Кафедра технологічної та професійної освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/59
Переглянути
10 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Методика вивчення сучасних матеріалів і технологій опорядження виробів з деревини на уроках технологій(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Рябець, Сергій Іванович; Ліснича, Ірина Андріївна; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Lisnycha, Iryna Andriivna(ua) У статті розглядаються сучасні матеріали та технології опорядження виробів з деревини, що є важливою галуззю виробництва меблів, дизайну інтер’єру тощо, що, у контексті зростаючого інтересу до сталого розвитку та екологічних аспектів використання деревини, стає все більш привабливим. Стаття оглядає інноваційні методи й процеси, які вивчають учні на уроках технологічної освіти. Зокрема, серед останніх зазначено комп’ютерне керування, використання лазерних технологій, автоматизацію й роботизацію процесів, 3D-друк деревини, нові матеріали та прогресивні методи обробки. Також наводяться різновиди опоряджень деревних матеріалів, зокрема, такі як: гладка обробка (гобелен), фрезерування, обробка фанери, пресування, термообробка, консервація, клеєння, плетіння, лазерна обробка, обробка струмом, обпалювання, імпрегнування, обпилювання, фарбування, термомодифікація, обробка газом, модифікація фенольною смолою, епоксидною смолою, ультразвукова обробку тощо. Важливою складовою опорядження є захисно-декоративні покриття, такі як лаки, фарби та інші матеріали, де стійкість до атмосферних впливів, механічних пошкоджень, зносостійкість та стійкість до забруднень є основними характеристиками. Застосування сучасних технологій фарбування та тонування деревини дозволяє досягти багатогранності вибору кольорів та відтінків, задовольняючи різноманітні вимоги дизайну та інтер’єру. Використання спеціальних фарб та барвників дозволяє надати деревині додаткову захист від ультрафіолетового випромінювання, що забезпечує збереження яскравості кольору протягом тривалого часу. Саме вибір матеріалу та правильне застосування технологій грають важливу роль у досягненні високої експлуатаційної здатності покриттів. Загальний огляд цих технологій допомагає зрозуміти перспективи розвитку цієї галузі і надає основу для подальшої професійної діяльності учнів. (en) The article deals with modern materials and technologies for finishing wood products, which is an important branch of furniture production, interior design, etc. in the context of the growing interest in sustainable development and environmental aspects of the use of wood is becoming increasingly attractive. The article examines the innovative methods and processes that students learn in the lessons of technological education in the institution of general secondary education and how this information can be provided by the technology teacher in the lesson. In particular, among the latter are computer control, the use of laser technologies, automation and robotization of processes, wood 3D-druk, new materials and progressive processing methods. Also listed are varieties of wood material finishes in particular listed such as: smooth processing (tapestry), milling, plywood processing, pressing, heat treatment, preservation, gluing, weaving, laser processing, current treatment, firing, impregnation, sawing, painting, thermal modification, gas treatment, phenolic modification resin, epoxy resin, ultrasonic treatment, etc. In addition, an important component of the finish are protective and decorative coatings, such as varnishes, paints and other materials, where weather resistance, mechanical damage, wear resistance and resistance to dirt are the main characteristics. The use of modern technologies of painting and toning wood allows you to achieve a multifaceted choice of colors and shades, satisfying the diverse requirements of design and interior. The use of special paints and dyes allows you to give the wood additional protection against ultraviolet radiation, which ensures the preservation of color brightness for a long time. Namely, the choice of material and the correct application of technology play an important role in achieving high operational capability of coatings. A general overview of these technologies helps to understand the prospects for the development of this industry and provides a basis for the further professional activities of students.Документ Формування ґендерної культури майбутніх викладачів і викладачок для управління ІТ-проєктами та реалізації проєктної діяльності(2023) Пуляк, Ольга Василівна; Мироненко, Наталя Василівна; Абрамова, Оксана Віталіївна(ua) Стаття присвячена формуванню ґендерної культури майбутніх викладачів і викладачок, які керують ІТ-проєктами та організовують проєктну діяльність здобувачів освіти. У публікації акцентується значення політики ґендерної рівності для ефективного управління проєктами, що забезпечує планування, організацію та управління ресурсами з максимальною ефективністю, інформаційно-комунікаційну взаємодію та внутрішні зв’язки, а також необхідність формування ґендерної культури у керівників і керівниць проєктів, щоб забезпечити рівні можливості та недискримінацію усіх учасників і учасниць проєкту. У статті наголошується на важливості ґендерної обізнаності, ґендерної