Перегляд {{ collection }} за Автор "Нікітіна, Олена Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Educational resources of lego® as a means of logical andmathematical development of preschoolers(Machulin, 2018) Nikitina, O. O.; Нікітіна, Олена Олександрівна(en) Abstract. The article runs about the problem of formation children’s readiness of pre-school age for studying mathematics at school. A special attention is paid on the leading type of activity of a child of pre-school age. The possibilities of using the game methods in formation of readiness for studying have been reviewed. The attention is focused on the educational technology with the use of LEGO® and LEGO DUPLO® resources.Документ Дослідницькі вміння і навички в складі операційного компонента навчальної діяльності молодших школярів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Нікітіна, Олена Олександрівна(uk) В статті розглянуто значення дослідницької діяльності для повноцінного розвитку молодшого школяра в умовах компетентнісного та діяльнісного підходів до змісту початкової освіти. Охарактеризовано основні дослідницькі вміння і навички, які входять до операційного компонента навчальної діяльності учнів школи І ступеня.Документ Загальнонавчальні уміння й навички у навчальних програмах Загальноосвітніх шкіл 70 – 80-х р.р. ХХ ст.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Нікітіна, Олена Олександрівна(uk) В статті аналізується розвиток проблеми загальнонавчальних умінь і навичок у навчальних програмах загальноосвітньої школи періоду 70 – 80-х років ХХ ст. та розкривається значення загальнонавчальних умінь і навичок для формування повноцінної навчальної діяльності молодших школярів.Документ Загальнонавчальні уміння і навички: теорія та практика формування в учнів початкової школи(СІТІПРІНТ, 2013) Довга, Тетяна Яківна; Нікітіна, Олена ОлександрівнаПосібник присвячено проблемі формування загальнонавчальних умінь і навичок у педагогічній теорії і шкільній практиці, показано її трансформацію під впливом змін в освіті. Розкрито сутність понять "уміння вчитися" та "загальнонавчальні вміння і навички"; показано їх у структурі навчальної діяльності та ключової компетентності "вміння вчитися"; схарактеризовано основні загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи. В посібнику вміщено дидактичні матеріали з формування в молодших школярів вміння самостійно вчитися на засадах компетентнісного підходу.Документ Компетентнісний підхід у формуванні навчальної діяльності молодших школярів(Ексклюзив-Систем, 2014) Довга, Тетяна Яківна; Нікітіна, Олена ОлександрівнаПосібник містить навчально-дидактичні матеріали з курсу «Компетентнісний підхід у формуванні навчальної діяльності молодших школярів» (для освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст»): програму навчального предмета (за вимогами кредитно-модульної системи); розробки лекційних та практичних занять із викладом основних теоретичних положень; термінологічний словник основних понять, додатки.Документ Нормативно-правове забезпечення модернізації змісту початкової освіти в Україні (кінець ХХ - початок ХХІ століття)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Нікітіна, Олена ОлександрівнаВ статті проаналізовано зміст основних нормативно-правових документів в галузі освіти, якими окреслено основні риси модернізації початкової освіти України. Особливу увагу приділено оновленню змісту початкової освіти на засадах компетентнісного, особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів. Розкрито значення модернізаційних процесів в освіті для забезпечення повноцінного розвитку особистості молодшого школяра та його становлення як суб’єкта навчально-виховного процесу.Документ Особливості розвитку творчого мислення дітей дошкільного віку в освітньому процесі закладу дошкільної освіти(Dana, 2021) Демченко, Юлія Миколаївна; Нікітіна, Олена Олександрівна(ua) У статті розглядається проблема розвитку творчого мислення дітей старшого дошкільного віку в умовах освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Схарактеризовано складники творчого мислення дитини дошкільного віку. Розкрито можливості розвитку творчого мислення за допомогою різних методичних прийомів. Виокремлено педагогічні умови розвитку творчого мислення дитини.Документ Розвиток концепції навчальної діяльності у психологічних дослідженнях ХХ ст.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Нікітіна, Олена Олександрівна(uk) В статті розглянуто психологічні підходи до концепції навчальної діяльності у ХХ ст. Розкривається значення навчальної діяльності для повноцінного розвитку молодшого школяра та особливості її формування в умовах розвиваючого навчання.Документ Розвиток критичного мислення як передумова якісної початкової освіти в Новій українській школі(КОД, 2018) Нікітіна, Олена Олександрівна; Никитина, Елена Александровна; Nikitinа, Elena Aleksandrovna(uk) В статті розглянуто проблему розвитку критичного мислення молодших школярів в умовах реформування початкової освіти в Україні. Акцент зроблено на необхідності впровадження технології критичного мислення в практику роботи початкової школи для забезпечення реалізації основних завдань Концепції Нової української школи. Проаналізовано праці видатного педагога В. О. Сухомлинського на предмет розумового виховання та обґрунтовано практичне значення його ідей для впровадження форм і методів розвитку критичного мислення особистості в процесі навчання. Вивчено та узагальнено розуміння поняття «критичне мислення» в наукових працях вітчизняних та зарубіжних дослідників.