Міждисциплінарні дослідження
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4331
Переглянути
Документ Створення правового забезпечення організації вирішення глобальних функціональних задач інформатизації вищої освіти України(2012) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.Документ Еволюція правового забезпечення процесу інформатизації вищої освіти України(2012) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.Документ Правове забезпечення побудови в Україні інформаційного суспільства в кінці ХХ — на початку ХХІ століття(2013) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті досліджується історія правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та узагальнення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні розв’язування важливих функціональних задач: реалізації доступу вищих навчальних закладів до телекомунікаційної мережі Internet та організації технічного захисту електронної інформації в кінці ХХ – на початку ХХІ століття.Документ Розвиток правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек у вищих навчальних закладах України(2014) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті досліджується історія створення нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових книгозбірень вищої школи нашої країни протягом періоду, починаючи з 80-х років ХХ століття по теперішній час. Визначені основні етапи створення правової бази інформатизації книгозбірень вищої школи: на першому етапі були прийняті нормативно-правові акти щодо розв’язання стратегічних проблем інформатизації українського суспільства, які стали передумовою розвитку інформатизації наукових бібліотек України; на другому етапі були розроблені правові засади та стандарти інформатизації наукових книгозбірень.Документ Історія розвитку апаратного забезпечення інформатизації вищих технічних навчальних закладів України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)(2015) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті проводиться дослідження історії комплектування комп’ютерною технікою, телекомунікаційним обладнанням та технологічним забезпеченням характерних представників вищих технічних навчальних закладів України протягом періоду 1960-2010 років.Документ Історія розвитку апаратного забезпечення інформатизації класичних та економічних вишів України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)(2015) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті проводиться дослідження історії комплектування комп’ютерною технікою, телекомунікаційним обладнанням та технологічним забезпеченням характерних представників вищих класичних та економічних навчальних закладів України протягом 1956-2010 років. З’ясовані причини прийняття та реалізації рішень у таких вишах про самостійну розробку автоматизованих систем управління (або інформаційних систем) власного вищого навчального закладу. З’ясовані часові рамки основних періодів розвитку апаратного забезпечення інформатизації класичних та економічних вишів у визначеному історичному періоді.Документ Розвиток апаратного забезпечення інформатизації педагогічних вищих навчальних закладів України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті проводиться дослідження історії комплектування комп’ютерною технікою, телекомунікаційним обладнанням та технологічним забезпеченням характерних представників педагогічних вищих навчальних закладів України протягом 1980-2010 років. З’ясовані причини прийняття та реалізації рішень у таких вишах про використання інформаційних систем навчального закладу. Встановлені часові рамки основних періодів розвитку апаратного забезпечення інформатизації педагогічних вишів у визначеному історичному періоді.Документ Контент-аналіз нумізматичних досліджень українських історичних періодичних видань (1996–2016 роки)(2016) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті наводяться результати дослідження щодо використання можливості кількісного контент-аналізу для вивчення змісту контенту українських історичних журналів на предмет виявлення закономірностей висвітлення в них результатів наукових досліджень зі спеціальної історичної дисципліни нумізматики. У процесі дослідження визначені смислові категорії контент-аналізу видань, обсяг вибірки, одиниці контексту та одиниці обрахунку, проведений кількісний та якісний аналіз журнального контенту. У процесі дослідження були використані методи контент-аналізу та математико-статистичні методи.