Кафедра мистецької освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Диригентсько-хорова підготовка майбутнього педагога-музиканта в контекстуальному полі педагогіки свободи: до постановки проблеми
    (ТОВ «Друк плюс», 2021) Растригіна, Алла Миколаївна
    (ua) У статті порушуються питання удосконалення диригентсько-хорової підготовки майбутнього фахівця-музиканта у педагогічних закладах вищої освіти, переосмислення існуючих уявлень про її змістове наповнення та запровадження у мистецький освітній простір ЗВО нових альтернативних моделей, що уможливлюють її реконструкцію на засадах гуманістичної парадигми освіти. Констатовано, що у пошуку шляхів вирішення проблем в системі мистецько-педагогічної освіти науковці наголошують на необхідності врахування пріоритетних тенденцій її розвитку, до яких віднесено: гуманізацію; фундаменталізацію; поєднання національних культурно-мистецьких традицій та європейського й світового досвіду; перехід від інформативних до активних й інтерактивних форм і методів мистецької освіти і виховання; створення умов для саморозвитку, самовираження та самореалізації особистості й можливості особистісного вибору індивідуальної траєкторії духовно-творчого становлення; безперервність мистецької освіти як основи послідовного і цілісного особистісного розвитку. В результаті аналізу існуючого стану диригентсько-хорової підготовки засвідчено необхідність її удосконалення на предмет не тільки розвитку суто спеціальних та інтегрованих фахових компетенцій, а й набуття таких компетенцій й особистісних якостей, як здатність до критичного мислення та аналізу власних помилок; потенціалу креативності як суб’єктної здатності до успішної інноваційної діяльності у професії; індивідуальної траєкторії особистісного розвитку як здатності до саморозвитку, самоорганізації самовираження й самореалізації у вибудовуванні майбутньої успішної кар’єри відповідно сучасних вимог ринку праці; здатності працювати в команді як умови розвитку комунікативних навичок, ефективної взаємодії з членами команди, відкритість до діалогу та спільного пошуку у вирішенні професійних завдань. Представлено авторське бачення можливостей удосконалення диригентсько-хорової підготовки майбутнього педагога-музиканта в контекстуальному полі педагогіки свободи.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка свободи у контексті інноваційних перетворень освітнього простору ВНЗ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla; Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tetyana
    (uk) Стаття присвячена визначенню інноваційного ресурсу професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта сутність якого полягає у створенні в мистецькому освітньому середовищі вищого навчального закладу простору вільного самовизначення особистості на основі таких провідних принципів педагогіки свободи як принцип самоцінності особистості і принцип свободи. Опора на згадані принципи забезпечує спрямованість навчального процесу на створення педагогічних умов, які забезпечують не тільки становлення творчого потенціалу, самовираження, самоактуалізації і самореалізації студента в різних видах музично-педагогічної діяльності, а й сприяє формуванню авторської спроможності майбутнього педагога-музиканта як ефективної основи його професійно-особистісного розвитку та здійснення індивідуальної траєкторії професійної самореалізації. Тож, орієнтиром оновлення системи підготовки майбутнього педагога-музиканта сьогодні мають стати головні цінності демократичного суспільства: свобода та самоцінність особистості, які власне й складають концептуальну основу педагогіки свободи.
  • Ескіз
    Документ
    Фахова підготовка майбутнього педагога-музиканта за моделлю LIBERAL ARTS AND SCIENCES
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Растригіна, Алла Миколаївна
    У статті представлено міркування щодо застосування в процесі фахової підготовки майбутнього педагога-музиканта освітньої моделі Liberal Arts and Sciences, що дозволяє, наряду із набуттям професійних компетенцій, які складають сутність й специфіку фаху, вибудовувати індивідуальну траєкторію професійного розвитку кожного із студентів з урахуванням його здібностей, можливостей уподобань у колі напрямків обраної спеціальності.