Перегляд {{ collection }} за Автор "Вовкотруб, Віктор Павлович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ В. О. Сухомлинський і реформування фізичної освіти з загальноосвітній школі(2004) Вовкотруб, Віктор Павлович; Величко, Степан Петрович; Коршак, Євгеній Васильович; Подопригора, Наталія ВолодимирівнаДокумент Евристичне навчання в середовищі формування майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Визначено роль евристичного навчання з філософсько-методологічних позицій, наведено структуру типів запитань студентів, діалогових компонентів, приклади когнітивних, екстенсивних і креативних запитань.Документ Експериментальні задачі як пропедевтичний чинник до підготовки і виконання лабораторного практикуму з фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Вовкотруб, Віктор Павлович; Подопригора, Наталія Володимирівна(UA) Реалізація діяльнісного підходу у навчальному фізичному експерименті потребує суттєвих кроків до пропедевтичної підготовки учнів. Вирішення проблеми автори статті пропонують здійснювати через постанову і розв’язування експериментальних задач до організації і виконання робіт фізичного практикуму.Документ Ергономічний підхід до організації освітнього середовища підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін і технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Аналізується стан і особливості процесу удосконалення і розвитку навчального середовища підготовки вчителів природничо-математичних дисциплін і технологій у відповідності з нормами показників педагогічної ергономіки, розглянуті окремі чинники їх реалізації.Документ Ергономічний підхід до розвитку і створення засобів для навчального фізичного експерименту(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Визначені проблеми реалізації ергономічного підходу до створення і модернізації матеріальних засобів для виконання навчального фізичного експерименту. Наведені варіанти модернізації джерел вторинного електроживлення та ряду модулів і пристосувань для складання електричних ланцюгів.Документ Забезпечення адаптованості учнів до виконання експериментальних завдань з фізики за вільним вибором(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Вовкотруб, Віктор Павлович(UA) Організація і постановка різнорівневих експериментальних завдань в профільній школі потребує формування експериментального досвіду учнів у основній школі і перенесення на наступні етапи навчання фізики. Наведені варіанти забезпечення умов для розширення змісту формування і перенесення експериментального досвіду до вивчення кінематики.Документ Лабораторна робота з дисципліни "Основи ергономіки" для студентів освітньої галузі "Технології"(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Вовкотруб, Віктор Павлович(UA) В статті розкриті особливості і шляхи визначення ергономічної оцінки елементів навчального середовища, наведений оптимальний обсяг відомостей для підготовки студентів-майбутніх вчителів технологій до виконання лабораторних робіт з основ ергономіки, наведений варіант лабораторної роботи.Документ Лабораторна робота з дисципліни «Основи ергономіки» для студентів освітньої галузі «Технології»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Вовкотруб, Віктор Павлович; Манойленко, Наталія Володимирівна(UA) В розкриті особливості і шляхи визначення ергономічної оцінки навчального середовища, характерних впливом природних факторів, наведений оптимальний обсяг відомостей для підготовки студентів-майбутніх вчителів технологій до виконання відповідної лабораторної роботи з основ ергономіки.Документ Модернізація змісту робіт фізичного практикуму з електродинаміки(2012) Вовкотруб, Віктор Павлович; Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Розглянуто особливості організації, постановки і виконання робіт фізичного практикуму з електродинаміки у старшій профільній школі. Наведено варіанти модернізації змісту робіт, характерних охопленням ними ширшого кола завдань.Документ Модернізація матеріального забезпечення для виконання експериментальних завдань до вивчення основ фотометрії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Вовкотруб, Віктор Павлович(ua) Розглядаються варіанти модернізації навчального обладнання в плані створення умов для реалізації вимог профільних навчальних програм з фізики до експериментального вивчення основ фотометрії.Документ Модернізація матеріального забезпечення до експериментальних завдань з фізики, пов’язаних із змінами і вимірюванням температури(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor(uk) Аналізуються чинники підвищення якості і ефективності виконання навчальних експериментальних завдань з фізики через впровадження і використання сучасних цифрових вимірювальних засобів, а також саморобних і модернізованих засобів і пристосуваньв.. Вагому роль відведено конструюванню і виготовленню засобів зміни температури елементів дослідження, і, відповідно, запропонований варіант порядку виконання типових експериментальних завдань. Проблеми пов’язані з виведенням з лабораторного обладнання шкільних фізичних кабінетів електричних плиток, які живляться електричним струмом з напругою 220 В. Разом потребують удосконалення лабораторні нагрівники – спіралі на колодці, опір яких шунтується рідиною (водою). Запропоновано шляхи матеріального забезпечення для виконання експериментальних завдань, якими охоплено процеси зміни температури та способів її вимірювання як через використання сучасних засобів, дозволяють вирішити такі і деякі інші проблеми в комплексі з використанням специфічних типів цифрових приладів вимірювання температури як в необхідних діапазонах, так і в певних недоступних для контактування з рідинними термометрами місцях.