компетентності та ґендерної чутливості керівників і керівниць проєктів. Ці якості сприяють формуванню егалітарного світогляду, рефлексії та свідомості щодо ґендерних питань. Крім того, у публікації відзначається зростаюча роль навичок управління проєктами у сучасному ринку праці, включаючи ІТ-проєкти, і наголошується на значущості підготовки майбутніх викладачів і викладачок та фахівців і фахівчинь у цій галузі. Також у публікації звернуто увагу, що формування ґендерної культури майбутніх фахівців і фахівчинь у сфері технологічної освіти відповідає завданням реформування шкільної освіти у рамках проєкту «Нова українська школа» технологічної освітньої галузі, що реалізується через проєктну діяльність здобувачів та базується на дотриманні принципів свободи та недискримінації, а також ґендерної рівності. Авторками застосовано педагогічне спостереження та опитування, які показали, що майбутні викладачі і викладачки та фахівці й фахівчині в галузі технологічної та професійної освіти мають обмежену обізнаність щодо ґендерних питань. Однак у більшості вони визнають існування ґендерних проблем та виявляють бажання поглибити свої знання в цій області. (en) The article is devoted to the formation of gender culture of future male and female teachers who manage IT projects and organize project activities of education seekers. The publication emphasizes the importance of gender equality policy for effective project management, which ensures planning, organization and management of resources with maximum efficiency, information and communication interaction and internal connections, as well as the need to create a gender culture among project managers to ensure equal opportunities and non-discrimination of all project participants. The article emphasizes the importance of gender awareness, gender competence and gender sensitivity of project managers. These qualities contribute to the formation of an egalitarian worldview, reflection and awareness of gender issues. In addition, the publication notes the growing role of project management skills in the modern labor market, including IT projects, and emphasizes the importance of training future teachers and specialists in this field. The publication also draws attention to the fact that the formation of the gender culture of future specialists in the field of technological education corresponds to the tasks of reforming school education within the framework of the project «New Ukrainian School» in the technological education field, which is implemented through the project activities of the applicants and is based on the observance of the principles of freedom and non-discrimination, as well as gender equality. The authors used pedagogical observation and surveys, which showed that future teachers and specialists in the field of technological and professional education have limited awareness of gender issues. However, most of them recognize the existence of gender problems and show a desire to deepen their knowledge in this area.Документ Методичні особливості використання інформаційно-технічних засобів візуалізації програмного матеріалу на уроках технології(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Царенко, Олександр Миколайович; Новосад, Ліна Володимирівна; Tsarenko, Oleksandr Mykolaevich; Novosad, Lina Volodymyrivna(ua) Стаття присвячена виявленню методичних особливостей використання інформаційно-технічних засобів для формування програмних компетентностей учнів на основі візуалізації навчального матеріалу шкільного предмета «Технології». У роботі зазначено, що візуалізація розглядається педагогами як другорядний чинник, що виконує лише ілюстративну функцію. Але інформаційна насиченість сучасного світу вимагає як планування обсягу візуальної й вербальної інформації, так і методичної підготовки вчителя з переструктурування програмного матеріалу. Візуалізація навчального контенту не є простим ілюстративним матеріалом, а цілісною системою передавання візуальної інформації, яка має реагувати на конкретні дії суб’єкта освітнього процесу і надавати можливість кер увати інформацією, що поступає в розпорядження учня через проєкційний екран. Уточнено змістове наповнення термінів «візуалізація» та «наочність». Візуалізація забезпечує інтенсифікацію навчального процесу, яка досягається завдяки ущільненню програмного мат еріалу, що сприяє скороченню часу на словесні міркування старшокласників.Документ Профільне дистанційне вивчення учнями 10 класу теми "Кольорові метали та їх сплави, що використовуються у виробництві автомобільного транспорту" за спеціалізацією "Автосправа"(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Ткачук, Андрій Іванович; Бобров, Віктор Віталійович; Tkachuk, Andrij Ivanovych; Bobrov, Viktor Vitaliyovych(uk) В статті розглянуто нові підходи до методики он-лайн формування в учнів 10 класу уявлень з розділу "Матеріалознавство" в галузі автомобільного транспорту при профільному вивченні "Технологій" за спеціалізацією "Автосправа". Визначено теоретичні та практичні основи дистанційної подачі навчального матеріалу з питань класифікації, властивостей та застосування сучасних кольорових металів і їх сплавів, що використовуються для виробництва, експлуатації, ремонту і технічного обслуговування автомобільного транспорту.