Перегляд за Автор "Кириченко, Олена Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Digital art як інтерактивна форма освоєння сучасного культурного простору в теорії та практиці художньої освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Кириченко, Олена Іванівна; Кириченко, Елена Ивановна; Kirichenko, Helena Ivanovna(uk) Розглядається цифрове мистецтво як особлива інтерактивна форма мистецтва новітніх технологій, яка здатна підвищити високу мотивацію і творчий потенціал в навчальному процесі. Цифрове мистецтво має ряд основоположних принципів, серед яких основними є інтерактивність і спрямованість на комунікацію. Виявляються можливості використання деяких форм digital art, де майбутні фахівці зможуть реалізувати свої творчі здібності в нетрадиційних художніх практиках, використовуючи вже набуті навички та знання під час навчання живопису та рисунку.Документ Актуальні проблеми вивчення сучасного мистецтва(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Кириченко, Олена Іванівна; Кириченко, Елена Ивановна; Kirichenko, Helen Ivanivna(uk) Окреслено проблеми у вивченні сучасного мистецтва, розуміння якого формує у студентів уявлення про зміни художньої картини світу в ХХ столітті і про взаємодію новітніх форм творчості з образотворчою традицією. Розглянуто дефініції та хронологічні рамки, визначені інституції, які дозволяють ідентифікувати статус твору сучасного мистецтва. Виявлено характерні види і форми сучасних естетичних практик. Позначена проблема сприйняття і розуміння художньої мови новітніх течій.Документ Актуальні проблеми дизайну сучасного міського середовища в контексті підготовки майбутніх фахівців художньо-графічних відділень(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Кириченко, Олена Іванівна; Малежик, Юлія Миколаївна; Кириченко, Елена Ивановна; Малежик, Юлия Николаевна; Kyrychenko, Olena Invanivna; Malezhyk, Yuliya Mykolayivna(uk) Розглядаються актуальні проблеми дизайну сучасного міського середовища в контексті вивчення дисциплін дизайнерського напрямку студентами художньо-графічного відділення. Увага приділена екологізації міського простору на всіх рівнях оформлення середовища, виділені окремі сфери створення комфортних для людини міських зон за допомогою етнічних мотивів, виявлено шляхи розвитку дизайнерського мислення у студентів на основі використання національних традицій.Документ Актуалізація комунікативних компетентностей у майбутніх фахівців мистецької галузі(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кириченко, Олена Іванівна; Гарбузенко, Лариса Володимирівна; Kirichenko, Olena Ivanivna; Garbuzenko, Larisa Volodymyrivna(ua) Розглядається проблема актуалізації комунікативних компетентностей у навчальній підготовці майбутніх фахівців мистецької галузі. Виявлені підходи до означеної теми з боку дослідників, показані багатозначні аспекти у визначенні самого поняття «комунікативні компетентності», їхня важливість у навчальному процесі вищих навчальних закладів. Метою статті є виявлення аспектів актуалізації комунікативних компетентностей під час професійної підготовки спеціалістів мистецької галузі, які сприяють ефективності у формуванні професійних навиків та вмінь, допомагають орієнтуватися студентам мистецьких спеціальностей у сучасному соціокультурному просторі, активізують творчу діяльність. У ході дослідження проблеми розглянуто специфіку художньої комунікації, сутність якої полягає у взаємодії автора і реципієнта, що відбувається в інтелектуально-творчому контакті і базується на ґрунті ціннісно-смислових відносин. Підкреслено, що в даному комунікаційному діалозі існує третій компонент, яким є сам художній твір, що стає своєрідним каналом інформаційного повідомлення. У розумінні змісту, що несе в себе художній твір, важливе значення набувають розуміння художньої мови та інтерпретація змісту твору. Не менше значення має сприйняття реципієнтом інформації, що закладена у художніх об’єктах, яка відрізняється умовністю висловлювання, тому реципієнт має бути налаштований на сприймання в будь-якому творі не самої реальності, а її художнього відображення в образах. У процесі формування комунікативних компетентностей у студентів мистецького напряму необхідно виробити комунікативні стратегії, які забезпечує міждисциплінарний дискурс, поєднання різних методологічних підходів багатьох навчальних