Перегляд за Автор "Chystiakova, Liudmyla Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аксіологічний аспект формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Чистякова, Людмила Олександрівна; Чистякова, Людмила Александровна; Chystiakova, Liudmyla Oleksandrivna(ua) У статті розглянуто аксіологічний аспект як один із стрижневих чинників формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій, що сприяє підвищенню якості екологічної освіти і виховання, екологізації усього освітнього процесу. Зазначено, що сьогодні загальнолюдські цінності виступають на перший план як основа екологічної культури та є визначальними у змістовному наповненні спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності, особистісного та професійного розвитку людини. Установлено, що головним фактором безпечного та гармонійного існування людства виступають засади духовності, високих моральних, екологічних, етичних принципів, де на перший план виходять не матеріальні потреби, а ціннісне ставлення до Природи, розвиток екологічної культури кожного члена суспільства. Формування екоцентричної екологічної свідомості і культури підростаючого покоління покладено на вчителя, тому першочерговим постає завдання формування екологічної культури майбутнього вчителя. При цьому аксіологічний аспект виступає одним із ключових, оскільки ціннісні орієнтації визначають змістовне наповнення спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності.Документ Екодизайн у декоративно-ужитковому мистецтві: практичні аспекти підготовки учителів трудового навчання та технологій(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Чистякова, Людмила Олександрівна; Chystiakova, Liudmyla Oleksandrivna(ua) Фахова підготовка вчителя трудового навчання та технологій є інтеграційним процесом, що ґрунтується на взаємодії педагогічних і особливих, характерних тільки для цієї спеціальності, змістових і технологічних аспектів. Це, з одного боку, дозволяє при вивченні проблеми підготовки майбутнього вчителя використовувати теоретичні основи трудового навчання і виховання, становлення вчителя, здатного забезпечити навчальну діяльність і художню освіту, поєднання навчання з продуктивною працею, трудову підготовку і виховання учнів. З другого боку, це зобов'язує будувати педагогічний процес з урахуванням специфічних аспектів майбутньої педагогічної діяльності вчителя, які випливають з характеру і змісту праці в сфері декоративно-ужиткового мистецтва і художньо-трудової творчості, їх техніко-технологічних та організаційно-економічних основ, а також змісту трудового навчання та технологій в закладах загальної середньої освіти. Досить поглиблену практичну підготовку майбутніх учителів трудового навчання та технологій забезпечує опанування ними теоретичними та практичними основами екодизайну та декоративноужиткового мистецтва як складової частини національної культури. Такі знання, уміння й навички необхідні для професійної діяльності майбутнього вчителя. Важливо сформувати у студентів навички планування роботи, розроблення проєктів з дизайну – від задуму до технологічної послідовності виготовлення та оздоблення виробу, розвивати творчі здібності студентів, формувати естетичні смаки. Опановуючи технологією «Арт-квілт», студенти розвивають свої навички ощадливого використання ресурсів, дизайнерське бачення та креативність.