Документ Олімпіадні експериментальні задачі з фізики на базі комплектів набірних полів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor Pavlovych(uk) Експериментальною вважають таку задачу, дані для якої знаходять експериментально. Ці дані учасники відшукують самі або фронтально, або з однієї установки, виготовленої в демонстраційному варіанті. Під терміном "дані для розв'язування задачі" слід розуміти не лише певні значення фізичних величин, а й перевірку (експериментальну) тих чи інших висновків і т. п. Для організації фронтального розв'язування експериментальних задач в процесі проведення фізичних олімпіад необхідний підбір достатньої кількості обладнання. Правила вимагають відповідної ідентичності кожної установки до експериментального завдання відповідного класу задля забезпечення рівних умов для кожного учасника. При цьому, звичайно, слід максимально використовувати комплекти типового шкільного обладнання, зокрема, нове, типу набірних полів. Вагоме значення має розв'язування складних експериментальних задач, зокрема це розв'язування задач з цікавим змістом, задач-парадоксів. Варті уваги задачі з електродинаміки, для постановки яких використовують новітнє обладнання – набірні поля «Школяр». У наведених варіантах експериментальних задач використані нестандартні підходи до виконання експериментальних частин: використання гальванометра для визначення електрорушійної сили джерела постійного струму, використання вольтметра, включеного в коло послідовно, графічне дослідення залежностей між певними параметрами фізичних величин, характерних для певних установок, чи пристосувань, дослідження парадоксальних результатів перебігу певних процесів тощо. Наведені варіанти використання набірних полів до організації і постановки експериментальних турів фізичних олімпіад сприяють розвитку пошукової діяльності фахівців щодо удосконалення матеріальних засобів, зокрема оновлення і поповнення комплектів набірних полів, розвитку між предметної інтеграції навчального обладнання.Документ Посилення практичної спрямованості робіт фізичного практикуму(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor Pavlovych(uk) Аналізуються чинники посилення прикладного змісту навчальних експериментальних завдань з фізики через впровадження до змісту завдань вивчення будови, дії і використання технічних пристроїв, вузлів чи засобів. Актуалізуються проблеми становлення молодого фахівця для одержання необхідного обсягу знань, формування уміння і навичок, культури професійної діяльності, формування у випускника об’єктивних уявлень про професії, спрямування їх на вірний вибір напрямку майбутньої професійної діяльності. Запропоновано шляхи матеріального забезпечення для виконання таких завдань через використання сучасних засобів, цифрових вимірювальних приладів, діючих моделей технічних установок промислового призначення. Вагому роль відведено використанню та модернізації набірних полів через збільшення кількості модулів, розширення параметрів і характеристик елементів для складання електричних кіл до пристроїв, які вивчаються і досліджуються. Наведено варіанти виготовлення і використання саморобних приладів, вузлів, модулів на предмет автономних джерел живлення, виконувальних пристроїв тощо.Документ Посилення практичноїспрямованості експериментальних завдань в системі природничих дисциплін і предметно -профільних інтегративних курсів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вовкотруб, Віктор Павлович; Манойленко, Наталія Володимирівна; Вовкотруб, Виктор; Манойленко, Наталия; Vovkotrub, Viktor; Manoelenko, Nataliya(uk) Нині актуальною є проблема проведення профорієнтаційної роботи серед школярів під час вивчення природничих дисциплін, трудового навчання та навчання у навчально-виробничих комбінатах. Зокрема вагоме значення при навчанні має відповідність планування, відбору змісту і часу проведення лабораторних робіт і робіт практикумів з названих дисциплін дидактичним принципам, зокрема принципам наступності і послідовності. Відповідного удосконалення і розвитку потребує навчальне середовище, яке б забезпечувало якісне здійснення трудового і виробничого навчання, профорієнтації, передпрофільної і профільної підготовк и випускників шкіл. Шкільний курс фізики відповідно до його специфіки має бути насиченим політехнічним змістом, слугувати пропедевтичною підготовкою до виконання експериментальних завдань прикладного змісту, що потребує більш сучасного технічного оснащення.Документ Пристрої обчислювальної техніки в роботах фізичного практикуму(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Експериментальне вивчення фізичних основ будови і дії пристроїв електроніки – важливий чинник формування цілісних уявлень про будову і дію обчислювальної техніки.Документ Реалізація ергономічних чинників до організації навчального середовища для виконання експериментальних завдань з фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Розглядаються ергономічні чинники до організації навчального середовища для забезпечення умов виконання експериментальних завдань з фізики в основній і профільній школі відповідно до сучасних вимог навчальних програм.Документ Реалізація принципу політехнізму через використання сучасних засобів в процесі навчання фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor(uk) Нині актуальними є проблеми політехнічної освіти і виховання випускників загальноосвітніх шкіл. Зокрема вагоме значення при навчанні фізики в школі має використання принципу політехнізму.. Відповідного удосконалення і розвитку потребує навчальне середовище, яке б забезпечувало належне здійснення трудового і виробничого навчання, профорієнтації, передпрофільної і профільної підготовки випускників шкіл. Шкільний курс фізики відповідно до його специфіки має бути насиченим політехнічним змістом, що потребує більш сучасного технічного оснащення.Документ Реалізація рівневого підходу до виконання експериментальних завдань з молекулярної фізики(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) У статті аналізується проблема формування в учнів фізичних знань, умінь і навичок, що п о в’язана з необхідністю забезпечення умов вільного вибору учнем варіанту експериментального завдання, а отже наявності відповідного матеріального забезпечення.Документ Розширення змісту експериментальних завдань в аспекті забезпечення розвитку творчої діяльності учнів профільної школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Розглядаються чинники розвитку творчої діяльності учнів профільної школи через забезпечення умов вибору варіантів форм і методів виконання експериментальних завдань з фізикиДокумент Створення освітнього середовища для виконання експериментальних завдань з фізики у профільній школі(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Організація і постановка різнорівневих експериментальних завдань в профільній школі потребує формування експериментального досвіду учнів, охоплення змістом експериментальних завдань вимог навчальних програм курсу фізики в профільній школі та створення відповідного навчального середовища. Наведені варіанти включення певного експериментального завдання до змісту різних лабораторних робіт з механіки.