Автореферати дисертацій
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/976
Переглянути
1 результатів
collection.search.results.head
Документ Соціально-психологічні чинники фасилітації розвитку особистості підліткового віку(2018) Близнюкова, Олена Миколаївна; Blyzniukov, O. M.(ua) Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи. – Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля МОН України. – Сєвєродонецьк, 2018. Дисертаційне дослідження присвячене висвітленню специфіки соціально-психологічних чинників процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Визначено, що процес фасилітації розвитку особистості є поетапним розгортанням соціально-психологічних умов надання допомоги у розвитку особистості партнера, а також виявляє суб`єкт-суб`єктний характер, відповідну динаміку, структуру, вирізняється соціально-психологічними чинниками, що уможливлюють цей процес й надають йому відповідної забарвленості. У структурі процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку виділено когнітивний, мотиваційний, ціннісний аспекти. Виокремлено загальні типи фасилятивності у підлітковому віці: ціннісну фасилятивність, конвенційну фасилятивність й інгібітну фасилятивність. Виявлено типові паттерни поведінки фахівців у процесі фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Показано, що соціально-психологічними чинниками, котрі здійснюють вплив на специфіку процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку є особливості комунікативної діяльності його суб’єктів та специфіка їх соціальної взаємодії, а також, когнітивні, мотиваційно-ціннісні властивості особистості, її ідентичності, фасилятивності, самоставлення, особистісні риси. Запропоновано й впроваджено систему формувальних соціально-психологічних заходів, що увійшли до програмно-цільового проекту щодо супроводу процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку, фасилятивності суб`єктів зазначеного процесу.