Документ Розвиток апаратного забезпечення інформатизації педагогічних вишів України (1991–2011 роки)(2016) Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті на основі економіко-статистичного аналізу визначаються основні закономірності розвитку апаратної частини інформатизації генеральної сукупності педагогічних вишів України в економічних умовах, що були характерними для нашої держави протягом 1991-2011 років. У процесі проведення дослідження були розв’язані такі задачі: проведений економіко-статистичний аналіз часових рядів, що характеризують історію комплектування комп’ютерною технікою педагогічних вищих навчальних закладів України протягом 1991-2011 років; визначені основні закономірностей щодо забезпеченості комп’ютерною технікою інформатизації педагогічних вишів в українських економічних умовах визначеного історичного проміжку. У статті сформульовані висновки щодо динаміки середніх показників забезпеченості педагогічних вишів комп’ютерною технікою на 100 студентів, щодо середніх показників варіації такої забезпеченості різних педагогічних вишів протягом вказаного періоду та показників варіації по окремо взятих ВНЗ, щодо виявлення наявності кореляційного зв’язку між часовими рядами, які характеризують комплектацію педагогічних вишів комп’ютерною технікою.Документ Аналіз анкетування з гендерної тематики студентів з використанням показників питомої асиметрії(2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті проаналізовані результати виявлення рівня розуміння різними статями студентів фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка соціальної обумовленості, різноманіття та специфіки гендерних ролей, що приписуються чоловікам та жінкам. Для цього було організоване анкетування студентів бакалаврату та сформовані бінарні матриці відповідей його учасників, побудовані таблиці спряженості для кількісного аналізу результатів анкетування, виконано якісний аналіз статистичних даних анкетування. Для проведення якісного аналізу використовувався коефіцієнт гендерної питомої асиметрії, який виражав якісну міру відношення розподілу характерних ознак (домінант) у гендерних групах. На основі цього коефіцієнта введені поняття питомого паритету та питомої асиметрії. В результаті проведення дослідження встановлені відношення характерних ознак, що розкривають рівень розуміння різними статями студентів факультету проблем щодо важливості забезпечення рівних можливостей обох статей у професійній самореалізації та виявлення різниці у ставленні до чоловіків та жінок, оцінки власного розуміння змісту основних гендерних понять та відношення до поширення гендерних знань у групі, причин виникнення ситуацій обмежень та незручностей, пов’язаних із статевою належністю, щодо надання переваги викладачам однієї статі та щодо гендерної чутливості методики відбору кандидатур з числа студентів для заохочення та для надання доручень.Документ Визначення показників розподілу гендерних груп за характерними ознаками(2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) Окреслена предметна сфера реалізації тендерного підходу в освіті. Визначена структура даних щодо тендерного складу контингенту науково-педагогічних працівників факультету шляхом проведення кореляційного та кластерного аналізу. За досліджувану сукупність обрано викладацький склад фізико- математичного факультету Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (нині - Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка). Статистичні дані отримані шляхом обчислення значень коефіцієнта тендерної питомої ваги, який є мірою відношення розподілу тендерних груп за характерними ознаками (домінантами). За результатами аналізу індексу тендерного паритету зроблено висновок про баланс між чоловіками та жінками в складі науково-педагогічних працівників на рівні факультету загалом та у групі таких працівників, які мають наукові ступені, за суттєво різних значень індексу по різних кафедрах.Документ Гендерна (не-) рівність у взаємовідносинах працівників факультету на основі аналізу показників питомого паритету(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті проаналізовані результати виявлення рівня розуміння різними статями учасників навчально-виховного процесу фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка соціальної обумовленості, різноманіття та специфіки гендерних ролей, що приписуються чоловікам та жінкам. Для цього була проведена одна зі складових частин гендерного аналізу підрозділу – організоване анкетування та сформовані бінарні матриці відповідей його учасників, побудовані таблиці спряженості для кількісного аналізу результатів анкетування та проведений їхній статистичний аналіз, виконаний якісний аналіз статистичних даних анкетування. Для проведення якісного аналізу використовувався коефіцієнт гендерної питомої ваги, який визначався як відношення частки жінок від їх загального числа у відповідній групі до частки чоловіків (також, від їх загального числа у групі) за заданим полем аналізу. На основі цього коефіцієнта введені поняття питомого паритету та питомої асиметрії. В результаті проведення