Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні засади упровадження засобів доповненої реальності у навчанні фізики
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Сальник, Ірина Володимирівна; Фоменко, Олена Володимирівна; Salnyk, Iryna Volodymyrivna; Fomenko, Olena Volodymyrivna
    (ua) У статті досліджуються психолого-педагогічні основи впровадження засобів доповненої реальності (AR) в освітній процес з фізики. Автори детально аналізують, як технології доповненої реальності та мобільної доповненої реальності (MAR) впливають на пізнавальні процеси учнів. Увага приділена особливостям організації освітнього процесу, де використовуються засоби AR, питанням адаптації навчального матеріалу під нові візуальні та інтерактивні форми подачі інформації. У статті обґрунтовано, що засоби доповненої реальності сприяють створенню більш динамічного і доступного середовища для вивчення складних фізичних явищ, полегшують абстрактні поняття за допомогою візуалізації, а також створюють умови середовища з особливим типом спілкування, що поєднує позитивні сторони традиційного навчання та віртуального середовища, сприяють розвитку критичного мислення та творчих здібностей. З точки зору педагогічної теорії, AR-технології дозволяють диференціювати підхід до навчання, забезпечуючи можливість індивідуалізації навчального процесу. Відзначається, що учні з різними стилями навчання, такими як візуальний чи кінетичний, а також різної вікової категорії отримують рівні можливості для засвоєння матеріалу. Позитивно оцінюється також підвищення мотивації учнів до вивчення фізики завдяки інтерактивності та новизні технологій AR, що створюють ефект занурення. У статті також розглянуто практичні аспекти інтеграції доповненої реальності в навчання. Описані приклади використання інструментів таких платформ як BookVAR ARBook, які можуть бути застосовані на уроках фізики, а також обговорено можливі виклики, з якими можуть стикнутися педагоги при впровадженні цієї технології. Висновки статті наголошують на значному потенціалі доповненої реальності як інструменту підвищення якості навчання фізики, водночас підкреслюючи важливість врахування психолого-педагогічних аспектів для досягнення максимальної ефективності від впровадження цих інноваційних технологій. (en) The article explores the psychological and pedagogical foundations for the implementation of augmented reality (AR) tools in the educational process of physics. The authors provide a detailed analysis of how augmented reality and mobile augmented reality (MAR) technologies affect students' cognitive processes. Attention is given to the features of organizing the educational process where AR tools are used, as well as to the issues of adapting educational materials to new visual and interactive forms of information presentation.The article argues that augmented reality tools contribute to the creation of a more dynamic and accessible environment for studying complex physical phenomena, facilitate the comprehension of abstract concepts through visualization, and create a unique communicative environment that combines the strengths of traditional learning and virtual environments, promoting the development of critical thinking and creative abilities. From a pedagogical theory perspective, AR technologies enable a differentiated approach to learning, providing opportunities for individualization of the learning process. It is noted that students with different learning styles, such as visual or kinesthetic, as well as those of various age groups, receive equal opportunities for mastering the material. The article also positively evaluates the increase in students’ motivation to study physics due to the interactivity and novelty of AR technologies, which create an immersive effect. The article also addresses the practical aspects of integrating augmented reality into education. Examples of using tools from platforms such as BookVAR ARBook, which can be applied in physics lessons, are described, and potential challenges that educators may face when implementing this technology are discussed. The conclusions of the article emphasize the significant potential of augmented reality as a tool for enhancing the quality of physics education, while highlighting the importance of considering psychological and pedagogical aspects to achieve maximum effectiveness in the implementation of these innovative technologies.
  • Ескіз
    Документ
    Використання засобів доповненої реальності у навчанні фізики школі
    (2024) Зефірова, Юлія Олександрівна; Zefirova, Y.O.
    (ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню використання засобів доповненої реальності у навчанні фізики. Об’єктом розгляду є процес навчання фізики в закладах загальної середньої освіти. Предметом – методика використання засобів доповненої реальності в освітньому процесі з фізики старшої школи. Основним завданням роботи було дослідження впливу доповненої реальності на навчально-пізнавальні компетентності учнів старшої школи та обґрунтування ефективності використання ARBook у навчанні фізики. У першому розділі розглянуто теоретичні основи використання доповненої реальності в освітньому процесі старшої школи, зокрема історію розвитку технології, її технічні засоби, впровадження в закладах освіти та аналіз системи ARBook. У другому розділі досліджено практичні аспекти використання доповненої реальності у навчанні фізики старшокласників, включаючи методи поєднання віртуального та реального, особливості змішаного навчання та розробку методичних рекомендацій. Кваліфікаційна робота викладена на 75 сторінках, містить 3 розділи, 22 ілюстрації, 4 таблиці, 66 джерел в переліку посилань. (en) The qualification work is devoted to the study of the use of augmented reality in teaching physics. The object of consideration is the process of teaching physics in secondary education institutions. The subject is the methodology for using augmented reality in the educational process of physics in high school. The main task of the work was to study the impact of augmented reality on the educational and cognitive competencies of high school students and to substantiate the effectiveness of using ARBook in teaching physics. The first section examines the theoretical foundations of using augmented reality in the educational process of high school, in particular the history of the development of technology, its technical means, implementation in educational institutions and analysis of the ARBook system. The second section examines the practical aspects of using augmented reality in teaching physics to high school students, including methods of combining virtual and real, features of blended learning and development of methodological recommendations. The qualification work is presented on 75 pages, contains 3 chapters, 22 illustrations, 4 tables, 66 sources in the list of references.