Перегляд {{ collection }} за Автор "Довга, Тетяна Яківна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Image as a fashionable word and an attribute of a modern student(2018) Dovha, T. Y.; Довга, Тетяна Яківна(en) The article is devoted to the problem of the image of a modern student. It shows relationships between the concepts «image» and «fashion» on the example of the linguistic and external components of the image. The peculiarity of forming the image of students of the specialty «Primary Education» in the process of studying the discipline «Image of a Modern Teacher» is shown.Документ Integration of Reflection and SelfRegulation as Factors of Personality’s SelfActualization(2019) Котелянець, Наталка Валеріївна; Котелянець, Юлія; Довга, Тетяна Яківна; Dovha, Tetiana; Kotelianets, Natalka; Plachynda, Tetiana; Kotelianets, Yuliia(ua) The study aimed to determine the formation level of future professionals’ reflexive abilities and the development of a steady need for self-regulation of their activities via comparative quantitative research methods. As a result, the number of subjects with high and medium level of development of the reflexive component increased by 17.9% and 5.9%. In conclusion, the integration of reflection and selfregulation has a positive impact on the process of self-creation of the personality of a future professional.Документ Актуальні проблеми сучасного дитинства(Мачулін, 2022) Радул, Ольга Сергіївна; Довга, Тетяна Яківна; Ткаченко, Ольга Михайлівна; Прибора, Тетяна Олександрівна; Цуканова, Наталія Миколаївна; Баранюк, Ірина Григорівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Андросова, Наталя Миколаївна; Шарапова, Тетяна Анатоліївна; Куркіна, Сніжана ВіталіївнаУ колективній монографії викладачів Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка представлено різноманітні напрями наукових досліджень у галузі дошкільної освіти: дошкільне виховання у сучасному світі, педагогіка дитячого здоров’я, етнопедагогічні аспекти виховання дітей, гуманістичні принципи в дошкільній педагогіці, педагогічні засади раннього розвитку дітей, специфіка розвивального середовища в закладі дошкільної освіти, перцептивні методи навчання в діяльності педагога дошкільної освіти, специфіка вивчення проблеми розвитку впевненості у дошкільному віці, розвиток творчих здібностей у дошкільників засобами музичного мистецтва. Колектив авторів сподівається, що представлені у монографії праці будуть корисними для викладачів, вихователів, учителів, студентів педагогічних навчальних закладів.Документ Актуальні проблеми сучасного дитинства(Мачулін, 2022) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Шарапова, Тетяна Анатоліївна; Андросова, Наталя Миколаївна; Мельничук, Сергій Гаврилович; Баранюк, Ірина Григорівна; Цуканова, Наталія; Прибора, Тетяна Олександрівна; Ткаченко, Ольга Михайлівна; Довга, Тетяна Яківна; Радул, Ольга СергіївнаДокумент Візуально-комунікативні характеристики особистісно-професійного іміджу вчителя(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Довга, Тетяна ЯківнаУ статті представлено візуально-комунікативні характеристики особистісно-професійного іміджу вчителя. Розкрито сутність понять: "візуальна привабливість", "комунікативна привабливість". Охарактеризовано складники візуальної привабливості вчителя. Наведено вимоги до одягу як важливого елемента зовнішнього вигляду вчителя. Комунікативну привабливість педагога розкрито в контексті педагогічного спілкування та засобів його реалізації. Показано роль комунікабельності та комунікативності як рис, що забезпечують ефективність професійно-педагогічної комунікації. Комунікативний імідж учителя визначено як комплекс візуально-комунікативних характеристик та професійно-педагогічних якостей.Документ Гуманізація едукаційного середовища як засіб здоров’язбереження учнів початкової школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Довга, Тетяна Яківна(uk) В статті піднімається проблема гуманізації едукаційного середовища як засобу збереження духовного й соціального здоров’я молодших школярів.Документ Еволюція учительського костюма на шляху модернізації освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Довга, Тетяна Яківна(uk) В статті проаналізовано історичні та сучасні погляди на проблему учительського костюма, показано його модифікації під впливом змін в суспільстві та освіті.Документ Загальнонавчальні уміння і навички: теорія та практика формування в учнів початкової школи(СІТІПРІНТ, 2013) Довга, Тетяна Яківна; Нікітіна, Олена ОлександрівнаПосібник присвячено проблемі формування загальнонавчальних умінь і навичок у педагогічній теорії і шкільній практиці, показано її трансформацію під впливом змін в освіті. Розкрито сутність понять "уміння вчитися" та "загальнонавчальні вміння і навички"; показано їх у структурі навчальної діяльності та ключової компетентності "вміння вчитися"; схарактеризовано основні загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи. В посібнику вміщено дидактичні матеріали з формування в молодших школярів вміння самостійно вчитися на засадах компетентнісного підходу.Документ Зони іміджевого впливу в професійній діяльності вчителя початкової школи(2017) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(ua) У статті висвітлено специфіку іміджевого впли-ву вчителя початкової школи, обумовлену характером його особистісно-професійного іміджу. Представлено орієнтовні зони професійної діяльності вчителя, які дозволяють застосувати іміджевий вплив як інструмент здоров’язбереження молодших школярів та гуманізації міжособистісних стосунків у навчально-виховному проце-сі, а саме: організація сприятливого шкільного середови-ща, застосування здоров’язбережувальних педагогічних технологій та методів психолого-педагогічної терапії.