Перегляд за Автор "Babalich, V."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies(2022) Щирбул, Олександр Миколайович; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Мішин, Сергій Вікторович; Shchyrbul, O.; Babalich, V.; Mishyn, S.; Novikova, V.; Zinchenko, L.; Haidamashko, I.; Kuchai, O.(en) Modernization of the educational sector requires globalization, democratization, and the transition to an information technology society. The main goal of education at the present stage is to solve the problem of ensuring the priority of the development of education and science. In modern conditions, the quality of training of qualified specialists is becoming particularly relevant. The great role of teacher education is emphasized by its main goal, which is to train specialists who can ensure the versatile and innovative development of a person as a person and the highest value of society, its mental, physical and aesthetic abilities,high moral qualities, and, consequently, the enrichment on this basis of the intellectual, creative and cultural potential of the people. Among the strategic tasks of modernizing higher education is to ensure informatization of the educational process and access to International Information Systems. The essence of the concept of multimedia is clarified. In the context of media education, multimedia lists a number of functions: informational, interpretive, cultural, entertainment, and educational. The need to meet the needs outlined in the article in the conditions of informatization of the educational process requires the teacher to have knowledge and skills in the field of multimedia pedagogical technologies, knowledge of advanced methods and means of modern science. It is considered what relevant concepts of media education have been developed and are being developed in Ukraine and form an important basis for the modernization of education, which will contribute to the construction of an information society in the country and the formation of civil society. Distance learning is considered – the most democratic form of education that allows broad segments of society to get an education. Distance learning methods are used in higher education institutions, in school education, in the system of advanced training of teachers, in the system of training managerial personnel.Документ Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies(2022) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Babalich, V.; Shchyrbul, O.; Mishyn, S.; Novikova, V.; Zinchenko, L.; Haidamashko, I.Документ Flexibility is an important quality in dance sports(«Baltija Publishing», 2022) Собко, Наталія Григорівна; Sobko, N.; Babalich, V.Документ Improving Coordination of Young Footballers Aged 9-10 Years(2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Меленюк, Тетяна Василівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Sobko, S.; Sobko, N.; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Panchenko, H.The purpose of the study was to examine how the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The quantitative and qualitative methods were used to collect data in the study. The study used the quasi-experimental design that was based on the pretest-posttest measurements accompanied by observations. The experiment involved only one group and the results of the students before and after the intervention were compared. The study proved that the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The system of training also improved the students’ abilities to adjust and adapt motor actions; kinaesthetic differentiation of movements (ball sensation). The overall improvement was approximately 21% which was statically significant. The students were found to have improved in the seven coordination abilities. It was also found that there was shift in students’ level of coordination from ‘low’ to ‘average’ and ‘above’.Документ Ефективність програми навчально-тренувального процесу юних легкоатлеток 13-14 років упродовж першого макроциклу річної підготовки (на прикладі спринтерського бігу)(2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Panchenko, H.; Broiakovskyi, O.(ua) Мета: розробити й довести ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток-спринтерів упродовж першого макроциклу річної підготовки. Матеріал і методи: до експерименту було залучено десять спортсменок 13-14 років, які тренуються у гуртку з легкої атлетики опорного навчального закладу. Використано наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: визначено, що у легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки застосовується двоциклове планування річної підготовки («здвоєний» цикл). Розкрито структуру планування тренувального процесу у першому макроциклі: періоди, етапи, мезоцикли. Розроблено програму тренувального процесу легкоатлеток упродовж першого макроциклу «здвоєного» циклу річної підготовки. Висновки: доведено ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток на основі підвищення їх показників фізичної підготовленості та спортивних досягнень на змаганнях з легкоатлетичного двоборства.Документ Ефективність програми спеціальної фізичної підготовки художніх гімнасток на етапі спеціалізованої базової підготовки(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Maleniuk, T.; Babalich, V.