Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка та проведення семінарських занять з фізики в умовах дистанційного навчання
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Сальник, Ирина Владимировна; Сирык, Эдуард Петрович; Salnyk, Iryna Volodymyrivna; Sirik, Eduard Petrovich
    (ua) Одним з новітніх принципів сучасної педагогіки є гуманізація освіти – спрямованість на розвиток особи. Побудова особистісно орієнтованих методичних систем вимагає відповідних змін як у змісті фізичної освіти, так і його методичному забезпеченні. Нині старша школа функціонує як профільна. Під час дистанційного навчання кожен учень повинен отримати певний соціальний досвід, набуття у процесі досягнення загального результату шляхом взаємодії з іншими членами учнівського колективу, виробляє навички спілкування.
  • Ескіз
    Документ
    Віртуальні навчальні середовища: сучасні технології та потенціал для освіти
    (ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Мірошниченко, Олександр Іванович; Salnyk, I.; Siryk, E.; Miroshnychenko, O.
    (ua) У статті розглядаються питання створення в системі освіти віртуальних навчальних середовищ, проаналізовано їх специфіку. Одночасно показано, що запровадження VLE супроводжується виникненням проблем в процесі навчання, які можуть бути усуненні лише за умови врахування певних педагогічних умов.
  • Ескіз
    Документ
    Віртуально-орієнтований лабораторний експеримент з фізики для студентів нефізичних спеціальностей
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Сірик, Едуард Петрович; Siryk, E. P.; Сальник, Ірина Володимирівна; Сальник, Ирина Владимировна; Salnik, I. V.
    (uk) В статті висвітлюється організація віртуально-орієнтованого лабораторного експерименту з фізики як сучасного засобу навчання з використанням інформаційних технологій, що створює ефективне навчальне середовище та підвищує науковий рівень підготовки фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація адаптаційної функції навчального експерименту у процесі профільного навчання фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Сальник, Ірина Володимирівна
    (ua) В статті розглянуто проблеми адаптації учнів до умов профільного навчання фізики в старшій школі. Звертається увага на взаємопов’язане використання віртуального та реального навчального експерименту, що дозволить реалізувати в процесі навчання фізики вимоги сучасної освіти та сприятиме успішній адаптації учнів в нових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Організація експериментально-дослідницької діяльності учнів з фізики через шкільне наукове товариство
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Мірошниченко, Олександр Іванович; Сальник, И. В.; Мирошниченко, А. И.; Salnyk, I. V.; Miroshnychenko, O. I.
    (uk) Експериментально-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення фізики, проведенні позакласної роботи, впровадженні профільного навчання. Саме в ході дослідницької діяльності проявляється унікальність кожної людини, формуються навички пошуку нового в навколишній дійсності та потреба вносити зміни в процес протікання явищ та процесів. Запровадження такої технології сприяє саморозвитку учнів, розвиває самостійність. Різноманітність форм організації навчальних занять, використання різних за змістом завдань –важлива умова успішного залучення учнів до дослідницької діяльності з урахуванням широкого спектру спрямованості їх інтересів. Незважаючи на ефективність експериментально-дослідницького методу в процесі навчання, для того, щоб його впровадження відбувалося з найбільшою віддачею, слід, приділити увагу якості і доцільності його застосування. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів з фізики через створення шкільних наукових товариств.
  • Ескіз
    Документ
    Запровадження експериментальних методів у процесі навчання спеціальної теорії відносності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевская, А. П.; Сальник, И. В.; Tomashevska, A. P.; Salnyk, I. V.
    (uk) Основу фізичних теорій, названих релятивістськими, складає теорія відносності. Вона утвердилась як струнка, теоретично бездоганна фізична теорія, що є частиною сучасної фізичної картини світу. Природно, що теорія відносності повинна зайняти належне місце і в практиці викладання фізики. Вивчення елементів теорії відносності важливе як з точки зору пізнавальних, так і прикладних завдань. У статті наводяться методичні поради з вивчення окремих питань цієї теорії, а також приклади задач та фізичних експериментів (уявних та реальних), які дозволяють довести або підтвердити деякі положення спеціальної теорії відносності. Розробка таких завдань мала на меті викликати в учнів певні ускладнення, збуджувати інтерес через нестандартний підхід до їх розв’язання, активізувати до пошуку розв’язків, сприяти засвоєнню навчального матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Використання міжпредметного експерименту в процесі вивчення фізики студентами коледжів зв´язку
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Сальник, Ірина Володимирівна; Томашевська, Ганна Пантеліївна; Сальник, И. В.; Томашевская, А. П.; Salnyk, I. V.; Tomashevska, G. P.
    (uk) Інтеграція – один із найважливіших чинників оптимізації і раціоналізації процесу навчання. Інтегративні зв’язки мають особливо важливе значення для курсу фізики у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку майбутніх фахівців галузі зв’язку, оскільки фізика є фундаментом усіх професійно-орієнтованих дисциплін. Особливо це стосується фізичного експерименту, який розвивається завдяки інтеграції з професійно орієнтованими дисциплінами й, одночасно, дозволяє формувати ключові та професійні компетентності студентів. Метою статті є виявлення напрямків інтеграції навчального фізичного експерименту та дисциплін професійного спрямування у процесі вивчення фізики студентами коледжів зв’язку. В статті наведено приклад лабораторної роботи з визначення швидкості світла за допомогою рефлектометра Р5 -10, який використовується на підприємствах кабельного зв´язку.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі проблеми використання комп’ютерного моделювання у навчанні фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Сальник, Ірина Володимирівна
    (uk) Розглянуто деякі проблеми застосування елементів комп ’ютерного моделювання на уроках фізики. Використання комп’ютерної моделі як об’єкта дослідження активізує в учнів процес самостійного пізнання фізичних явищ, сприяє розвитку вмінь і навиків самостійної пізнавальної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Модель сучасної системи навчального фізичного експерименту старшої школи
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович
    (uk) Процес навчання в новому віртуально орієнтованому середовищі з фізики та широке запровадження електронних засобів в системі навчального фізичного експерименту вимагає створення адекватних методичних систем та засобів навчання, що забезпечують можливість реалізації синергетичного підходу до процесу навчання. Особливого значення набуває означена проблема в старшій профільній школі. В статті розглянуті теоретичні основи створення та запровадження нової моделі навчального фізичного експерименту, що враховує сучасні тенденції його розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Організація та результати експериментальної перевірки нової моделі системи навчального фізичного експерименту старшої школи
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна
    (uk) Проведений аналіз сучасного стану та тенденцій розвитку системи навчального фізичного експерименту старшої школи, виявлені протиріччя та особливості її запровадження у віртуально орієнтованому навчальному середовищі привели до створення нами нової функціональної моделі такої системи. З метою перевірки розробленої моделі системи навчального експерименту було створене методичне та матеріально-технічне забезпечення її реалізації. Таке забезпечення являє собою навчально-методичний комплекс з експериментального вивчення питань хвильової оптики, забезпечує реалізацію можливостей як реального, так й віртуального експерименту , відповідає вимогам педагогічної синергетики, ергономіки та основним засадам сучасної парадигми освіти. В статті розглядаються особливості організації та проведення педагогічного експерименту з метою перевірки ефективності нової моделі в навчально-виховному процесі з фізики.