Документ Имиджевое взаимодействие в системе „Преподаватель– студент“ как средство повышения качества профессионального образования(Издательство ЕКС-ПРЕС, 2019) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(en) The article highlights the interaction problem of subjects of the pedagogical process. The concepts of „nteraction”, „pedagogical interaction”, „subject – subject interaction” are defined. The characteristics of an effective subject-subject pedagogical interaction between students and the teacher at the university are identified. It has been suggested that the subject-subject interaction ensures the student’s personal growth, the formation of his subjectivity in the process of in the professional training process, contributes to the personal and professional growth and development of the teacher. The leading role of the teacher in the educational process of an institution of higher education is shown. The essence of image interaction in the system „teacher – student” is revealed. The content of the teacher’s personal-professional image as an integrative quality, consisting of external and internal characteristics that directly affect the quality of professional education of future specialists, is indicated. In the process of image interaction with the teacher, the student’s personal self-affirmation is exercised, a model of professional activity is mastered.Документ Имиджевое взаимодействие в системе „Преподаватель– студент“ как средство повышения качества профессионального образования(ЕКС-ПРЕС, 2020) Довга, Тетяна Яківна(ru) В статье освещается проблема взаимодействия субъектов педагогического процесса. Определены понятия„взаимодействие“, „педагогическое взаимодействие“, „субъект-субъектное взаимодействие“. Названы характерные признаки эффективного субъект-субъектного педагогического взаимодействия между студентами и преподавателем в университете. Высказано предположение, что субъект-субъектное взаимодействие обеспечивает личностный рост студента, становление его субъектности в процессе профессиональной подготовки, способствует личностному и профессиональному росту и развитию самого преподавателя. Показана ведущая роль преподавателя в образовательном процессе учреждения высшего образования. Раскрыта сущность имиджевого взаимодействия в системе„преподаватель– студент“. Обозначено содержание личностно-профессионального имиджа пре-подавателя как интегративного качества, состоящего из внешних и внутренних характеристик, которые оказывают непосредственное влияние на качество профессионального образования будущих специалистов. В процессе имиджевого взаимодействия с преподавателем осуществляется личностное самоутверждение студента, усваивается модель профессиональной деятельности.Документ Компетентнісний підхід у формуванні навчальної діяльності молодших школярів(Ексклюзив-Систем, 2014) Довга, Тетяна Яківна; Нікітіна, Олена ОлександрівнаПосібник містить навчально-дидактичні матеріали з курсу «Компетентнісний підхід у формуванні навчальної діяльності молодших школярів» (для освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст»): програму навчального предмета (за вимогами кредитно-модульної системи); розробки лекційних та практичних занять із викладом основних теоретичних положень; термінологічний словник основних понять, додатки.Документ Костюм учителя в розмаїтті стилів сучасної моди(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Довга, Тетяна Яківна(uk) В статті проаналізовано сучасні модні тенденції в галузі створення ділового костюма вчителя як засобу досягнення професійного та особистісного успіху.Документ Особенности имиджевой коммуникации в диаде «Преподаватель – студент»(2020) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(en) The essence of image communication in the dyad «teacher – student» is revealed. The concepts of «dyad», «image communication», «pedagogical interaction», «image interaction» are defined. It has been suggested that the image communication ensures the student’s personal growth, contributes to the personal and professional growth and development of the teacher.Документ Особенности имиджевой коммуникации в диаде «Преподаватель – студент»(2020) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Т. Y.(ru) Раскрыта сущность имиджевой коммуникации в диаде «преподаватель – студент». Определены понятия «диада», «педагогическое взаимодействие», «имиджевое взаимодействие», «имиджевая коммуникация». Высказано предполо-жение, что имиджевая коммуникация обеспечивает личностный рост студента, способствует личностному и профессиональному росту и развитию самого преподавателя.Документ Особистісно-професійний імідж учителя початкової школи як інструмент суб'єкт-суб'єктної взаємодії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Довга, Тетяна Яківна(uk) В статті проаналізовано здобутки педагогічного досвіду видатних педагогів минулого й результати сучасних наукових досліджень з метою пошуку ефективних засобів здійснення результативної педагогічної взаємодії в освітньому процесі. Розкрито сутність особистісно-професійного іміджу вчителя початкової школи. Представлено наукові позиції дослідників педагогічного іміджу та проаналізовано їхні погляди на рольособистісно-професійного іміджу вчителя в процесі суб'єкт-суб'єктної взаємодії.