Документ Дефінітивний аналіз формування професійних компетентностей майбутніх вчителів технологічної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия Владимировна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna(ua) Стаття присвячена проведенню дефінітивного аналізу формування професійних компетентностей майбутніх вчителів технологічної освіти у вищих навчальних закладах. Останнім часом поняття «компетентність» вийшло на загально дидактичний і методологічний рівень, яке пов’язано з опануванням знань, умінь та навичок, спрямованих на здійснення діяльності технологічної підготовки майбутніх вчителів технологій. Це зумовило введення у вищу технологічну освіту України, таких понять як: «компетентність»,«професійна компетентність», «компетентнісний підхід» зі зміною освітніх переконань, цінностей, технічних засобів та методів навчання. В статті проаналізовано поняття «компетентність», «професійна компетентність», «компетентнісний підхід». Установлено, що більшість із цих понять не мають однозначного визначення, а трактуються дослідниками досить по різному в контексті досліджуваних ними проблем. Визначено завдання та умови формування професійних компетентностей майбутніх учителів технологічної освіти.Документ До питання формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Дузенко, Святослав Миколайович; Дузенко, Святослав Николаевич; Sadovy, Nikolay Ilyich; Duzenko, Svyatoslav Nikolaevich(ua) У статті здійснено аналіз науково-методичної літератури з загальних питань дослідження. Виявлено та проаналізовано методи формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій. Реалізації компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів можлива за використання відповідних методів навчання. Нами визначено, що існує багато варіантів класифікації методів навчання, однак єдиної виділено не було. Спільною ознакою всіх методів навчання є – діяльність. Тому за видами діяльності методи поділяються на три групи серед яких: методи спільної діяльності учасників педагогічного процесу, методи самовиховання і самоосвіти, методи педагогічного впливу суб’єкта педагогічного процесу на його об’єкт Впровадження будь-якого методу навчання на уроках потребує врахування того, що будь-яке навчання ефективніше тоді, коли воно базується на основній модальності сприйняття учня. Тому доцільно використовувати з запропонованими методами формування компетентностей з безпеки життєдіяльності старшокласників, також аудіальну та візуальну модальність. На приклад: фільми про надзвичайні ситуації, документальні відео, плакати, малюнки, фотографії, друкована продукція.Документ Практикум з матеріалознавства(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій Іванович(uk) Навчальний посібник містить теоретичний та практичний матеріал для 11 лабораторних та лабораторно-практичних занять, які відповідно до Галузевого стандарту вищої освіти повинні виконати студенти напряму підготовки 6.010103 «Технологічна освіта». Дані роботи охоплюють вивчення діаграм стану металів та сплавів і Державних стандартів України щодо багатьох конструкційних матеріалів. Навчальний посібник є виправленим і доповненим виданням, в основу якого покладено лабораторні роботи, розроблені в навчальному виданні «Практикум з матеріалознавства й технології конструкційних матеріалів» /Царенко О.М., Назаренко К. В. – рекомендований МОН України як навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів освіти (протокол №2/31 від 11.01.2001 р.)Документ Удосконалення організації допрофільної технологічної підготовки учнів основної школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Чубар, Василь Васильович(uk) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення організації допрофільної технологічної підготовки учнів основної школи. Автором запропоновано удосконалювати організацію допрофільної технологічної підготовки учнів основної школи шляхом реалізації пропедевтичних курсів профілеорієнтаційного спрямування, предметних тижнів, профільних проб, суспільно корисної діяльності та використанням психолого-педагогічних технологій до профільної підготовки, які допоможуть підлітками раціонально обрати майбутній профіль технологічного навчання.Документ Підвищення ефективності організації самостійної роботи студентів напряму «технологічна освіта» при використанні мультимедійного курсу «основи техніки і технологій»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Рябець, Сергій Іванович; Рябець, Тетяна Олександрівна; Куценко, Тетяна Володимирівна(uk) У статті розглянуто питання організації самостійної роботи студентів з використанням елементів інформаційних технологій, зокрема електронного курсу «Основи техніки і технологій», розробленого за допомогою системи управління навчальними курсами Moodle. Продемонстровані можливості названого програмного продукту для створення повного циклу вивчення конкретної дисципліни, включаючи тестовий контроль.Документ Підготовка студентів напряму "Технологічна освіта" з обробки конструкційних матеріалів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Гринь, Денис Васильович(UA) У статті розглянуто деякі проблеми підготовки студентів напряму "технологічна освіта", що виникають при викладанні курсу "Обробка конструкційних матеріалів" в умовах сучасного інофрмаційно-технологічного суспільства.