(ua) Мета: виявити та проаналізувати зміну рівня і оцінок спеціальної фізичної підготовленості спортсменок на етапі спеціалізованої базової підготовки (на прикладі художньої гімнастики). Методологія: аналіз наукової та навчально-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Наукова новизна. Розроблено програму спеціальної фізичної підготовки художніх гімнасток 12-14 років, які тренуються в умовах спортивного клубу «УПС» (м. Катовіце, Польща). Програма складається з комплексів вправ спрямованих на удосконалення гнучкості, стрибучості, силових і координаційних здібностей гімнасток. Комплекси вправ впроваджено у тижневих мікроциклах підготовки гімнасток. Висновки: доведено ефективність розробленої програми спеціальної фізичної підготовки гімнасток за наступними критеріями: 1) за підвищенням рівня спеціальної фізичної підготовленості спортсменок з низького до середнього і з середнього до високого рівнів; 2) за достовірним покращенням (Р<0,01) оцінок за координаційні здібності (стійка на напівпальцях, нога на «пасе») на 125,20% і за вибухову силу м’язів ніг (присідання на одній нозі 10 с) – на 41,17%. Виявлено достовірне покращення (Р<0,05) оцінок за гнучкість у кульшових суглобах і хребті (складка, стоячи на лаві) на 26,30%; вибухову силу м’язів черевного пресу (піднімання ніг у вис під прямим кутом 10 с) – на 13,51%; вибухову силу м’язів спини (підйом і прогин тулуба назад 10 с) – на 17,07%; стрибучість (стрибки з подвійним обертанням скакалки 30 с і стрибки через скакалку 10 с) – на 42,30% і 20,51% відповідно.Документ Особливості швидкісної підготовки юних спринтерів 14-15 років у групах базової підготовки(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Broiakovskyi, O.(ua) У статті розкриті особливості швидкісної підготовки спринтерів у групах базової підготовки ДЮСШ. Наголошується на необхідності підвищувати швидкість виконання основної змагальної вправи та окремих її елементів (рухів ніг, рук, корпусу), а також їх поєднань: стартовий розбіг, біг по дистанції, фінішування. Слід застосовувати бігові вправи у стандартних, полегшених та ускладнених умовах. Вправи повинні бути короткочасними, виконуватися з інтенсивністю 95-100 % від максимальної і повними інтервалами відпочинку. Розвиток швидкісних здібностей спринтерів повинен узгоджуватися з розвитком швидкісної сили, швидкісної витривалості і гнучкості. З метою підвищення показників швидкісної підготовленості спринтерів 14-15 років, були впроваджені засоби, спрямовані на розвиток елементарних і комплексних форм прояву швидкісних здібностей. Доведено ефективність використання засобів швидкісної підготовки спринтерів на основі достовірного (Р<0,05) підвищення показників комплексних форм прояву швидкісних здібностей. Так, результати у бігу на 60 м покращились на 3,99 %, у бігу на 100 м – на 2,43 %. Показники елементарних форм прояву швидкісних здібностей (частота рухів) важче піддаються тренуванню, але проявляють тенденцію до підвищення.Документ Побудова тренувального процесу спортсменів з рукопашного бою на етапі початкової підготовки(2023) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Babalich, V.(ua) Розглянуто питання акцентованого використання засобів розвитку координації на початковому етапі підготовки у спортсменів, які займаються рукопашним боєм. Встановлено, що такий підхід сприятиме кращому опанованою технічних прийомів. Розроблено програму оптимізації координаційних здібностей спортсменів, яка враховує особливості розвитку координаційних здібностей відповідно віку та етапу підготовки. Визначено компоненти навантаження та їх обсяг, що сприяли ефективному розвитку координаційних здібностей. Проаналізовано динаміку рівня розвитку координації у спортсменів 8-9 років до та після експерименту. (en) The issue of the accented use of means of coordination development at the initial stage of athletes engaged in hand-to-hand combat training has been considered. It has been found out that this approach will contribute to better mastering of technical techniques. A program for optimizing the coordination abilities of athletes has been developed; it takes into account the peculiarities of the development of coordination abilities according to age and stage of training. The components of the load and their volume, contributed to the effective development of coordination abilities, has been determined. The dynamics of the level of coordination development of 8-9-year-old athletes before and after the experiment has been analyzed.Документ Система Й. Пілатеса - як засіб покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів (на прикладі тхеквондо)(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Babalich, V.; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T.; Голуб, Олена Володимирівна; Golub, O.; Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, O.