Документ Превентивно-виховний потенціал інтегрованого освітнього середовища: аспекти практичного втілення(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana Yakivna(ua) У статті актуалізовано проблему превентивного виховання на сучасному етапі модернізації усіх ланок вітчизняної освіти. Теоретичну основу даної статті складають поняття: освітній процес, освітній простір, освітнє середовище; інтегроване освітнє середовище. Зміст статті розкривають базові терміни: превенція, превентивне виховання, завдання превентивного виховання, превентивна виховна діяльність, превентивне виховне середовище, превентивно-виховний потенціал. Основну ідею статті виражено думкою, що інтегрований характер освітнього середовища підвищує ефективність реалізації завдань превентивного виховання. Інтегроване освітнє середовище в контексті дослідження представлене як об’єднання освітніх середовищ окремих закладів освіти з метою превентивного виховання дітей і підлітків. Наслідком такого об’єднання є створення превентивного виховного середовища, яке володіє превентивно-виховним потенціалом. Відзначено, що сучасні освітні середовища закладів дошкільної, початкової та позашкільної освіти виконують виховну, розвивальну та превентивну функції. Запропоновано авторські тлумачення та опис окремих педагогічних явищ, що розширюють зміст досліджуваної проблеми. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти є частиною освітньо-розвивального простору, в якому беруть активну участь педагоги, діти та їхні батьки, відбувається розвиток та виховання дітей дошкільного віку. В освітньому середовищі початкової школи відбувається навчання та розвиток, виховання та соціалізація молодших школярів. Заклади позашкільної освіти здійснюють виховання дітей та підлітків з урахуванням специфіки організації групових та індивідуальних занять та творчої спрямованості освітнього процесу. Головним осередком превентивної виховної діяльності з молодшими школярами та підлітками є заклад загальної середньої освіти. Заклади дошкільної та позашкільної освіти також володіють превентивно-виховним потенціалом та успішно виконують превентивну функцію – своєчасне попередження та усунення відхилень у поведінці дітей і підлітків. (en) The article updates the problem of preventive education at the current stage of modernization of all branches of national education. The theoretical basis of this article consists of the following concepts: educational process, educational space, educational environment; integrated educational environment. The basic terms reveal the content of the article: prevention, preventive education, tasks of preventive education, preventive educational activity, preventive educational environment, preventive educational potential. The main idea of the article is expressed by the opinion that the integrated nature of the educational environment increases the effectiveness of the implementation of the tasks of preventive education. The integrated educational environment in the context of the study is presented as a combination of educational environments of individual educational institutions for the purpose of preventive education of children and adolescents. The result of such an association is the creation of a preventive educational environment that has preventive and educational potential. It was noted that modern educational environments of preschool, primary and extracurricular education institutions perform educational, developmental and preventive functions. The author's interpretation and description of certain pedagogical phenomena that expand the content of the researched problem are offered. The educational environment of a preschool education institution is part of the educational and developmental space in which teachers, children and their parents actively participate, the development and upbringing of preschool children takes place. In the educational environment of the elementary school, learning and development, upbringing and socialization of younger students take place. Out-of-school education institutions educate children and adolescents taking into account the specifics of the organization of group and individual classes and the creative direction of the educational process. The main focus of preventive educational activities with younger schoolchildren and teenagers is the institution of general secondary education. Preschool and out-of-school education institutions also have preventive and educational potential and successfully perform a preventive function – timely prevention and elimination of deviations in the behavior of children and adolescents.Документ Професійний профіль викладача вишу на фоні надзвичайного віддаленого навчання(Середняк Т. К., 2024) Довга, Тетяна ЯківнаДокумент Самоменеджмент у професійній підготовці майбутнього вчителя початкової школи(2022) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, TetianaДокумент Стимулювання мовлення й мислення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами дитячої літератури(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Довга, Тетяна Яківна(uk) В статті розкриваються можливості використання творів дитячої художньої літератури у процесі розвитку мислення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.