Перегляд за Автор "Babalich, Viktoriya"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies(2022) Щирбул, Олександр Миколайович; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Мішин, Сергій Вікторович; Shchyrbul, Oleksandr; Babalich, Viktoriya; Mishyn, Sergіі; Novikova, V.; Zinchenko, L.; Haidamashko, I.; Kuchai, O.(en) Modernization of the educational sector requires globalization, democratization, and the transition to an information technology society. The main goal of education at the present stage is to solve the problem of ensuring the priority of the development of education and science. In modern conditions, the quality of training of qualified specialists is becoming particularly relevant. The great role of teacher education is emphasized by its main goal, which is to train specialists who can ensure the versatile and innovative development of a person as a person and the highest value of society, its mental, physical and aesthetic abilities,high moral qualities, and, consequently, the enrichment on this basis of the intellectual, creative and cultural potential of the people. Among the strategic tasks of modernizing higher education is to ensure informatization of the educational process and access to International Information Systems. The essence of the concept of multimedia is clarified. In the context of media education, multimedia lists a number of functions: informational, interpretive, cultural, entertainment, and educational. The need to meet the needs outlined in the article in the conditions of informatization of the educational process requires the teacher to have knowledge and skills in the field of multimedia pedagogical technologies, knowledge of advanced methods and means of modern science. It is considered what relevant concepts of media education have been developed and are being developed in Ukraine and form an important basis for the modernization of education, which will contribute to the construction of an information society in the country and the formation of civil society. Distance learning is considered – the most democratic form of education that allows broad segments of society to get an education. Distance learning methods are used in higher education institutions, in school education, in the system of advanced training of teachers, in the system of training managerial personnel.Документ Теоретико-методичні підходи щодо регулювання тривожного стану спортсменів в умовах війни(ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, 2024) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Babalich, Viktoriya(ua) У статті порушено проблему стабілізації психічних станів спортсменів під час тренувань в умовах війни. Використовуючи дихальні вправи і медитацію ми мали на меті знизити рівень тривожності у спортсменів. Гіпотеза дослідження: запропоновані підходи сприятимуть кращому засвоєнню технічних прийомів, а в сполучені з дихальними методиками, медитацією знизять рівень тривожності спортсменів під час проведення тренувань в умовах війни. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та практично перевірити запропоновані підходи щодо технічної підготовки та стабілізації психічних станів спортсменів-каратистів на етапі базової підготовки. Висновки: В результаті проведеного педагогічного експерименту спостерігається стійка позитивна динаміка показників технічної підготовленості спортсменів. Водночас застосування дихальних вправ та медитації сприяли зниженню рівня тривожності. (en) The article deals with the problem of stabilizing mental states of athletes during training in war conditions. Using breathing exercises and meditation, we aimed to reduce the level of anxiety in athletes. Research hypothesis: the proposed approaches will contribute to better assimilation of technical techniques, and in combination with breathing techniques, meditation will reduce the level of anxiety of athletes during training in war conditions. The purpose of the study: to theoretically substantiate and practically verify the proposed approaches to technical training and stabilization of the mental states of karate athletes at the stage of basic training. Conclusions: As a result of the conducted pedagogical experiment, a stable positive dynamic of indicators of the technical preparedness of athletes is observed. At the same time, the use of breathing exercises and meditation helped to reduce the level of anxiety.