Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62
Переглянути
3 результатів
community.search.results.head
Документ Організація експериментально-дослідницької діяльності учнів з фізики через шкільне наукове товариство(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Мірошниченко, Олександр Іванович; Сальник, И. В.; Мирошниченко, А. И.; Salnyk, I. V.; Miroshnychenko, O. I.(uk) Експериментально-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення фізики, проведенні позакласної роботи, впровадженні профільного навчання. Саме в ході дослідницької діяльності проявляється унікальність кожної людини, формуються навички пошуку нового в навколишній дійсності та потреба вносити зміни в процес протікання явищ та процесів. Запровадження такої технології сприяє саморозвитку учнів, розвиває самостійність. Різноманітність форм організації навчальних занять, використання різних за змістом завдань –важлива умова успішного залучення учнів до дослідницької діяльності з урахуванням широкого спектру спрямованості їх інтересів. Незважаючи на ефективність експериментально-дослідницького методу в процесі навчання, для того, щоб його впровадження відбувалося з найбільшою віддачею, слід, приділити увагу якості і доцільності його застосування. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів з фізики через створення шкільних наукових товариств.Документ Запровадження експериментальних методів у процесі навчання спеціальної теорії відносності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевская, А. П.; Сальник, И. В.; Tomashevska, A. P.; Salnyk, I. V.(uk) Основу фізичних теорій, названих релятивістськими, складає теорія відносності. Вона утвердилась як струнка, теоретично бездоганна фізична теорія, що є частиною сучасної фізичної картини світу. Природно, що теорія відносності повинна зайняти належне місце і в практиці викладання фізики. Вивчення елементів теорії відносності важливе як з точки зору пізнавальних, так і прикладних завдань. У статті наводяться методичні поради з вивчення окремих питань цієї теорії, а також приклади задач та фізичних експериментів (уявних та реальних), які дозволяють довести або підтвердити деякі положення спеціальної теорії відносності. Розробка таких завдань мала на меті викликати в учнів певні ускладнення, збуджувати інтерес через нестандартний підхід до їх розв’язання, активізувати до пошуку розв’язків, сприяти засвоєнню навчального матеріалу.Документ Використання міжпредметного експерименту в процесі вивчення фізики студентами коледжів зв´язку(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, И. В.; Томашевская, А. П.; Salnyk, I. V.; Tomashevska, G. P.(uk) Інтеграція – один із найважливіших чинників оптимізації і раціоналізації процесу навчання. Інтегративні зв’язки мають особливо важливе значення для курсу фізики у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку майбутніх фахівців галузі зв’язку, оскільки фізика є фундаментом усіх професійно-орієнтованих дисциплін. Особливо це стосується фізичного експерименту, який розвивається завдяки інтеграції з професійно орієнтованими дисциплінами й, одночасно, дозволяє формувати ключові та професійні компетентності студентів. Метою статті є виявлення напрямків інтеграції навчального фізичного експерименту та дисциплін професійного спрямування у процесі вивчення фізики студентами коледжів зв’язку. В статті наведено приклад лабораторної роботи з визначення швидкості світла за допомогою рефлектометра Р5 -10, який використовується на підприємствах кабельного зв´язку.