(ua) У статті аналізується позитивний вплив системи Пілатес, яка сприяє підвищенню рівня фізичної підготовленості й зменшенню травматизму спортсменів. Доведено ефективність впровадженої програми, що дозволить комплексно формувати рухові навички та протидіяти травматизму для успішного ведення поєдинку. Проведене дослідження дозволило переосмислити погляди на організацію та проведення навчально-тренувальних занять тхеквондистів. Гіпотеза дослідження – висунуто припущення про те, що впроваджена програма зі застосуванням вправ системи Пілатес сприятиме зростанню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму тхеквондистів. Мета статті – обґрунтувати ефективність запровадженої програми та доцільності використання вправ системи Пілатес для покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь спортсмени, які відвідують секцію тхеквоно, віком 14-17 років. Результати: в результаті проведеного дослідження доведено ефективність розробленої програми. Підтвердженням її ефективності є виявлення позитивної динаміки досліджуваних критеріїв, що доведено статистично значущою розбіжністю між показниками розвитку рухових навиків в експериментальній та контрольних групах. Застосування вправ системи Пілатес сприяло зменшенню кількості травм під час тренувань і змагань тхеквондистів. Висновки: Удосконалення навчально-тренувального процесу тхеквондистів завдяки реалізації програми сприяло покращенню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму під час навчально-тренувального процесу тхеквондистів. За допомогою t – критерію Стьюдента доведено, що в експериментальній групі підсумкові результати є вищими, ніж у контрольній групі при рівні значущості p=0,05 за всіма руховими навиками: баланс, гнучкість, силові та швидкісно-силові навички, координація. (en) The article analyzes the positive impact of the Pilates system, which helps to increase the level of physical fitness and reduce injuries of athletes. The effectiveness of the implemented program is proved, which will allow to comprehensively form motor skills and counteract injuries for a successful fight. The study allowed to rethink the views on the organization and conduct of training sessions of taekwondo. The hypothesis of the study is that it has been suggested that the implemented program with the use of Pilates exercises will increase the level of physical fitness and reduce the injuries of taekwondo athletes. The purpose of: the article is to substantiate the effectiveness of the implemented program and the expediency of using Pilates exercises to improve physical fitness and prevent injuries of athletes. The following research methods were used to solve this goal: theoretical analysis, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, forming); methods of statistical processing of the received information. The study involved athletes who attend the taekwondo section, aged 14-17 years. Results. As a result of the conducted research the efficiency of the developed program is proved. Confirmation of its effectiveness is the identification of positive dynamics of the studied criteria, as evidenced by a statistically significant difference between the indicators of motor skills development in the experimental and control groups. The use of Pilates exercises has helped to reduce the number of injuries during training and competition of taekwondo fighters. The practical: Improving the training process of taekwondo fighters through the implementation of the program helped to improve the level of physical fitness and reduce injuries during the training process of taekwondo fighters. Using Student's t-test, it was proved that in the experimental group the final results are higher than in the control group at a significance level of p = 0.05 for all motor skills: balance, flexibility, strength and speed-power skills, coordination.Документ Спортивні ігри: правила та суддівство змагань(Рекламне агентство «Євгенія Плюс», 2018) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Бондаренко, Олександр Васильович; Турчак, Анатолій Леонідович; Babalich, V.; Turchak, A.; Bondarenko, O.Документ Тенденції та перспективи викладання дисципліни «Надання першої долікарської допомоги у процесі занять фізичною культурою і спортом»(2021) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Babalich, V.; Maleniuk, T.(ua) Стаття присвячена вивченню тенденцій та перспектив викладання дисципліни «Надання першої долікарської допомоги у процесі занять фізичною культурою і спортом» для студентів та слухачів курсів підвищення ква-ліфікації у закладах вищої освіти з урахуванням очно-дистанційної форми на-вчання за для підвищення якості її викладання. В статті представлено структуру та змістове наповнення курсу, яке виконано з врахуванням вимог до здійснення невідкладних дій, спрямованих на врятування та збереження життя людини та порядку надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах не медичними працівниками. Запропоновано під час опрацювання практичних начинок запровадити кейс-метод. При реалізації методу встановлено, що студенти краще навчилися переносити теоретичні знання на практику, працювати в команді, приймати спільні рішення, розвинули навички аналізувати та мислити критично, все це сприяє кращій комунікації і допомагає швидко в критичних ситуаціях приймати спільні, правильні рішення. Кейс-метод наблизив процес навчання до реальних ситуацій, які можуть трапитись під час навчально-тренувального процесу у професійній діяльності, таким чином відбувається формування життєвих і професійних компетентностей. (en) The article is devoted to the study of trends and prospects of teaching the discipline "Provision of first medical assistance in the process physical