дисциплін та інтегративний підхід до навчання. У результаті проведеного дослідження було з’ясовано, що формування і розвиток комунікативних компетентностей відбуваються протягом усього періоду навчання. Для отримання очікуваних результатів необхідно розробити ефективні комунікативні стратегії, які покращують набуття знань, умінь і навиків. Важливо створити спеціальні педагогічні умови для активізації творчої діяльності студентів, яка є вищим рівнем сформованих компетентностей. У подальшому важливо дослідити специфіку та типи комунікативних стратегій та визначити, яким чином вони здатні посилити роль комунікативних комптентностей у навчанні студентів мистецьких спеціальностей. (en) The article examines the problem of actualizing communicative competences in the educational training of future specialists in the art field. The researchers' approaches to the given topic are revealed, the multifaceted aspects in the definition of the very concept of «communicative competences» are shown, and their actualization in the educational process of higher educational institutions. The purpose of the article is to identify aspects of the actualization of communicative competences during the professional training of specialists in the art field, which contribute to the efficiency in the formation of professional skills and abilities, help students of art specialties to navigate in the modern socio-cultural space, and activate creative activity. During the study of the problem, the specifics of artistic communication were considered, the essence of which is the interaction between the author and the recipient, which takes place in intellectual-creative contact and is based on value-meaning relations. The authors emphasize that in this communication dialogue there is a third component, which is the work of art itself, which becomes a kind of channel of informational message. Understanding the artistic language and interpreting the content of the work are important in understanding the content of a work of art. No less important is the recipient’s perception of the information embedded in artistic objects, which is distinguished by the convention of expression, therefore the recipient must be tuned to perceive in any work not reality itself, but its artistic reflection in images. In the process of forming communicative competences in art students, it is necessary to develop communicative strategies that provide interdisciplinary discourse, a combination of different methodological approaches of many educational disciplines, and an integrative approach to learning. As a result of the research, it was found that the formation and development of communicative competences take place during the entire period of education. To obtain the expected results, it is necessary to develop effective communication strategies that improve the acquisition of knowledge, skills and abilities. It is important to create special pedagogical conditions for the activation of creative activity of students, which is the highest level of formed competences. In the future, it is important to investigate the specifics and types of communicative strategies and determine how they can strengthen the role of communicative competences in the education of students of art specialties.Документ Епоха модерна в соціокультурному просторі Єлисаветграда(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Кириченко, Олена Іванівна(uk) В статті розглядаються особливості провінційного варіанту стилю модерн на прикладі Єлисаветграда, виявляється специфіка формування художнього образу міста з появою орієнтирів на стильові тенденції модерну.Документ Категорія художнього образу як проблема естетичного освоєння світу в процесі творчої діяльності студентів художньо-графічного відділення(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Кириченко, Олена Іванівна; Кириченко, Елена Ивановна; Kirichenko, Olena(uk) Розглядаються способи формування у студентів мистецьких спеціальностей розуміння категорії «художній образ». Визначається змістовна багатозначність таких понять, як «образ-задум», «образ-символ», «образ-знак», «метафора», «образ-сприйняття», аналізуються особливості створення образу в різних видах мистецтва і виражальні засоби, за допомогою яких відбувається образне наповнення твору в них. Виявляються педагогічні умови успішної творчої діяльності студента в процесі естетичного освоєння світу.