Міждисциплінарні дослідження

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4331

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 47
  • Ескіз
    Документ
    Congresses of natural scientists and mathematicians in the “Bulletin of experimental physics and elementary mathematics” (1886–1917)
    (2023) Ріжняк, Ренат Ярославович; Пасічник, Наталя Олексіївна; Дефорж, Ганна Володимирівна; Rizhniak, R.; Pasichnyk, N.; Deforzh, Н.
    (en) The article presents the results of a study of publications in the “Bulletin of Experimental Physics and Elementary Mathematics”, about the organization, conduct and results of domestic and foreign congresses of mathematicians and natural scientists, published in Kyiv and Odesa during 1886–1917. The magazine was an unofficial periodical printed publication of the mathematical department of the Novorossiysk Society of Naturalists. The research was conducted with the aim of carrying out a meaningful and quantitative analysis of the texts of journal publications, which highlights the materials of such meetings of scientists and teachers. The authors used scientific methods for meaningful analysis of the research subject, and in the process of quantitative analysis – text quantification, collection of empirical data, their generalization and mathematical and statistical processing. As a result of the research of the magazine’s materials on congresses of mathematicians and natural researchers during the entire period of its publication, the authors came to the following conclusions. The magazine’s materials on conventions and congresses for all the years of its publication accounted for slightly more than 4% of its total area. All National Congresses of Natural Scientists and Mathematicians, which met during the period of publication of the journal, were covered on its pages (this is almost 2/3 of the entire volume of information in the journal about such meetings of scientists and teachers). At the same time, the methods of presenting information and its volume differed significantly in different meetings, depending on the presence of motives of both members of the editorial board. The main motives for placing information were: a) the presence of a pedagogical component in the work of meetings; b) scientific (or pedagogical) significance of reports and meeting participants; c) availability of quality materials about meetings; d) availability of magazine space. International congresses were irregularly covered by the newspaper, the motives for placing information about such meetings in the magazine were similar. Starting in 1901, the editors of the Bulletin introduced the scheme developed during the previous years of the magazine’s existence into the practice of presenting materials about scientific and pedagogical congresses: a) announcement of the event; b) publication of the regulation (statute, program) of the event; c) description of preparation for the event; d) overview of the features of the event; e) presentation of the texts of important speeches. Such a scheme of presentation of meetings was introduced for the first time in popular science and educational periodicals of the Russian Empire. The pedagogical component was the most important motive for both staffs of the Bulletin editorial board when deciding on the features and scope of coverage of materials on the work of domestic and foreign congresses. The materials of Bulletin (and other similar publications of that time) covering the work of domestic and foreign congresses of teachers and researchers of nature and mathematics, which reveal the content of the educational activities of famous scientists and teachers, are an important element of the source base of biographical studies, which conducted by historians of science.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ядра індексу Гірша педагогічних університетів України
    (2023) Ріжняк, Ренат Ярославович; Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Баранченко, Є.