дослідження встановлені відношення характерних ознак, що розкривають рівень розуміння різними статями науково-педагогічного складу факультету проблем щодо важливості забезпечення рівних можливостей обох статей у професійній самореалізації та можливостей поєднання професійних та сімейних обов’язків, з приводу оцінки власного розуміння змісту основних гендерних понять та відношення до поширення гендерних знань у підрозділі, щодо розуміння проблеми відображення гендерних пріоритетів у фінансуванні університету та визнання однакової участі чоловіків та жінок в прийнятті виробничих рішень, щодо врахування гендерної чутливості процедур при прийомі та відборі кадрів на всі види робіт, визнання гендерних стереотипів як найбільш «популярних» гендерно маркованих незручностей та інших проблем.Документ Розвиток комп’ютерного забезпечення інформатизації класичних університетів України (1991–2011)(2017) Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) На основі економіко-статистичного аналізу визначено головні закономірності комп’ютерного забезпечення інформатизації генеральної сукупності класичних університетів України в економічних умовах 1991– 2011 років. Для аналізу використано дані Міністерства освіти та науки України щодо кількості навчальних дисплейних місць у вищих навчальних закладах (ВНЗ) України та забезпеченості комп’ютерними робочими місцями ВНЗ України у розрахунку на 100 студентів денної форми навчання. Сформульовано висновки щодо динаміки середніх показників забезпеченості класичних університетів комп’ютерною технікою у розрахунку на 100 студентів денної форми навчання, щодо середніх показників варіації такої забезпеченості між різними університетами протягом вказаного періоду та показників варіації забезпеченості окремо взятих університетів, щодо наявності кореляційного зв’язку між часовими рядами, які характеризують забезпеченість класичних університетів комп’ютерною технікою.Документ Статистика та індикатори сфери освіти з врахуванням гендерного фактору(ФОП Лисенко С. В., 2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У цьому посібнику пропонуються зразки передового досвіду презентацій та аналізу показників гендерної нерівності в галузі грамотності та шкільної освіти з використанням регіональних та загальнонаціональних даних, що отримані в Інституті статистики ЮНЕСКО. Найбільш цінними у посібнику є практичні ідеї та підказки для відповідальних працівників в уряді, в керівництві системи освіти для використання статистики та показників сфери освіти з врахуванням гендерного фактору.Документ Визначення показників розподілу характерних ознак у гендерних групах (на прикладі студентів факультету)(2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті проілюстровано застосування статистичних методів для характеристики загальних та специфічних сторін в освітній сфері, зокрема в соціально-економічному становищі жінок та чоловіків. Для цього визначається структура даних щодо гендерного складу контингенту студентів факультету шляхом проведення кореляційного та кластерного аналізу статистичних даних, отриманих внаслідок визначення коефіцієнтів гендерної питомої ваги, які є мірою відношення розподілу характерних ознак (домінант) у гендерних групах.Документ Аналіз забезпечення комп’ютерною технікою технічних університетів України протягом 1991–2011 років(2017) Ріжняк, Ренат Ярославович(en) У статті на основі економіко-статистичного аналізу часових рядів, що характеризують динаміку комплектування комп’ютерною технікою технічних вищих навчальних закладів України, визначаються основні закономірності розвитку комп’ютерного забезпечення інформатизації технічних університетів України в економічних умовах, що були характерними для нашої держави протягом 1991–2011 років. Сформульовані висновки щодо динаміки середніх показників забезпеченості технічних університетів комп’ютерною технікою на 100 студентів, щодо середніх показників варіації такої забезпеченості протягом вказаного періоду та показників варіації за окремо взятими закладами, щодо виявлення наявності кореляційного зв’язку між часовими рядами, які характеризують комплектацію технічних університетів комп’ютерною технікою, щодо розподілу технічних університетів на кластери згідно виявлених тенденцій динаміки комп’ютерної забезпеченості.Документ Gender parity in Educational Sphere of Kirovograd Region(2017) Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович; Pasichnyk, N.; Rizhniak, R.