Документ Комплексний підхід до розвитку художнього сприйняття у майбутніх фахівців мистецької галузі(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Кириченко, Олена Іванівна; Стрітьєвич, Тетяна Миколаївна; Kirichenko, Helena Ivanovna; Strityevich, Тetyiana Mykolayivna(ua) Комплексна методика розвитку художнього сприйняття у студентів, що навчаються у галузі образотворчого мистецтва, розглядається в контексті міждисциплінарного підходу в навчальному процесі. Визначено специфіку понять «естетичне сприйняття» та «художнє сприйняття», підкреслено продуктивність різних прийомів та методів навчання мистецьким дисциплінам, що спрямовують на формування у студентів усвідомленого розуміння специфіки художньої мови творів, художнього процесу та особливостей епохи, які вплинули на створення художнього образу. Розглянуто прийоми, засоби, педагогічні методи, що діють найбільш ефективно в процесі формування художнього сприйняття у студентів мистецьких спеціальностей.Документ Композиційне мислення Давида Штеренберга(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Балах, Дарія; Кириченко, Олена Іванівна(uk) У статті розглядаються новаторські пошуки відомого художника-авангардиста Давида Штеренберга, який народився в Житомирі, а визнання набув у Парижі та післяреволюційній Росії. Виявляються особливості композиційного мислення митця, його пошуки виразності натюрморту завдяки оригінальності постановок, трактування простору та колористичного вирішення.Документ Методологічні підходи до вивчення регіонального аспекту художньої культури України в вищих педагогічних навчальних закладах(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Кириченко, Олена ІванівнаВиявляється специфіка методологічних підходів до вивчення художньої культури в аспекті регіонального компоненту; визначаються можливості методологічного розширення аналізу художнього простору в локальних культурних центрах країни та формування у майбутніх фахівців педагогічних навчальних закладів розуміння значимості культурних цінностей власного регіону.Документ Міждисциплінарний підхід до аналізу художніх творів у навчальному процесі майбутніх учителів образотворчого мистецтва (до постановки проблеми)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Кириченко, Олена ІванівнаУ статті розглядається міждисциплінарний підхід до аналізу художнього твору, який може бути використаний у процесі навчання майбутніх учителів образотворчого мистецтва і допоможе молодому фахівцю як в розвитку власного аналітичного мислення та естетичного сприйняття, так і в умінні формувати інтересу у школярів до уроків образотворчого мистецтва.Документ О. Осьмьоркін і Д. Штеренберг: паралелі і перетини(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Кравченко, Світлана; Кириченко, Олена Іванівна(uk) У статті розглядається специфіка творчих пошуків і художніх відкриттів двох видатних живописців, які мають українське походження і які сформувались як видатні представники авангардного мистецтва, – Олександра Осмьоркіна та Давида Штеренберга. Художники зазнали слави і знищення, мали послідовників і учнів, прагнули відстоювати свободу творчості і право шукати виразність мистецтва саме у мистецтві, а не в ідеологічних програмах.Документ Особливості художньо-естетичного сприйняття історичної архітектури в просторі сучасного міста студентами фахових спеціальностей(2017) Кухаренко, Н. В.; Кириченко, Олена Іванівна(uk) Розглядається специфіка художньо-естетичного сприйняття в контексті розвитку професійних навиків у студентів фахових спеціальностей і засвоєння в міждисциплінарному комплексі теоретичних понять про характерні ознаки стилю, про форму і формоутворюючі закони, композицію та її види, лінійну і повітряну перспективу, простір, архітектурний образ.Документ Предметний світ Олександра Осмьоркіна як засіб композиційно-смислової організації картинного простору(Венеціанський університет Ка' Фоскарі, 2020) Кириченко, Олена ІванівнаДокумент Прийоми оздоблення архітектури Житомира періоду кінця ХІХ - початку ХХ століття(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Кошарова, Юлія; Русіна, Аліса; Кириченко, Олена Іванівна(uk) У статті на прикладах окремих будівель історичної архітектури Житомира розглядається специфіка оздоблення архітектури наприкінці ХІХ - початку ХХ століття, в період панування в провінційних містах стилів еклектика і модерн. Визначені поняття «еклектика», «історизм», «модерн», проаналізовані відомі архітектурні пам’ятки Житомира, підкреслені особливості провінційного варіанту стильових рис.