Перегляд {{ collection }} за Автор "Клочек, Григорій Дмитрович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналіз та оцінка творчості Євгена маланюка на сторінках паризької «культури»(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, Hryhorii Dmytrovych(ua) Польськомовний еміграційний журнал «Kultura» (Париж, 1947–2000) відіграв значну роль у суспільно-політичному та культурному житті післявоєнної Польщі, особливо у стабілізації українсько-польських стосунків. У статті розглядаються публікації в цьому журналі відомих польських інтелектуалів Юзефа Лободовського та Єжи Стемповського, присвячені Євгену Маланюку. Витончена аналітика художньої сутності поезії Маланюка, проявлена Лободовським та Стемповським у цих публікаціях, є настільки проникливою, що вони заслуговують на важливе місце в маланюкознавстві. Окремо аналізуються написані цими авторами два есеї, присвячені пам’яті визначного українського поета та мислителя.Документ Внутрішня гармонізація художнього твору як чинник його цілісності та художньої довершеності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Клочек, Григорій Дмитрович(UA) У статті досліджується внутрішня гармонізація в художньому творі таких компонентів поетики як ритмомелодика, мова, композиція. Висновки будуються на врахуванні попереднього наукового досвіду (Ейхенбаум Б., Жирмунський В., Ліхачов Д., Тимофєєв Л., Чичерін А.). Внутрішня гармонізація поетики твору розглядається як один із важливих чинників його художньої довершеності.Документ Візуальний світ Шевченкової "Марії"(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Клочек, Григорій ДмитровичЗ позицій рецептивної поетики аналізується візуальний світ поеми Тараса Шевченка "Марія". Розглядається історія інтерпретацій поеми. Досліджуються художні смисли, котрі виражаються зображеними картинами. Особлива увага звертається на декодування підтекстових смислів твору.Документ Зі студій про літературну освіту(Навчальна книга - Богдан, 2013) Клочек, Григорій ДмитровичКнига присвячена проблемам як вищої, так і шкільної літературної освіти. Автор аналізує минуле й сучасне літературної освіти, визначає основні концепти її реформування.Документ Конгеніальність шевченкіани Євгена Маланюка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Клочек, Григорій ДмитровичРозглядається есеїстика Євгена Маланюка як видатне досягнення в цілісному осмисленні творчості Тараса Шевченка, її значення для формування української нації. Аналізуються чинники, котрі обумовили глибину інтерпретації Маланюком поетичної творчості національного генія.Документ Концепція реформування літературної освіти в середній школі (предмет – українська література)(2011) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент "Кінематографізм" Тараса Шевченка в контексті інтерактивних стосунків літератури й кіно(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Клочек, Григорій ДмитровичУ статті досліджуються інтерактивні стосунки художньої літератури та кінематографу. Особлива увага звертається на "вроджені" елементи кінопоетики в художній літературі докінематографічного періоду. Художня література розглядається як мистецтво, у якому переважає візуальний компонент, закодований у слово. Аналізується природа "кінематографічного мислення" Тараса Шевченка.Документ Ліна Костенко : тексти та їх інтерпретація(Український пріоритет, 2019) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування(2017) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Марко Вовчок : життя і творчість.(ФОП Піскова М. А., 2023) Клочек, Григорій Дмитрович(ua) Навчальний посібник дає цілісне уявлення про Марко Вовчок як видатну письменницю, творчість якої зайняла чільне місце в історії української літератури ХІХ століття. Особлива увага звернена на розкриття «секретів» художності її творів. Посібник розрахований на широку читацьку аудиторію – він буде корисний як для вчителя літератури, так і для учня середньої школи, як для викладача літератури на філологічному факультеті, так і для студента, який здобуває фах учителя-словесника.Документ Мистецтво сторітелінгу в сучасній педагогічній риториці(2015) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Мистецтво сторітелінгу в сучасній педагогічній риториці . Одного разу в 9-Б класі(2015) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Оптимальна організація літеатурного твору як чинник його художності(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Клочек, Григорій Дмитрович(ua) У статті розглядається проблема оптимальної організації літературного твору, яка є одним із важливих чинників його цілісності, а, значить, і художньої довершеності.