Перегляд {{ collection }} за Автор "Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Future psychologists experiencing the crisis of professional self-determination: features of motivational sphere(2018) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.(en) The paper is aimed at identifying the features of the future psychologists’ professional learning motivation under the conditions of experiencing the crisis of professional self-determination on the border of the 3rd and 4th year of study. The research was held at the Faculty of Psychology and Pedagogy of Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University during the years 2017-2018 and involved 47 3 rd year and 63 4 th year psychology students. The following methods were used: psychodiagnostic techniques “Motivation to study at a higher education institution” by Ilyina and “Personality orientation” by Bas. The data was compared to similar research conducted in the years 2003-2004. The study showed that the psychology students of recent years show more acute signs of experiencing the crisis of professional self-determination and the features of their motivational sphere could be characterised as mostly negative. The characteristic feature of the 3rd year students is high indicators of external motivation: egoistic “self-orientation” combined with dominating motives to obtain a diploma. For the 4th year students, the general decrease in motivation is combined with a trend of cognitive motivation decline. This tendency is mainly typical for the group of students who show an unwillingness to change the decision once made in relation to their choice of profession in spite of having negative attitude thereto. The accumulation of negative trends was interpreted in terms of the eco-facilitation approach as a forthcoming adaptive reaction of the eco-system.Документ Мотивація учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету(2020) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна(ua) У статті представлені результати емпіричного дослідження, метою якого є вивчення особливостей мо-тивації учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю побудови ефективної системи підготовки майбутніх вчителів в умовах реформування освіти, а також наявністю проблеми зниження у студентів інтересу до навчання та тенденції до відмови працювати за фахом після закінчення вишу. Для досягнення поставленої мети нами був використаний наступ-ний психодіагностичний інструментарій: «Шкала академічної мотивації» Т. О. Гордєєвої, методика визначен-ня типу спрямованості особистості (тест Т. Данілової) та методика «Мотиви вибору професії» В. А. Семи-ченко. У дослідженні взяли участь студенти першого курсу факультету іноземних мов ЦДПУ імені Володими-ра Винниченка (41 особа). Аналіз результатів дослідження засвідчив, що незважаючи на переважання у біль-шості студентів внутрішньої мотивації над зовнішньою (оптимальну академічну мотивацію демонструють дві третини студентів), існує низка негативних тенденцій: 1) гуманістична складова, важлива для спрямова-ності майбутніх вчителів, у студентів І курсу не виражена навіть у групі з високим рівнем внутрішньої і низь-ким рівнем зовнішньої мотивації; 2) суттєві зв’язки між типом спрямованості і мотивами навчання майже відсутні, що свідчить про невизначеність сфери професійної спрямованості більшості студентів; 3) найбільш дієвим мотивом вибору професії для переважного числа студентів факультету іноземних мов є можливість використовувати професійні уміння поза роботою, що вказує на низьку зацікавленість здобувачів до оволодін-ня педагогічною професією. Загалом це свідчить про певну незрілість мотивації до навчання першокурсників, яка є природним наслідком їх вікової психодинаміки. Отримані результати можуть бути використані при ро-зробці психологічного супроводу першокурсників з урахуванням особливостей їх мотиваційних проф ілів.Документ Особливості «професійного вигорання» викладачів вищих навчальних закладів(2013) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.(ua) У статті зроблено аналіз проблеми «професійного вигорання» викладачів вищих навчальних закладів. Виокремлені характерні для викладачів прояви синдрому. Встановлено, що специфіка розвитку «вигорання» у викладачів полягає в тому, що на тлі симптомів «резистенції» у них вимальовуються явно виражені прояви «виснаження», що свідчить про початок деструктивних особистісних змін і наявність негативних емоційних установок по відношенню до студентів і педагогічної діяльності. Доведено, що цей факт також свідчить про те, що психологічні захисти, які використовує викладач, вже не здатні його захистити від напруження. Підкреслюється деструктивний характер феномена вигорання як для особистості викладача, так і для професійного становлення його студентів.Документ Особливості мотивації студентів-першокурсників в умовах дистанційного карантинного навчання(2021) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.(ua) Статтю присвячено проблемі мотивації до навчання студентів-першокурсників університету в умовах карантинного дистанційного навчання, для яких вимушений і раптовий перехід на дистанційну форму співпав з періодом їх адаптації до навчання у виші. Проаналізовано переваги та обмеження дистанційної форми навчання в плані мотивування студентів до досягнення навчальних цілей. Розкрито специфіку мотивації студентів в умовах дистанційного карантинного навчання. З метою вивчення особливостей мотивації до навчання студентів першокурсників в умовах карантинного дистанційного навчання використано методику «Шкали академічної мотивації» Т.О. Гордеевої, яка дозволяє визначити рівень розвитку різних мотиваційних конструктів в контексті теорії самодетермінації. Визначено, що у більшості студентів під час академічного року 2020-2021 домінувала внутрішня мотивація, а загальною тенденцією в динаміці мотивації студентів було незначне зниження показників за всіма шкалами як внутрішньої, так і зовнішньої мотивації. Виключенням є показники шкали амотивації, яка несуттєво зросла. Порівняння отриманих результатів із даними про мотивацію першокурсників, що навчались очно, показало, що мотивація студентів, що навчалися в умовах дистанційного та змішаного навчання, виявилась достовірно вищою за всіма шкалами внутрішньої мотивації, а також за шкалами мотивації самоповаги та інтроеційованої мотивації. Виявлені особливості, на наш погляд, визначають специфіку адаптаційних процесів першокурсників в умовах карантинного дистанту. Також отримані результати свідчать, що, попри негативний вплив умов локдауну, студенти виявились достатньо мобілізованими для подолання викликів адаптації до незвичних умов навчання. В свою чергу умови дистанційного навчання спільно з викликами пандемії створили підґрунтя для активізації процесів саморегуляції першокурсників і набуття ними суб’єктного досвіду. Водночас цих умов вочевидь недостатньо для того, щоб такі процеси набули масовості та більшої глибини.Документ Особливості учбової мотивації студентів в умовах дистанційного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.Документ Самоповага як мотив учбової діяльності студента(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzyevska-Shtefan, Zlata Oleksandrivna(uk) В статті викладені результати дослідження мотивації самоповаги студентів педагогічного вишу. Даний різновид учбової мотивації має позитивний зв'язок із наполегливістю і цим сприяє успішності, а в умовах низького рівня внутрішньої мотивації є найкращим із доступних додаткових мотиваторів, здатних запускати стійку учбову активність та наполегливість. Виявлено, що для студентів першого курсу мотивація самоповаги відіграє більш суттєву роль у випадку, коли домінують зовнішні мотиви або внутрішня мотивація недостатньо висока. Для студентів четвертого курсу даний вид мотивації відіграє важливу роль навіть у випадку, якщо домінуючими виступають внутрішні мотиви учбової діяльності. Останнє може бути пов’язаним із збільшенням у них потреби у самоповазі на тлі кризи професійного самовизначення.Документ Спонтанність особистості і синдром професійного вигорання у педагогів(2014) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна; Rzhevska-Shtefan, Z.(ua) У статті розглянуті перспективи використання феномену спонтанності особистості в якості ресурсу подолання синдрому професійного вигорання педагогів.