.Документ Етапи формування педагогічного іміджу майбутніх учителів технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Пуляк, Ольга Василівна; Пуляк, Ольга Васильевна; Puliak, Olha Vasylivna; Мошуренко, Олександр Юрійович; Мошуренко, Александр Юрьевич; Moshurenko, Olexandr Uriyovich(ua) У статті визначені та проаналізовані основні сім етапів формування педагогічного іміджу майбутніх учителів технологій в умовах закладу вищої освіти. Перший етап: формування уявлення про образ ідеального викладача. Другий етап: виявлення і аналіз власних психофізіологічних, професійних характеристик. Третій етап: порівняння реальних характеристик ідеальним образом вчителя технологій, адекватна самооцінка на підставі самодіагностики. Четвертий етап: розробка програми самовдосконалення, самокорекції з формування іміджу вчителя технологій. П’ятий етап: проведення корекції реальних характеристик відповідно до ідеального образу та очікувань. Шостий етап: уживання в новий образ шляхом відпрацювання прийомів, вироблення компетентностей, удосконалення зовнішнього образу тощо. Сьомий етап: індивідуалізація отриманого нового образу. Наголошено, що формування педагогічного іміджу забезпечується цілеспрямованою, ретельною та спеціально організованою роботою викладачів і студентів. Визначено, що всі методичні та психолого-педагогічні дисциплін, яки вивчають студенти мають велике значення для формування педагогічного іміджу вчителя технологій.Документ Наскрізні уміння притаманні ключовим компетентностям: умови та шляхи формування на уроках технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Абрамова, Оксана Віталіївна; Терещук, Андрій Іванович; Пуляк, Ольга Василівна; Abramova, Oksana Vitalyevna; Tereshcuk, Andriy Ivanovich; Puliak, Olha Vasilivna(ua) Статтю присвячено розкриттю умов та шляхів формування наскрізних умінь, які притаманні усім ключовим компетентностям у здобувачів та здобувачок освіти на заняттях з технологій (трудового навчання). Теоретичним підґрунтям дослідження стало вивчення педагогічного досвіду й загальноєвропейських засад побудови освітніх стандартів та вітчизняних державних стандартів, зокрема Державного стандарту початкової освіти (2018) та Державного стандарту базової середньої освіти (2020) України. Саме ці документи ґрунтуються на компетентнісному підході, результатах навчання та наскрізних уміннях спільних для усіх компетентностей. На думку авторів, м’які навички є співзвучними до формулювання наскрізних умінь Держстандарту, які є притаманними усім ключовим компетентностям. До таких наскрізних умінь належать: читати з розумінням; висловлювати власну думку в усній і письмовій формі; критично і системно мислити; логічно обґрунтовувати позицію; діяти творчо, що передбачає креативне мислення; родукування нових ідей; виявляти ініціативу; конструктивно керувати емоціями, що передбачає здатність розпізнавати власні емоції та емоційний стан інших; оцінювати ризики; приймати рішення; розв’язувати проблеми; співпрацювати з іншими. Авторами було детально розглянуто потенційні можливості технологічної освітньої галузі та однойменного предмету технології у формуванні наскрізних умінь, притаманних усім ключовим компетентностям Нової української школи. Характеристику умінь здійснено з огляду на особливості предмету технології, застосування проєктної та інтерактивної технологій, відповідні методичні особливості роботи вчителя трудового навчання та технологій. Зазначено, що кожне наскрізне уміння потребує окремої уваги та дослідження з метою розроблення спеціальної методики для його формування в учнів та учениць. Автори рекомендують розроблення системи спеціальних завдань на основі інтерактивних вправ у поєднанні з проєктною діяльністю учнів, яка для уроків трудового навчання (технологій) має усталені етапи проєктування. Також більш конкретно згрупувати наскрізні уміння за цими етапами проєктування з метою їх розподілу у часі, що дозволить вчителю розвивати необхідні м’які навички.Документ Основи безпеки в інфраструктурі харчових технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Пуляк, Ольга Василівна; Bogomaz-Nazarova, Snizhana; Puliak, Olha(uk) В статті проаналізовано вимоги безпеки під час проведення лабораторних та практичних занять під час вивчення дисципліни «Устаткування закладів ресторанного господарства та обладнання харчової галузі». Визначено особливості вивчення вимог безпеки у системі професійної підготовки.