Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 381
  • Ескіз
    Документ
    Якісний та кількісний аналіз компонентів ендоканабіноїдної системи cаnnabis satіva l.
    (2018) Аркушина Ганна Феліксівна, О. І. Затуливітер, М. С. Казначєєва,
    (ua) В статті розглянуті основні шляхи метаболізму канабіноїдів в організмі рослин; визначені фактори, що впливають на зміст канабіноїдів в тканинах рослин. Наведено результати практичного визначення кількісного вмісту тетрагідроканабінолу та його похідних в тканинах різних органів Cаnnabis satіva L. Виявлено причини взаємоперетворення фітоканабіноїдів, обгрунтовано їх значення в рослинному організмі. (en) The main ways of cannabinoid metabolism in the plant organism are considered in the article; factors affecting the content of cannabinoids in plant tissues were determined. The results of the practical determination of the quantitative content of tetrahydrocannabinol and its derivatives in the tissues of various organs of Cannabis sativa L. The causes of the interconversion of phytocannabioid are substantiated, their significance in the plant organism is justified.
  • Ескіз
    Документ
    Роль морфометричних показників у визначенні систематичої належності тварин
    (2017) Казначєєва, Марія Сергіївна; Аркушина, Ганна Феліксівна; Ворона С. О.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до комплексної навчальної практики з ботаніки
    (2019) Аркушина, Ганна Феліксівна
    У посібнику відповідно до навчальної програми з комплексної навчальної практики викладені вимоги до проходження практики, завдання та методичні рекомендації щодо їх виконання, форми звітності, довідковий та теоретичний матеріал з анатомії, морфології та систематики рослин. Рекомендовано методичною радою Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка протокол № 2 від 20.11.2019 р.
  • Ескіз
    Документ
    Курс лекцій з фізіології рослин
    (2019) Аркушина, Ганна Феліксівна
    У посібнику відповідно до навчальної програми з фізіології рослин викладені тексти лекцій з усіх розділів курсу та питання для самостійного опрацювання до кожної теми.
  • Ескіз
    Документ
    Збірник завдань та вправ для самостійної роботи студентів з фізіології рослин (для студентів ОПР бакалавр спеціальності «Біологія» та «Хімія» денної та заочної (дистанційної) форми навчання)
    (2016) Аркушина, Ганна Феліксівна
    (ua) У посібнику відповідно до навчальної програми з фізіології рослин викладені теми, питання та задачі для самостійної роботи студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Практикум з фізіології рослин для студентів ОР бакалавр спеціальностей «Біологія», «Хімія» та «Природничі науки» денної та заочної (дистанційної) форми навчання
    (2019) Аркушина, Ганна Феліксівна
    (ua) У посібнику відповідно до навчальної програми з фізіології рослин викладені короткі методичні рекомендації, теми та завдання лабораторних робіт, питання для самоконтролю, теоретичний матеріал до всіх розділів курсу.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення у шкільному курсі понять про частинки та їхні взаємодії
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Каленникова, Тетяна Олександрівна; Трифонова, Олена Михайлівна; Садовий, Микола Ілліч
    (ua) Стаття присвячена проблемі вивчення у середній школі понять про частинки і їхні взаємодії.
  • Ескіз
    Документ
    Формування в учнів навичок критичного мислення на уроках фізики
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Волчанський, Олег Володимирович
    (ua) Аналізується можливість підвищення зацікавленості учнів процесом вивчення фізики, вироблення навичок самостійного наукового пізнання за рахунок застосування методики критичного мислення.
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання фізики на основі фреймового підходу
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Лунгол, Ольга Миколаївна; Суховірська, Людмила Павлівна; Lunhol, Olga; Sukhovirska, Lydmila
    (ua) У статті порушено проблему вдосконалення методики навчання фізики засобами фреймового підходу. Проаналізовано дослідження і публікації з питань удосконалення загальнонавчальних умінь з фізики, технології інтенсифікації навчання, теорії фреймів, теоретичних та методичних засад впровадження фреймового підходу. Авторами запропоновано види фреймів в навчання фізики: фрейми візуального сприйняття, фрейми-сценарії, тематичні фрейми, фрейми-розповіді, інтегровані фрейми. Значну увагу приділено розгляду фреймів візуального сприйняття, запропоновано будувати їх засобами граф-схем, блок-схем, структурно-логічних схем, таблиць, схем-конспектів. На підставі аналізу фреймів візуального сприйняття встановлено, що навчання фізики на основі фреймового підходу дозволяє стискати інформацію й, відповідно, інтенсифікувати навчання з фізики, організують розуміння учня окремого явища в цілому, розвиває в учнів відповідні операції мислення: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, конкретизацію, узагальнення.
  • Ескіз
    Документ
    Синергетика як метод педагогічних досліджень
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Elena
    (ua) Стаття присвячена актуальній проблемі визначення місця синергетики у дослідженнях складних систем, до яких відносяться природничі, технічні та технологічні науки, психологія й педагогіка. Здійснено аналіз поняття інновації як перехідне до поняття синергетика. В цьому зв’язку не визнаючи однозначно причинно-наслідковий зв’язок між етапами еволюції у часі нерівноважної системивизначено напрямок розвитку самоорганізуючої системи. Окреслено особливості механістичної моделі світу, де час виступає придатком для спостерігача, і будь-який момент часу у минулому, нинішньому чи майбутньому не відрізнявся від будь-якого іншого моменту часу. Планети обертаються навколо Сонця, який би часовий етап дослідник не розглядав у минулому чи майбутньому, й у основах ньютонівської моделі світу нічогоне змінюється. Висловлено думку, що синергетика у науці виступає як метод дослідження складних нерівноважних, відкритих, нелінійних систем і не є науковим підходом, а є методом дослідження.