Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-цифровакомпетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna
    (ua) У статті висвітлено результати теоретичного аналізувизначення змісту поняття «інформаційно- цифрова компетентність» та аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду її формування у закладах освіти.ЗгідноКонцепції Нової українського школиінформаційно-цифрова компетентністьпередбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). У статті визначено компоненти інформаційно-цифрової компетентності, зокрема, уміння, ставлення та навчальні ресурси. Акцентовано увагу на перспективності розвитку зазначеної компетентності у майбутніх фахівців спеціальності «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)».
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування дослідницької компетентності учнів під час навчання фізики укласах медико-біологічного профілю
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вергун, Ігор Вячеславович; Трифонова, Олена Михайлівна; Вергун, Игорь; Трифонова, Елена; Verhun, Ihor; Tryfonova, Olena
    (uk) У даній статті розглянута проблема формування в учнів дослідницької компетентності з використанням методу навчальних проектів та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час навчання фізики у класах медико-біологічного профілю. Розкрито важливість методу навчальних проектів, етапи реалізації цього методу та визначено ролі, що відводять ся учням та вчителю в цій діяльності. Схематично окреслено застосування ІКТ разом з методом навчального проекту, визначено ефективність використання ІКТ та навчального проекту для формування дослідницької компетентності під час навчання фізики. Запропонований приклад навчального проекту для класів з медико-біологічним профілем з використанням ІКТ, в якому учні розглядають та вивчають будову ока, дефекти зору і способи їх виправлення. У статті розкрито зміст понять: навчальний проект, види навчальних проектів, педагог ічні цілі проектного навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток пізнавальної активності студентів фізико-математичного факультету засобами інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічних ВНЗ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Соменко, Олена Олексіївна; Соменко, Дмитро Вікторович; Соменко, Елена Алексеевна; Соменко, Дмитрий Викторович; Somenko, Olena Oleksiyivna; Somenko, Dmytro Viktorovych
    (uk) Розглянуто педагогічну проблему розвитку пізнавальної активності майбутніх вчителів природничих дисциплін. На основі аналізу існуючих у науково-педагогічній літературі підходів встановлено основні аспекти явища пізнавальної активності, з’ясовано зміст поняття «пізнавальна активність студента». Виявлено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі з математики сприяє підвищенню рівня розвитку пізнавальної активності студентів, про що свідчить аналіз ряду досліджень. Наведено критерії розвитку пізнавальної активності студентів у педагогічних ВНЗ, а також функції комп’ютерних засобів у навчальному процесі з природничих дисциплін. Встановлено, що одним із ефективних способів використання ІКТ при вивченні природничих дисциплін є організація навчання за комп’ютерно-орієнтованими методичними системами, які передбачають широке використання прикладного програмного забезпечення, систем комп’ютерної математики та новітніх інформаційних технологій у навчальному процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Формування дослідницької компетентності під час навчання фізики з використанням ІКТ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вергун, Ігор Вячеславович; Вергун, Руслана Віталіївна; Трифонова, Олена Михайлівна; Verhun, Igor; Verhun, Ruslana; Tryfonova, Olena
    (uk) Анотація. У даній статті розглянута проблема формування в учнів дослідницької компетентності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час навчання фізики. Показано важливість компетентнісного підходу в навчально-виховному процесі та переваги використання ІКТ: індивідуалізація навчання, зростання обсягу виконаних на уроці завдань та ін. Розкрито поняття «дослідницька компетентність» і «дослідницька діяльність», показано зв ’язок між ними. Схематично окреслено організацію навчального процесу при формуванні дослідницької діяльності: виділення навчальної проблематики, можливість самостійно формулювати наявні та виникаючі ідеї, підбір форм та методів формування взаємодії з соціумом, інтерполяція набутих компетентностей для широкого кола фізичних явищ та ситуацій, оцінка та самооцінка учнем одержаних компетентностей. Запропонована гра, яка є сходинкою до вирішення проблемного питання статті та за допомогою якої можна реалізувати переважну більшість вимог програми та дотримуватися дидактичних принципів.
  • Ескіз
    Документ
    Про використання програмного засобу з віртуальної фізичної лабораторії
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Костюкевич, Дмитро Якович; Садовий, Микола Ілліч; Стадніченко, Світлана Миколаївна
    (uk) У статті розкрита методика використання віртуальної лабораторії для виконання лабораторних робіт.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасне освітнє середовище та його вплив на природничо-математичну і технічну освіту
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Величко, Степан Петрович
    (uk) Аналізуються сучасні уявлення поняття „освітнє середовище” та основні напрямки формування його засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Робиться спроба взаємно обумовлено оцінити вплив створеного освітнього середовища на природничо- математичну і технічну освіту.
  • Ескіз
    Документ
    Використання комп’ютерних технологій під час лекційних демонстрацій з курсу загальної фізики в авіаційних ВНЗ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Величко, Степан Петрович; Задорожна, Оксана Володимирівна
    (uk) У статті розглядаються особливості вдосконалення професійної підготовки майбутніх операторів складних систем управління в авіаційних ВНЗ за допомогою використання нових інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання фізики під час лекційних демонстрацій.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості використання сучасного спектрального комплекту при вивченні курсу фізики у вищих навчальних закладах
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Ковальов, Сергій Григорович; Величко, Степан Петрович
    (uk) У статті розглянуто загальні принципи побудови нового навчального обладнання, яке виготовлене з урахуванням можливостей використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), за допомогою чого можна покращити навчально-виховний процес при вивченні оптичного випромінювання в курсі загальної фізики вищих навчальних закладів. Описано використання нового обладнання в лабораторних роботах з вивчення фотоефекту та дослідження спектрів поглинання. Одночасно аналізується розробка нових лабораторних робіт, які, з одного боку, є дослідженнями та перевіркою загальної теорії фізики, а з іншого – дають можливість ознайомитись з механізмами і принципами реалізації будови сучасного спектрального обладнання на прикладі вивчення дефектів у оптичних системах.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інтернет-ресурсів для організації самостійної роботи учнів з фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Соменко, Дмитро Вікторович
    (UA) У статті аналізується сучасний стан використання інформаційно-комунікаційних технологій. Пропонуються шляхи інтенсивного використання Інтернет-ресурсів для організації самостійної роботи учнів з фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Використання ІКТ на уроках природничого циклу
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Заніздра, Ірина Вікторівна
    (UA) Основним знаряддям праці в інформаційному суспільстві є комп’ютер як своєрідне ядро інформаційно-комунікаційних технологій. Його залучення на різних етапах навчання допомагає реалізувати основний принцип особистісно-орієнтованого підходу в освіті – принцип діяльності. Якість засвоєння програмного матеріалу забезпечується інтеграцією технологій з традиційними методами навчання.