culture and sports activities" for students and listeners of advanced training courses in higher education to improve the quality of its teaching and taking into account distance learning. The purpose of the article – based on the study of existing trends to justify the prospects and content of the discipline "First aid in the process of physical culture and sports" and to introduce a case method to improve the quality of its teaching. The article presents the structure and content of the course, which is performed taking into account the requirements for emergency actions aimed at saving and listeners lives and the procedure for providing home care to persons in emergencies by non-medical workers. It is proposed to introduce a case method during the processing of practical fillings. In practical classes, students and listeners for each topic prepared a set of situational tasks with different levels of complexity. The implementation of the method will take place in three stages. At each stage, the levels of difficulty are determined using three types of cases: case study – a task within one topic; case exercise – when you need not only to establish the order of the correct actions for the implementation of first aid, but also to reproduce a certain skill; case situation – involves solving a set of measures, situation analysis, organization of pre-medical care by several people. During the implementation of the method it was found that students better learn to transfer theoretical knowledge into practice, work in a team, make joint decisions, develop skills to analyze and think critically, all this contributes to better communication and helps to quickly make joint, correct decisions. The case method brought the learning process closer to real situations that may occur during the educational and training process in professional activities, thus the formation of life and professional competencies.Документ Теоретико-методичні підходи щодо регулювання тривожного стану спортсменів в умовах війни(ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, 2024) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Babalich, V.(ua) У статті порушено проблему стабілізації психічних станів спортсменів під час тренувань в умовах війни. Використовуючи дихальні вправи і медитацію ми мали на меті знизити рівень тривожності у спортсменів. Гіпотеза дослідження: запропоновані підходи сприятимуть кращому засвоєнню технічних прийомів, а в сполучені з дихальними методиками, медитацією знизять рівень тривожності спортсменів під час проведення тренувань в умовах війни. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та практично перевірити запропоновані підходи щодо технічної підготовки та стабілізації психічних станів спортсменів-каратистів на етапі базової підготовки. Висновки: В результаті проведеного педагогічного експерименту спостерігається стійка позитивна динаміка показників технічної підготовленості спортсменів. Водночас застосування дихальних вправ та медитації сприяли зниженню рівня тривожності. (en) The article deals with the problem of stabilizing mental states of athletes during training in war conditions. Using breathing exercises and meditation, we aimed to reduce the level of anxiety in athletes. Research hypothesis: the proposed approaches will contribute to better assimilation of technical techniques, and in combination with breathing techniques, meditation will reduce the level of anxiety of athletes during training in war conditions. The purpose of the study: to theoretically substantiate and practically verify the proposed approaches to technical training and stabilization of the mental states of karate athletes at the stage of basic training. Conclusions: As a result of the conducted pedagogical experiment, a stable positive dynamic of indicators of the technical preparedness of athletes is observed. At the same time, the use of breathing exercises and meditation helped to reduce the level of anxiety.Документ Удосконалення технічної підготовки студентів на заняттях підвищення спортивної майстерності з волейболу(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Maleniuk, T.; Babalich, V.(ua) У статті висвітлюється проблема удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів масових розрядів. Обгрунтовано доцільність вирішення даної проблеми на основі аналізу початкових показників фізичної підготовленості, що відповідали середньому рівню, і початкових показників технічної підготовленості, що знаходилися на низькому і середньому рівнях. Удосконалено технічну підготовку волейболістів-початківців за допомогою систематичного впровадження традиційних спеціально-підготовчих вправ; застосування додаткового обладнання, пристроїв і тренажерів; урахування початкового рівня фізичного розвитку, технічної і фізичної підготовленості. Проаналізовано динаміку підвищення середніх показників технічної підготовленості волейболістів у процесі річного циклу тренувань. Доведено ефективність удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів.Документ Удосконалення фізичної підготовленості спортсменів вищих розрядів у шин-кіокушинкай карате(2021) Собко, Наталія Григорівна; Собко, Сергій Григорович; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Sobko, N.; Sobko, S.; Babalich, V.