Документ Розвиток творчого мислення дошкільників як один з апектів інтеграції в європейський освітінй простір(Середняк Т. К., 2023) Нікітіна, Олена ОлександрівнаДокумент Сучасні підходи до формування повноцінної навчальної діяльності в умовах компетенізації початкової освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Нікітіна, Олена Олександрівна(uk) У статті досліджується вплив компетентнісного підходу на формування повноцінної навчальної діяльності на сучасному етапі розвитку початкової освіти.Документ Формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку засобом Lego-конструктора(ПНДІЕІ, 2019) Демченко, Юлія Миколаївна; Нікітіна, Олена Олександрівна(ua) У статті обґрунтовується потреба застосування у формуванні елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку засобів Legoконструктора. аналізуються Lego-технології в освітньо-виховному процесі дошкільного навчального закладу як одне з нових та актуальних проблем в сучасній педагогіці. Обґрунтовується доцільність реалізації в освітньому середовищі LEGO, що об’єднує в собі чітко сформульовану концепцію і спеціально скомпоновані для занять у групі комплекти LEGO. Аналізується використання Lego-технології, цеглинок Lego в ігрових та навчальних цілях, що надає можливість вирішувати складні пізнавальні, пошукові та творчі завдання в цікавій, доступній, зрозумілій, ігровій формі. Зокрема кожна дитина отримує можливість експериментувати, творити, знаходити нові способи розв’язання поставленої задачі. Lego-технологія сприяє розвиткові самостійності дітей. Маніпулюючи з елементами конструктора, дитина сама намічає і реалізовує свій план роботи, для того, аби елементи конструктора перетворились на функціональну іграшку, необхідно проявити творчість, витримку, фантазію. У свою чергу така діяльність сприяє формуванню у дітей дошкільного віку таких якостей, як уміння концентруватися, здатність до співробітництва, почуття самовпевненості. Ці якості є необхідними у подальшому формуванні вміння вчитися цілеспрямовано та сприймати нове усвідомлено й з великим інтересом. Автор робить висновок, що формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку на основі використання методу Lego-технології та інтерпретації математичного змісту може забезпечити механізм стійкого математичного розвитку дитини; створення освітнього простору дитячих навчальних закладів як основи процесу реалізації математичного змісту шляхом організації проникнення дитини у сутність відношень між об’єктами навколишнього світу, активного освоєння їх дошкільниками на різних рівнях розуміння та інтерпретації з використанням «відкритих» дітьми інструментів пізнання, логічного відображення світу.Документ Формування математичних знань дітейіз затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Нікітіна, Олена Олександрівна; Никитина, Елена Александровна; Nikitina, Оlena Оleksandrіvna(ua) У статті розглянуто особливості мисленнєвої діяльності молодших школярів із затримкою психічного розвитку під час вивчення математики; розкрито корекційно-розвивальний потенціал уроку математики в спеціальній школі; обґрунтовано значення практичного методу навчання математики дітей із затримкою психічного розвитку. Особливу увагу приділено методу спостереження в процесі формування математичних знань і розвитку основних мисленнєвих процесів у молодших школярів.Документ Формування навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Нікітіна, Олена ОлександрівнаУ статті розглянуто проблему формування навчальної діяльності молодших школярів. Проаналізовано можливість формування навчальної діяльності на уроках математики, деталізовано зміст понять "навчальна задача" і "арифметична задача". Розкрито можливості застосування проблемних ситуацій, як один із способів постановки навчальної задачі на уроках математики в початкових класах.Документ Формування основних мисленнєвих операцій у дітей дошкільного віку засобами гри(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Демченко, Юлія Миколаївна; Dеmchenko, Yulia; Нікітіна, Олена Олександрівна; Nikitina, Elena Aleksandrovna(uk) У статті розглянуто особливості мисленнєвої діяльності дітей дошкільного віку. Схарактеризовані основні мисленнєві операції та запропоновані алгоритми їх формування. Акцентовано увагу на важливості організації спеціальної методичної роботи з розвитку мисленнєвих операцій у дітей дошкільного віку як необхідної умови подальшого вивчення математики в школі. Алгоритми формування мисленнєвих операцій проілюстровані окремими дидактичними іграми.Документ Формування основних мисленнєвих операцій у дітей дошкільного віку засобами гри(2020) Демченко, Юлія Миколаївна; Нікітіна, Олена ОлександрівнаДокумент Інноваційні технології у контексті особистісно-орієнтованого навчання молодших школярів(2019) Демченко, Юлія Миколаївна; Нікітіна, Олена Олександрівна(ua) У статті розглянуто основні позиції Концепції Нової української школи з фахової підготовки вчителя. Особливу увагу зосереджено на технології критичного мислення та інформаційно-комунікативних технологіях, якщо є засобами реалізації концептуальних положень НУШ. Обґрунтовано важливість упровадження особистісно орієнтованого підходу до організації розвивального освітнього середовища в початковій школі.Документ Інноваційність змісту початкової освіти як ознака її модернізації(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Нікітіна, Олена Олександрівна(uk) В статті розглянуто взаємозв´язок понять «модернізація» та «інноваційність», показано можливості впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес початкової школи з метою модернізації початкової освіти.