Перегляд {{ collection }} за Автор "Клочек, Григорий Дмитриевич"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналіз та оцінка творчості Євгена маланюка на сторінках паризької «культури»(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, Hryhorii Dmytrovych(ua) Польськомовний еміграційний журнал «Kultura» (Париж, 1947–2000) відіграв значну роль у суспільно-політичному та культурному житті післявоєнної Польщі, особливо у стабілізації українсько-польських стосунків. У статті розглядаються публікації в цьому журналі відомих польських інтелектуалів Юзефа Лободовського та Єжи Стемповського, присвячені Євгену Маланюку. Витончена аналітика художньої сутності поезії Маланюка, проявлена Лободовським та Стемповським у цих публікаціях, є настільки проникливою, що вони заслуговують на важливе місце в маланюкознавстві. Окремо аналізуються написані цими авторами два есеї, присвячені пам’яті визначного українського поета та мислителя.Документ Правда як джерело синергетичного ефекту в процесі формування літературного твору (на матеріалі драми Володимира Винниченка «Закон»)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, Hryhoriy(uk) На матеріалі аналізу драми Володимира Винниченка «Закон» здійснена спроба з допомогою синергетичного підходу пояснити залежність художності твору від правдивості у відображенні життя. Із багатьох можливих складових твору вибрано дві: характери персонажів та сюжет. Досліджена взаємодія між ними в процесі розвитку твору. Спостережено, що логіка стосунків персонажів диктувалася їх характерами і визначала розвиток сюжету. Художня система твору, що перебуває в процесі формування, вимагає, щоб митець прислуховувався до її потреби, тонко відчував її прагнення до внутрішньої гармонізації усіх складових, бо без цього вона не набуде потрібного довершення як «організм» і через те не зможе виконувати функцію генерування тонкої художньої енергії. Існує диктат системи, що перебуває в процесі формування. Саме цей диктат вимагає від письменника правдивості у відображенні життя. Чим талановитіший митець, тим він наполегливіше прагне довершити твір як бездоганно функціонуючу систему, усі складові якої перебувають у режимі взаємосприяння.Документ Ранній Павло Тичина(ФОП Середняк Т. К., 2021) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, HryhoriyМета навчального посібника відомого літературознавця Григорія Клочека полягає в тому, щоб поглибити знайомство майбутніх учителів-словесників із феноменальною творчістю раннього, ще «сонячнокларнетного» Павла Тичини. Посібник побудований за принципом паралельно-послідовного читання, а саме: читач спочатку знайомиться з поетичним твором, а потім – з його інтерпретацією. Система спеціальних консультацій допоможе читачеві самостійно осмислювати низку поезій. Пропонований навчальний посібник спрямований на те, щоб допомогти студенту-філологу, вчителю-словеснику, а, можливо, і допитливому учню старшокласнику відкрити для себе поезію раннього Тичини як феноменальне явище в історії української поезії.Документ Функція хронотопу у формуванні синергетики внутрішнього світу художнього твору(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Клочек, Григорій Дмитрович; Клочек, Григорий Дмитриевич; Klochek, Hryhoriy(uk) У статті розглядається функція хронотопу у формуванні синергетики внутрішнього світу твору. Опираючись на ідеї, висловлені у статті Д. Ліхачова «Внутрішній світ художнього твору», показано, що така особливість внутрішнього світу твору, як слабкий «опір середовища», фактично визначає такі важливі складники внутрішнього світу, як час і простір. Повільний плин художнього часу у творі, як правило, відображає підвищений аналітизм авторського світобачення: він уважно придивляється до реалій предметного світу, детально простежує психологію персонажів. Це, у свою чергу, зумовлює характер сюжету, мови, ритміки, композиції. Художній світ є системно організованим утворенням, і тому всі його складники перебувають у системних зв’язках.