    (ua) У статті розкрито результати дослідження, що проводилося з метою визначення гендерних особливостей складу групи авторів статей, які увійшли до ядра індексу Гірша за кожним педагогічним університетом України (згідно з базою даних SciVerse Scopus), а також аналізу факторів впливу на формування ядра індексу Гірша цих університетів у гендерному розрізі. Для цього були використані однофакторний дисперсійний аналіз та елементарні методи статистичного аналізу – обчислення відсоткових співвідношень та визначення індексів гендерної асиметрії. Гендерний аналіз груп авторів показав, що за наявності загального гендерного паритету в групах авторів статей, проіндексованих у базі Scopus, між групами авторів, статті яких входили до ядра h-індексу кожного університету, існує гендерна асиметрія на користь чоловіків. Така сама тенденція має місце і між гендерними групами авторів, статті яких потрапили до ядра h-індексу об’єднаного списку всіх педагогічних університетів України, причому щодо співвідношень як груп авторів статей, так і внесків груп у ядро. У результаті проведення серії однофакторних дисперсійних аналізів впливу на формування ядра індексу Гірша зовнішніх факторів було виявлено суттєву гендерну різницю за такими факторами: наявність/відсутність фінансування публікації (а саме: статі, які мають фінансування, характеризуються набагато вищим рівнем цитування); квартиль видання (статті, розміщені у виданнях першого квартиля, цитуються значно частіше); вік статті (що старша стаття, то більший у неї індекс цитування). Разом з тим не виявлено впливу на формування ядра h-індексу педагогічних закладів вищої освіти (далі – ЗВО) таких чинників, як кількість авторів статті та вид доступу до статті (відкритий чи закритий). Причому лише один фактор, а саме, наявність доступу до статті, можна характеризувати як гендерно паритетний. Навпаки, очевидною є гендерна різниця у розподілі за кількістю авторів у статтях, наявністю фінансування публікації, “віком” статті та у розподілі статей за виданнями перших двох квартилів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек у вищих навчальних закладах України
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія створення нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових книгозбірень вищої школи нашої країни протягом періоду, починаючи з 80-х років ХХ століття по теперішній час. Визначені основні етапи створення правової бази інформатизації книгозбірень вищої школи: на першому етапі були прийняті нормативно-правові акти щодо розв’язання стратегічних проблем інформатизації українського суспільства, які стали передумовою розвитку інформатизації наукових бібліотек України; на другому етапі були розроблені правові засади та стандарти інформатизації наукових книгозбірень.
  • Ескіз
    Документ
    Створення правового забезпечення організації вирішення глобальних функціональних задач інформатизації вищої освіти України
    (2012) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція правового забезпечення процесу інформатизації вищої освіти України
    (2012) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Правове забезпечення побудови в Україні інформаційного суспільства в кінці ХХ — на початку ХХІ століття
    (2013) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та узагальнення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні розв’язування важливих функціональних задач: реалізації доступу вищих навчальних закладів до телекомунікаційної мережі Internet та організації технічного захисту електронної інформації в кінці ХХ – на початку ХХІ століття.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до проведення літньої школи «Тренінг з гендерної рівності»
    (ЦДУ імені В. Винниченка, 2023) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) З 01 червня 2022 року в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка розпочалася реалізація проєкту «Субнаціональна гендерна рівність: баланс цінностей ЄС та українських реалій» за програмою ЄС Еразмус+ з напрямку Жан Моне. Безпосереднє виконання проєкту розпочалося з організації у червні 2022 року літньої школи «Тренінг з гендерної рівності» для студентів та вчителів. У методичних рекомендаціях висвітлюються особливості організації та проведення школи, де розглядаються проблеми прихованого навчального плану в системі освіти, гендерного дисбалансу української освіти на національному та субнаціональному рівнях, дискримінації та сексуальних домагань в освіті, причини протидії гендерній рівності в Україні та гендерні аспекти рівності в політико-правовій сфері на національному та субнаціональному рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Регіональний індекс гендерного розриву для України у 2020 році
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
  • Ескіз
    Документ
    Історія розвитку апаратного забезпечення інформатизації вищих технічних навчальних закладів України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)
    (2015) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) В статті проводиться дослідження історії комплектування комп’ютерною технікою, телекомунікаційним обладнанням та технологічним забезпеченням характерних представників вищих технічних навчальних закладів України протягом періоду 1960-2010 років.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток апаратного забезпечення інформатизації педагогічних вищих навчальних закладів України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) В статті проводиться дослідження історії комплектування комп’ютерною технікою, телекомунікаційним обладнанням та технологічним забезпеченням характерних представників педагогічних вищих навчальних закладів України протягом 1980-2010 років. З’ясовані причини прийняття та реалізації рішень у таких вишах про використання інформаційних систем навчального закладу. Встановлені часові рамки основних періодів розвитку апаратного забезпечення інформатизації педагогічних вишів у визначеному історичному періоді.