Документ Прийоми і принципи зображення архітектури в пейзажі в історико-культурному контексті(ПолтНТУ, 2017) Саражин, А. А.; Кириченко, Олена Іванівна(uk) Розглядається формування і розвиток архітектурного жанру в пейзажі в історико-культурному контексті, визначаються художні прийоми вирішення архітектурних об’єктів у творах художників світу протягом багатьох епох. Виявляються засоби і методи зображення архітектури в пейзажі, що сприяють створенню художнього образу.Документ Психолого-педагогічні основи розвитку художньо-естетичного та асоціативно-образного сприйняття у майбутніх учителів образотворчого мистецтва(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Кириченко, Олена ІванівнаРозглянуто психолого-педагогічні основи художньо-естетичного та асоціативно-образного сприйняття у майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначені проблеми формування і способи розвитку аналітичного та критичного мислення, що забезпечує підвищення рівню професійної підготовки.Документ Розвиток естетичного сприйняття пластичної виразності живопису в процесі вивчення образотворчого мистецтва ХХ століття (на прикладі творчості О. Осмьоркіна і П. Оссовського)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Кириченко, Олена Іванівна; Kirichenko, Elena(uk) Розглядаються шляхи розвитку естетичного сприйняття пластичної виразності живопису в студентів художньо-графічних спеціальностей педагогічних вузів у процесі вивчення історії мистецтва. За основу обрані живописні системи ХХ століття, які представлені творчістю О. О. Осмьоркіна і П. П. Оссовського. Виявлені педагогічні умови для розвитку сприйняття пластичної виразності живопису в оригінальних творах мистецтва.Документ Розвиток естетичного і художнього сприйняття архітектурного образу в студентів художньо-графічного відділення(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Кириченко, Олена Іванівна; Кириченко, Елена Ивановна; Kirichenko, Helena Ivanovna(uk) Розглядаються актуальні проблеми естетичного і художнього сприйняття архітектурного образу студентами художніх спеціальностей. Визначається специфіка категорій «естетичне сприйняття» і «художнє сприйняття». Виявляється поетапна підготовка до розуміння архітектурної мови та виразних прийомів архітектурного образу. Підкреслюється важливе значення ознайомлення з історичними пам’ятниками архітектури в процесі розвитку естетичного і художнього сприйняття архітектурного образу.Документ Роль композиції при створнні архітектурного рисунку студентами художньо-графічного відділення(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Кухаренко, Наталія; Кириченко, Олена Іванівна(uk) У статті розглядається роль композиції, яка є фундаментом при створенні рисунку. Вивчення композиції – одне з найважливіших завдань майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначається поняття композиції, аналізується методика вивчення її основ при створенні архітектурного рисунку.Документ Специфіка стилю ампір в провінційному тексті культури (на прикладі Єлисаветграда – центру військових поселень)(2013) Кириченко, Олена Іванівна(ua) В статті розглядаються особливості провінціального варіанту стилю ампір на прикладі Єлисаветграда – центру військових поселень південної частини України в першій половині ХІХ ст., виявляється специфіка формування художнього образу міста з появою орієнтирів на стильові ознаки пізнього класицизму. Аннотация. В статье рассматриваются особенности провинциального варианта стиля ампир на примере Елисаветграда – центра военных поселений южной части Украины в первой половине ХІХ века, выявляется специфика формирования художественного образа города с появлением ориентиров на стилевые признаки позднего классицизма. (en) The article identifies characteristics of the provincial version of the Empire style for example Elisavetgrad - the center of the military settlements souther n Ukraine in the nineteenth century, reveals the specificity of formation of the artistic image of the city and features landmarks on the late classical style attributes.