Документ Особливості вивчення теми «Освітлення виробничих приміщень» студентами вищих педагогічних навчальних закладів на заняттях з охорони праці(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Богомаз-Назарова, Снежана Николаевна; Пуляк, Ольга Василівна; Пуляк, Ольга Васильевна(ua) У статті проаналізовано особливості вивчення теми «Освітлення виробничих приміщень» під час вивчення курсу основ охорони праці студентами вищих педагогічних закладів та розглянуто різні методики розрахунку штучного освітлення у навчальних приміщеннях.Документ Особливості забезпечення системи цивільної безпеки у готельно-ресторанних комплексах(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Пуляк, Ольга Василівна; Пуляк, Ольга Васильевна(uk) У статті висвітлено важливу роль створення та функціонування системи цивільної безпеки в готельно-ресторанних комплексах,оскільки у сучасних умовах забезпечення високого рівня безпеки є важливим фактором репутації та конкурентоспроможності закладу. Проаналізовані основні технічні та організаційні заходи і засоби забезпечення цивільної безпеки готельно-ресторанних комплексів.Документ Особливості підготовки майбутніх учителів до прогнозування надзвичайних ситуацій(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Пуляк, Ольга Василівна; Puliak, Olga(uk) У статті висвітлено важливу роль курсу цивільного захисту у підготовці майбутніх учителів до прогнозування загрози надзвичайних ситуацій. Наведені статистичні дані щодо виникнення надзвичайних ситуацій в Україні у 2016 році. Наголошено, що у сучасних умовах виникла необхідність підготовки вчителів здатних прогнозувати та представляти можливу обстановку, яка може скластися на об’єкті та в регіоні внаслідок надзвичайної ситуації та способи ліквідації їх наслідків. Для студентів Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка були розроблені та запроваджені у навчальний процес розрахунково-графічні роботи, що дало змогу сформувати та узагальнити не лише теоретичні знання, а й набути практ ичних умінь і навичок проведення безпосередніх розрахунків, які сприяли прогнозуванню надзвичайних ситуацій та прийняттю адекватних управлінських рішень.Документ Особливості формування інформаційної культури учнів у мережевому спілкуванні(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Пуляк, Ольга Василівна; Пуляк, Ольга Васильевна; Puliak, Olga Vasylivna(ua) Стаття присвячена аналізу методичних особливостей учнів у мережевому спілкуванні. Використання мережевого спілкування в освітньому уможливлює маніпулювання інформацією, вплив на поведінку учасників освітнього процесу та їхню дезорієнтацію місця і ролі в суспільстві, негативний психологічний вплив на особистість. Тому необхідно формувати інформаційну культура особистості, яка забе зпечить комфортне та безпечне перебуванню в мережі спілкування, адекватну оцінку інформаційних потоків, безпечне користування сучасними засобами комунікації. Освітній інформаційний простір закладу освіти не завжди забезпечує права учасників освітнього процесу права дитини на приватність. Заклад загальної середньої освіти впливає не стільки на ці соціальні фактори, скільки на процес взаємодії школярів із цими негативними факторами соціалізації. Наразі дуже важливим є навчання учителів формуванню інформаційної культури учнів у мережевому спілкуванні та створенню безпечного простору навчального закладу для всіх учасників освітнього процесу.Документ Перспективи використання сучасних таск-менеджерів для управляння it проєктами(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Пуляк, Ольга Василівна; Мироненко, Наталя Василівна; Puliak, Olha Vasilivna; Myronenko, Natalya Vasilivna(ua) Статтю присвячено аналізу сучасних digital-інструментів – таск-менеджерів, які наразі активно використовуються українськими IT компаніями для управління проєктами. Теоретичним підґрунтям дослідження стали: аналітичній звіти платформи Coursera Coursera Global Skill Report 2022, бізнес школи Laba, міжнародної неурядової організації World Economic Forum, сервісів Deloitte, LinkedIn, McKinsey та IBM Global; офіційні сайти хмарних сервісів Worksection, Jira, Asana, Trello, Monday.com. З огляду на те, що роботодавці наголошують на важливості уміння використовувати digital-інструмент, зокрема таск-менеджерів, автори