(en) The article presents the main results of the gender analysis of the educational sphere in Kirovograd region. the gender parity index was used as the main statistical indicator of gender analysis. It was calculated by the UNE- SCO method as the ratio of the number of females to the number of males. The quantitative and qualitative data analysis revealed the existence of the gender parity at the level of access to education among people of different gender in Kirovograd region. The comparison of gender parity indices among individuals who gained vocational education during 1995–2016 and indices of persons acquired higher education during the same period indicates the existence of horizontal asymmetry in the educational sphere of these levels. Male students dominated at vocational schools and female students dominated at higher educational institutions of the I-IV accreditation level. Also the interdisciplinary horizontal asymmetry can be clearly seen in higher education. This fact revealed that technical, construction and engineering specialties enumerated more male students, while training in Social Sciences, the Humanities, Education and Health Care was presented mostly by female students. The comparison of gender parity indicators of the students of Pedagogical University and corresponding indicators of subject teachers shows the tendency of significant feminization of the teaching profession.Документ Теоретичні ідеї та практична діяльність державних діячів Російської імперії початку ХІХ століття у сфері фінансового управління(2018) Пасічник, Наталя Олексіївна(ua) Стаття присвячена аналізу діяльності знакових реформаторів російських фінансів початку ХІХ століття – М. М. Сперанському та М.А. Балудянському, а саме визначенню основних ідей цих державних діячів щодо покращення фінансового управління в Російській імперії та аналізу результатів реалізації цих ідей в бюджетному процесі протягом 1810–1814 рр.. Задекларовані реформи не були реалізовані в повному обсязі через постійну участь Російської імперії у воєнних компаніях, але заклали ідеї щодо підведення правового фундаменту під процес щорічного затвердження бюджету, цивілізованих норм управління державними фінансами, єдиної бюджетної класифікацію доходів і витрат.Документ Грошова реформа Вітте у науковій спадщині представників університетських центрів Наддніпрянської України (кінець ХІХ - початок ХХ ст.)(2018) Пасічник, Наталя Олексіївна(ua) Аналіз підготовки й проведення грошової реформи Вітте засвідчує, що: поперше, були враховані провідні світові тенденції (перехід до системи «золотого стандарту» більшості країн світу); по-друге, до її розробки й обґрунтування були залучені провідні вчені й практики Російської імперії, у тому числі з університетів Наддніпрянської України; по-третє, грошова реформа пройшла процедуру широкого громадського обговорення; по-четверте, з урахуванням тогочасних соціальноекономічних процесів було вибрано сприятливий період для її проведення. Реформа С.Ю. Вітте та її наслідки в цілому схвально оцінювалася науковцями українських університетів. Криза, яку зазнала грошова системи Російської імперії під час першої світової війни, була складовою розпаду світової системи монометалізму.Документ Generalization of calculation methods for gender indices in demographic and social statistics(2018) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович; Akbash, K.; Pasichnyk, N.; Rizhniak, R.(en) Currently, theoretical and practical approaches to gender issues are at a developmental stage. An important issue in gender statistics is the correct application of simple gender indices. This topic should be of interest to scholars and social workers engaged with gender issues. Due to the fact that gender parity/asymmetry indices give different results in different spheres of application, there is a need to develop separate methodological approaches for applying the indices to demographic and social statistics. In the research presented, mathematical methods were used to obtain complete and accurate quantitative characteristics of simple gender indicators. Methods of statistical observations, statistical groupings are used in the process of collecting, systematizing, and processing data. Results are graphically illustrated. It was established that when calculating gender indices for demographic statistics, the use of simple Gender Parity and Gender Asymmetry Indices is correct, and when calculating gender indices for social statistics, specific corresponding modifications should be applied which adjust for general demographic trends when analysing the gender distributions for selected social spheres. In exceptional cases (when demographic indices of the number of men and women are comparable) gender parity indices can be used when calculating the gender indices for social spheres. Therefore the results indicate that the analysis of gender parity/asymmetry requires separate methodological approaches for demographic and social statistics.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »