Гендерний аналіз, аудит та бюджетування

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4503

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек у вищих навчальних закладах України
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія створення нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових книгозбірень вищої школи нашої країни протягом періоду, починаючи з 80-х років ХХ століття по теперішній час. Визначені основні етапи створення правової бази інформатизації книгозбірень вищої школи: на першому етапі були прийняті нормативно-правові акти щодо розв’язання стратегічних проблем інформатизації українського суспільства, які стали передумовою розвитку інформатизації наукових бібліотек України; на другому етапі були розроблені правові засади та стандарти інформатизації наукових книгозбірень.
  • Ескіз
    Документ
    Створення правового забезпечення організації вирішення глобальних функціональних задач інформатизації вищої освіти України
    (2012) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція правового забезпечення процесу інформатизації вищої освіти України
    (2012) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується розвиток інформатизації вищої школи України на початку ХХІ століття у контексті вивчення історії правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та поглиблення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні вирішення важливих функціональних задач: впровадження новітніх інформаційних технологій у вищій освіті, розвиток системи дистанційного навчання та легалізація програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Правове забезпечення побудови в Україні інформаційного суспільства в кінці ХХ — на початку ХХІ століття
    (2013) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія правового забезпечення організації побудови в Україні інформаційного суспільства та узагальнення результатів виконання державних і галузевих (освітніх) програм інформатизації на рівні розв’язування важливих функціональних задач: реалізації доступу вищих навчальних закладів до телекомунікаційної мережі Internet та організації технічного захисту електронної інформації в кінці ХХ – на початку ХХІ століття.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до проведення літньої школи «Тренінг з гендерної рівності»
    (ЦДУ імені В. Винниченка, 2023) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) З 01 червня 2022 року в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка розпочалася реалізація проєкту «Субнаціональна гендерна рівність: баланс цінностей ЄС та українських реалій» за програмою ЄС Еразмус+ з напрямку Жан Моне. Безпосереднє виконання проєкту розпочалося з організації у червні 2022 року літньої школи «Тренінг з гендерної рівності» для студентів та вчителів. У методичних рекомендаціях висвітлюються особливості організації та проведення школи, де розглядаються проблеми прихованого навчального плану в системі освіти, гендерного дисбалансу української освіти на національному та субнаціональному рівнях, дискримінації та сексуальних домагань в освіті, причини протидії гендерній рівності в Україні та гендерні аспекти рівності в політико-правовій сфері на національному та субнаціональному рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Регіональний індекс гендерного розриву для України у 2020 році
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
  • Ескіз
    Документ
    Статистика та індикатори сфери освіти з врахуванням гендерного фактору
    (ФОП Лисенко С. В., 2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У цьому посібнику пропонуються зразки передового досвіду презентацій та аналізу показників гендерної нерівності в галузі грамотності та шкільної освіти з використанням регіональних та загальнонаціональних даних, що отримані в Інституті статистики ЮНЕСКО. Найбільш цінними у посібнику є практичні ідеї та підказки для відповідальних працівників в уряді, в керівництві системи освіти для використання статистики та показників сфери освіти з врахуванням гендерного фактору.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз анкетування з гендерної тематики студентів з використанням показників питомої асиметрії
    (2017) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті проаналізовані результати виявлення рівня розуміння різними статями студентів фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка соціальної обумовленості, різноманіття та специфіки гендерних ролей, що приписуються чоловікам та жінкам. Для цього було організоване анкетування студентів бакалаврату та сформовані бінарні матриці відповідей його учасників, побудовані таблиці спряженості для кількісного аналізу результатів анкетування, виконано якісний аналіз статистичних даних анкетування. Для проведення якісного аналізу використовувався коефіцієнт гендерної питомої асиметрії, який виражав якісну міру відношення розподілу характерних ознак (домінант) у гендерних групах. На основі цього коефіцієнта введені поняття питомого паритету та питомої асиметрії. В результаті проведення дослідження встановлені відношення характерних ознак, що розкривають рівень розуміння різними статями студентів факультету проблем щодо важливості забезпечення рівних можливостей обох статей у професійній самореалізації та виявлення різниці у ставленні до чоловіків та жінок, оцінки власного розуміння змісту основних гендерних понять та відношення до поширення гендерних знань у групі, причин виникнення ситуацій обмежень та незручностей, пов’язаних із статевою належністю, щодо надання переваги викладачам однієї статі та щодо гендерної чутливості методики відбору кандидатур з числа студентів для заохочення та для надання доручень.
  • Ескіз
    Документ
    Статистичний аналіз гендерного розвитку регіонів України
    (2019) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) Запропоновано методику розрахунку індексу гендерного розвитку (Gender Development Index) на субнаціональному рівні. Мета статті – показати як регіональні відмінності складових індексу, так і гендерні відмінності за цими субіндексами. Індекс гендерного розвитку охоплює аспекти тривалості життя (довголіття), освіти (знання) і гідного рівня життя. Показники, що характеризують перший і третій аспекти (довголіття і рівень життя), взяті з методики ООН для розрахунку регіонального індексу гендерного розвитку, а показник щодо сфери освіти замінений на більш інформативний у національному контексті. Регіональні варіації за складовими індексу гендерного розвитку свідчать, що ситуація в регіонах України у сферах освіти і рівня життя істотно різниться, водночас показники довголіття відрізняються не критично. Гендерні відмінності за субіндексами за всіма регіонами показують таке: абсолютно всі показники сфер освіти і тривалості життя відображають істотну гендерну асиметрію в бік жінок, тоді як показники рівня життя демонструють істотну асиметрію в бік чоловіків. Незважаючи на таку гендерну асиметрію складових індексу гендерного розвитку, останній за всіма регіонами України близький до одиниці, а отже, відображає загалом гендерний паритет у людському розвитку чоловіків і жінок. Самі ж показники людського розвитку в розрізі статі за регіонами відрізняються істотно. Окремо можна виділити ситуацію в місті Київ – столиці України, де практично всі показники за всіма аспектами дуже суттєво відрізняються від інших регіонів. У статті також аналізуються регіони з низькими показниками і великими гендерними розривами, оскільки низькі субіндекси визначають низьке значення регіонального індексу людського розвитку, а гендерні відмінності показників впливають на значення загального індексу гендерного розвитку. Апробація запропонованої методики розрахунку індексу гендерного розвитку на субнаціональному рівні дасть можливість уточнити його складові за кожним окремим регіоном і, як наслідок, підготувати більш об’єктивні й обґрунтовані політичні, економічні та соціальні рекомендації у контексті розвитку людського потенціалу з урахуванням гендерного фактора.
  • Ескіз
    Документ
    Прогностичний аналіз індексу глобального гендерного розриву для України
    (2022) Акбаш, Катерина Сергіївна; Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті проведено дослідження для України часових рядів індексу глобального гендерного розриву (ІГГР), який розраховується за методологією Всесвітнього економічного форуму з 2006 року, та його складових показників протягом 2006–2022 рр., а також спрогнозовано значення ІГГР на 2023-2025 роки. Виявлено, що сфера економічної участі та можливостей характеризується стабільним покращенням лише одного з п’яти показників, а саме, показника купівельної спроможності на одну особу населення у контексті гендерної рівності. Саме цей показник впливає (і швидше за все й далі впливатиме) на значення ІГГР. Сфера освіти в Україні дає можливість перебувати на першому місці за всіма її складовими протягом усього періоду. Показники сфери здоров’я через їх високі рейтингові місця також не впливатимуть у майбутньому на рейтингові місця України. Найбільший вплив на рейтингове місце України за ІГГР справляє сфера розширення політичних можливостей. Тут спостерігається повільне збільшення представництва жінок у парламентів, останні вісім років трохи покращилася ситуація з представництвом жінок на міністерських посадах і поки що незмінна ситуація з показником “Роки з жінкою/чоловіком на чолі держави (останні 50)”. Після проведення аналізу складових загального та нормованого рейтингів країн за ІГГР у статті зроблено висновок, що за швидкістю подолання гендерної нерівності Україна значною мірою поступається іншим країнам світу. Крім того, авторами визначені ті сфери політичних та соціальних рішень, які напряму впливатимуть на покращення ситуації з гендерною рівністю. Це сфера економічної участі й можливостей, яка характеризується стабільним покращенням паритету купівельної спроможності на одну особу населення у контексті гендерної рівності, та сфера розширення політичних можливостей. Дослідження прогнозу ІГГР та рейтингових місць для України на найближчі три роки дало можливість зробити припущення про повільне підвищення показника ІГГР до 0,722 та про стабілізацію нормованого рейтингу України на рівні 50-го місця.