Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62
Переглянути
14 результатів
community.search.results.head
Документ Організація експериментально-дослідницької діяльності учнів з фізики через шкільне наукове товариство(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Мірошниченко, Олександр Іванович; Сальник, И. В.; Мирошниченко, А. И.; Salnyk, I. V.; Miroshnychenko, O. I.(uk) Експериментально-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення фізики, проведенні позакласної роботи, впровадженні профільного навчання. Саме в ході дослідницької діяльності проявляється унікальність кожної людини, формуються навички пошуку нового в навколишній дійсності та потреба вносити зміни в процес протікання явищ та процесів. Запровадження такої технології сприяє саморозвитку учнів, розвиває самостійність. Різноманітність форм організації навчальних занять, використання різних за змістом завдань –важлива умова успішного залучення учнів до дослідницької діяльності з урахуванням широкого спектру спрямованості їх інтересів. Незважаючи на ефективність експериментально-дослідницького методу в процесі навчання, для того, щоб його впровадження відбувалося з найбільшою віддачею, слід, приділити увагу якості і доцільності його застосування. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів з фізики через створення шкільних наукових товариств.Документ Запровадження експериментальних методів у процесі навчання спеціальної теорії відносності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевская, А. П.; Сальник, И. В.; Tomashevska, A. P.; Salnyk, I. V.(uk) Основу фізичних теорій, названих релятивістськими, складає теорія відносності. Вона утвердилась як струнка, теоретично бездоганна фізична теорія, що є частиною сучасної фізичної картини світу. Природно, що теорія відносності повинна зайняти належне місце і в практиці викладання фізики. Вивчення елементів теорії відносності важливе як з точки зору пізнавальних, так і прикладних завдань. У статті наводяться методичні поради з вивчення окремих питань цієї теорії, а також приклади задач та фізичних експериментів (уявних та реальних), які дозволяють довести або підтвердити деякі положення спеціальної теорії відносності. Розробка таких завдань мала на меті викликати в учнів певні ускладнення, збуджувати інтерес через нестандартний підхід до їх розв’язання, активізувати до пошуку розв’язків, сприяти засвоєнню навчального матеріалу.Документ Формування моделюючої компетентності вчителя фізики(2010) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Розглядається процес формування професійної педагогічної компетентності вчителя фізики, а також формування експериментальних умінь і навичок в учнів в аспекті планування і організації виконання системи експериментальних завдань з фізики у профільній школі.Документ Шкільний фізичний експеримент як чинник розвитку самостійної пізнавально-пошукової діяльності школярів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Кузьменко, Ольга Степанівна; Величко, Степан Петрович(uk) У статті пропонується нове навчальне обладнання для удосконалення методики і техніки шкільного фізичного експерименту, що спонукає пізнавально-пошукову та самостійну роботу школярів при вивченні фізичних явищ, понять, теорій. Аналізується доцільність розробки інтегрованого навчального експерименту з фізики та створення відповідних комплектів обладнання для навчальних цілей.Документ До проблеми вдосконалення навчального експерименту з фізики засобами новітніх інформаційних технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Петриця, Андрій Назарович; Величко, Степан Петрович(uk) У статті зроблена спроба обґрунтувати створення нового підходу до застосування, модернізації змісту, методики і технології виконання значної частини шкільного фізичного експерименту використовуючи персональний комп’ютер.Документ Модель сучасної системи навчального фізичного експерименту старшої школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович(uk) Процес навчання в новому віртуально орієнтованому середовищі з фізики та широке запровадження електронних засобів в системі навчального фізичного експерименту вимагає створення адекватних методичних систем та засобів навчання, що забезпечують можливість реалізації синергетичного підходу до процесу навчання. Особливого значення набуває означена проблема в старшій профільній школі. В статті розглянуті теоретичні основи створення та запровадження нової моделі навчального фізичного експерименту, що враховує сучасні тенденції його розвитку.Документ Робота фізичного практикуму до вивчення кінематики обертового руху(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Подопригора, Наталія Володимирівна; Аджубей, Алла Володимирівна(uk) Порушено проблему експериментального відображення для вивчення кінематики обертового руху. Запропоновано варіант роботи фізичного практикуму з використанням саморобних модулів і вузлів до експериментальної установки.Документ Реалізація ергономічних чинників до організації навчального середовища для виконання експериментальних завдань з фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Розглядаються ергономічні чинники до організації навчального середовища для забезпечення умов виконання експериментальних завдань з фізики в основній і профільній школі відповідно до сучасних вимог навчальних програм.Документ Розвиток системи навчального фізичного експерименту на засадах синергетичного підходу(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Величко, Степан Петрович(uk) У статті на основі науково-теоретичного аналізу даються пропозиції щодо нового навчального обладнання з фізики та розкриваються основні його параметри. Запровадження основних положень педагогічної синергетики ілюструє як подібне нове обладнання у вигляді комплекту поліпшується у конструктивних його особливостях та методиці запровадження його з метою вивчення основ спектрального аналізу у ВНЗ.Документ Дидактичні можливості сучасних джерел світла у навчальному експерименті з фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Величко, Ігор Степанович; Величко, Степан Петрович; Тішкіна, Олена Федорівна(uk) Аналізуються сучасні джерела випромінювання оптичного діапазону та можливості їхнього запровадження у процесі виконання різних видів навчального експерименту з фізики.