розглянули ті, які наразі найбільш популярні серед українських ІТ компаній. Для аналiзу обрано п’ять хмарних сервісів: Worksection, Jira, Asana, Trello, Monday. Досліджено основні характеристики таск-менеджерів – функціональний інструментарій, який необхідний для управління проєктами. Здійснено порівняння хмарних сервісів за основними характеристиками: відображення задач, мобільний додаток, інтеграція з іншими ресурсами, безкоштовний тарифний план. Авторами зроблено висновок, що таск-менеджер є сучасним та перспективним digital-інструментом, навички використання якого заохочуються роботодавцями всього світу. На думку авторів в закладах вищої освіт и варто знайомити студентів з сучасними digital-інструментами управління проєктами, що значно підвищить їхню конкурентоспроможність на ринку праці.Документ Питання сучасної зброї масового ураження при вивченні цивільного захисту, безпеки життєдіяльності та охорони праці в галузі(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Ткачук, Андрій Іванович; Пуляк, Ольга Василівна; Tkachuk, Andriy Ivanovych; Puliak, Olha Vasilivna(ua) У статті розглянуто особливості викладання питань про сучасні види зброї масового ураження при вивченні цивільного захисту, безпеки життєдіяльності та охорони праці в галузі, як необхідного елементу вдосконалення освітнього процесу в умовах повномасштабної довготривалої війни з країною-агресором-терористом РФ. Показано особливості компоновки й подачі лекційного матеріалу про біологічну та хімічну зброю масового ураження за їх основними компонентами і конкретними актуальними прикладами застосування проти комбатантів і цивільного населення. Наведено сучасний стан стратегічних ядерних сил основних країн "Ядерного клубу" (Сполучених Штатів Америки, Російської Федерації, Китайської Народної Республіки, Франції, Великобританії, Індії) та основні тактикотехнічні характеристики їх сухопутних і морських компонент "ядерної тріади", як самих небезпечних видів зброї, що можуть навіть при "локальному" застосуванні призвести до повномасштабних катастрофічних наслідків, в тому числі до "Ядерної осені" та "Ядерної зими".Документ Підготовка студентів до надання психологічної допомоги у надзвичайних ситуаціях(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Пуляк, Ольга Василівна(UA) У статті аналізуються особливості підготовки студентів до навчання психологічної допомоги постраждалим.Документ Підготовка студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» як майбутніх начальників цивільного захисту навчальних закладів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Пуляк, Ольга Василівна(uk) У статті аналізуються особливості вивчення цивільного захисту студентами освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», висвітлені основні обов’язки начальників цивільного захисту навчальних закладів.Документ Сугестивна технологія як засіб мотивації студентів до освітньої діяльності в умовах дистанційного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Мироненко, Наталя Василівна; Пуляк, Ольга Василівна; Myronenko, Natalya Vasilivna; Puliak, Olha Vasilivna(ua) Статтю присвячено аналізу сугестивної технології навчання як одного із засобів формування позитивної мотивації студентів до здійснення освітньої діяльності в умовах дистанційного навчання.Зважаючи на обставини, які змушують студентів в Україні здійснювати освітню діяльність переважно на дистанційній формі навчання, спостерігається значне зменшення інтересу та мотивації до навчання, тому педагогам слід знаходити такі технології навчання, які б змогти активізувати творчо-інтелектуальну сферу діяльності студентів та підвищити позитивну мотивацію до освітньої діяльності. У якості такої технології авторами розкрито сутність та зміст сугестивно технології, яка відрізняється від інших тим, що при впровадженні її у освітній процес навчання здійснюється на основі емоційного навіювання у стані пильнування, що приводить до надзапам’ятовування. Авторами зроблено висновок, що впровадження сугестивного навчання в освітній процес студентів активізує їх творчо-інтелектуальну сферу, підвищує працездатність та знижує втому від роботи, створює позитивний емоційний мікроклімат, робить освітній процес більш продуктивним/Документ Фасилітація як інструмент розвитку м'яких навичок здобувачів(2023) Абрамова, Оксана Віталіївна; Пуляк, Ольга Василівна