Документ Повнота осягнення теми /ідеї/ проблеми як чинник цілісності твору(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Клочек, Григорій Дмитрович; Klochek, Grigoriy(uk) Головний пафос статті полягає в аргументації положення, що цілісність літературного твору залежить від того, наскільки повно він виражає освоювану тему/ідею/проблему. Саме ж осягнення теми (ідеї/проблеми) пояснюється таким ступенем її художнього вираження, яке робить подальшу її розробку недоцільною, такою, що надає творові «зайвої ваги» і через те шкодить його цілісності, а значить і художності. Стверджується закономірність: істинне – значить цілісне, а цілісне – значить системне. З позиції рецептивної поетики пізнання системно-цілісного, а значить істинно-правдивого смислу відбувається як відкриття (розуміння) внутрішніх зв’язків художньо пізнаваного явища. Причому, цей процес наділений безкінечністю, постійним заглибленням і постійним відчуттям правильності руху думки. Такий процес відкриття «безодні смислу» супроводжується появою естетичних емоцій. На матеріалі аналізу поезій Тараса Шевченка «Мені однаково, чи буду…» та Миколи Вінграновського «Вас так ніхто не любить. Я один» доведено, що якщо твір осягає сутність теми/ідеї/проблеми, і якщо ця сутність закодована в образну плоть твору як система, то твір набуває тієї «безодні смислу», котра наділена притягальною силою. Йдеться про особливу інформаційну щільність, декодування якої потребує серйозного напруження інтелектуальних зусиль, такого напруження, що супроводжується відкриттям смислів, а значить, і розрядом естетичної енергії.Документ Поезія Тараса Шевченка(Навчальна книга - Богдан, 2013) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Правда як джерело синергетичного ефекту в процесі формування літературного твору (на матеріалі драми Володимира Винниченка «Закон»)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, Hryhoriy(uk) На матеріалі аналізу драми Володимира Винниченка «Закон» здійснена спроба з допомогою синергетичного підходу пояснити залежність художності твору від правдивості у відображенні життя. Із багатьох можливих складових твору вибрано дві: характери персонажів та сюжет. Досліджена взаємодія між ними в процесі розвитку твору. Спостережено, що логіка стосунків персонажів диктувалася їх характерами і визначала розвиток сюжету. Художня система твору, що перебуває в процесі формування, вимагає, щоб митець прислуховувався до її потреби, тонко відчував її прагнення до внутрішньої гармонізації усіх складових, бо без цього вона не набуде потрібного довершення як «організм» і через те не зможе виконувати функцію генерування тонкої художньої енергії. Існує диктат системи, що перебуває в процесі формування. Саме цей диктат вимагає від письменника правдивості у відображенні життя. Чим талановитіший митець, тим він наполегливіше прагне довершити твір як бездоганно функціонуючу систему, усі складові якої перебувають у режимі взаємосприяння.Документ Про час "Х" у реформуванні освіти(2016) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Про час і про нього, Валентина Мороза(2015) Клочек, Григорій ДмитровичДокумент Ранній Павло Тичина(КОД, 2020) Клочек, Григорій Дмитрович(ua) Мета навчального посібника відомого літературознавця Григорія Клочека полягає в тому, щоб поглибити знайомство майбутніх учителів-словесників з феноменальною творчістю раннього, ще «сонячнокларнетного» Павла Тичини. Посібник побудований за принципом паралельно-послідовного читання, а саме: читач спочатку знайомиться з поетичним твором, а потім – з його інтерпретацією. Система спеціальних консультацій допоможе читачеві самостійно осмислювати низку поезій. Навчальна книжка стане в нагоді як студенту-філологу, так і вчителю-словеснику.Документ Ранній Павло Тичина(ФОП Середняк Т. К., 2021) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, HryhoriyМета навчального посібника відомого літературознавця Григорія Клочека полягає в тому, щоб поглибити знайомство майбутніх учителів-словесників із феноменальною творчістю раннього, ще «сонячнокларнетного» Павла Тичини. Посібник побудований за принципом паралельно-послідовного читання, а саме: читач спочатку знайомиться з поетичним твором, а потім – з його інтерпретацією. Система спеціальних консультацій допоможе читачеві самостійно осмислювати низку поезій. Пропонований навчальний посібник спрямований на те, щоб допомогти студенту-філологу, вчителю-словеснику, а, можливо, і допитливому учню старшокласнику відкрити для себе поезію раннього Тичини як феноменальне явище в історії української поезії.