Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Сільченко, Юлія Юріївна"

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Ескіз
    Документ
    Використання соціологічних методів у регіональних дослідженнях з трудової міграції населення
    (ПП Вишемирський, 2005) Височин, М. Ю.; Нємець, Людмила Миколаївна; Заволока, Юлія Юріївна; Сільченко, Юлія Юріївна
    (uk) Виконано аналіз наукових робіт видатних вчених, які комплексно займаються вивченням проблем трудової міграції населення. Наведено приклад практичного застосування соціологічних методів та прийомів в конкретному регіональному дослідженні. Визначені рекомендації по застосуванню міждисциплінарного підходу в регіональних дослідженнях з міграції трудових ресурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна і соціальна географія України
    (2014) Нємець, Людмила Миколаївна; Сільченко, Юлія Юріївна; Вірченко, Павло Анатолійович
    Навчально-методичний посібник є теоретико-методичною базою для вивчення нормативного курсу «Економічна і соціальна географія України» для студентів освітньо- кваліфікаційного рівня «бакалавр» за напрямом підготовки 6.040104 – географія. Він може бути корисним при вивчені спеціальних курсів таких як «Географія природних ресурсів України», «Географія промисловості України», «Географія АПК України», «Географія транспорту України», «Суспільно-географічне районування України» тощо. Навчально-методичний посібник розрахований на студентів денного і заочного відділень географічних спеціальностей ВНЗ І-ІV р.а., а також на викладачів ВНЗ, вчителів географії та всіх тих, хто займається аналізом суспільно-географічних проблем сучасної України, цікавиться розвитком її економіки, особливостями трансформації господарства до європейського та світового економічного простору.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна і соціальна географія України
    (2009) Нємець, Людмила Миколаївна; Немец, Людмила Николаевна; Заволока, Юлія Юріївна; Заволока, Юлия Юрьевна; Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна
    Навчально-методичний комплекс розроблено для надання допомоги студентам при вивчені одного з важливих курсів «Економічна і соціальна географія України» як одного з найважливіших у циклі дисциплін професійної і практичної підготовки бакалавра географії. Мета комплексу – надати методичну допомогу студентам для підготовки до практичних і семінарських занять та розвивати навички самостійної роботи при вивчені курсу. Складовою комплексу є робочий зошит для практичних робіт. Навчально-методичний комплекс розрахований на студентів денного і заочного відділень геолого-географічного факультету, які навчаються за кваліфікаційним рівнем бакалавр географії. Комплекс містить загальні відомості про курс, тематичний план, навчальну програму з вимогами до рівнів компетентності студентів, тези лекції, запитання для самоконтролю знань, орієнтовані питання до модульного контролю, рекомендовану літературу, теми і плани практичних і семінарських занять.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна і соціальна географія України
    (2009) Нємець, Людмила Миколаївна; Немец, Людмила Николаевна; Заволока, Юлія Юріївна; Заволока, Юлия Юрьевна; Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна
    Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії.
  • Ескіз
    Документ
    Менеджмент підприємницької діяльності
    (2012) Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна; Ключко, Людмила Василівна; Ключко, Людмила Васильевна
    Мета даного комплексу – надати методичну допомогу студентам та розвивати навички самостійної роботи при вивченні спецкурсу. Навчально-методичний комплекс містить загальну характеристику навчальної дисципліни «Менеджмент підприємницької діяльності», тематичний план, тези лекцій, плани семінарських занять, практичні завдання, тести для перевірки знань студентів, теми для самостійного опрацювання, рекомендовану літературу, питання для модульного контролю, вимоги до знань, умінь, навичок, систему оцінювання навчальних досягнень студентів, короткий словник основних термінів. Призначений для студентів денного і заочного відділень геолого-географічного факультету, які навчаються за спеціальністю «Економічна та соціальна географія».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи студентів спеціальності "Економічна та соціальна географія” з курсу "Географія ринку праці України"
    (2008) Заволока, Юлія Юріївна; Сільченко, Юлія Юріївна
    Методичні вказівки розроблені до програми курсу «Географія ринку праці України» як одного з важливих спецкурсів у циклі дисциплін професійної і практичної підготовки магістрів соціально-економічної географії. Мета: надати методичну допомогу студентам та розвивати навички самостійної роботи при вивченні курсу «Географія ринку праці України». Методичні вказівки розраховані на студентів денного і заочного відділень геолого-географічного факультету, які навчаються за спеціальністю «Економічна та соціальна географія». Методичні вказівки містять загальні відомості про курс, тематичний план (структуру) курсу, навчальну програму з вимогами до рівнів компетентності студентів, рекомендовану літературу, теми і плани практичних та семінарських занять, питання до модульного контролю, систему оцінювання навчальних досягнень студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Міграційні процеси населення Харківської області
    (ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2011) Заволока, Юлія Юріївна; Сегіда, К. Ю.; Нємець, Людмила Миколаївна; Сільченко, Юлія Юріївна
    (uk) У статті виявлені суспільно-географічні особливості міграційних процесів Харківської області, які прямо корелюють зі стабілізацією політичної ситуації та деяким поліпшенням соціально-економічних умов, підтвердженням цього є міграційний притік населення в область. Простежується зменшення обсягів внутрішньої міграції, що також свідчить про стабілізацію соціально-економічної ситуації в районах області.
  • Ескіз
    Документ
    Основи соціальної географії
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2012) Заволока, Юлія Юріївна; Нємець, Людмила Миколаївна; Сільченко, Юлія Юріївна
    (uk) Навчально-методичний комплекс містить програму, робочий план, тези лекцій‚ теми семінарських занять та практичних робіт з орієнтовним планом проведення‚ теми рефератів з орієнтовним змістом‚ варіанти контрольних та курсових робіт з курсу.
  • Ескіз
    Документ
    Основы социальной географии
    (Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, 2014) Немец, Людмила Николаевна; Нємець, Людмила Миколаївна; Сегида, Катерина Юрьевна; Сегіда, Катерина Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна; Сільченко, Юлія Юріївна
    Учебное пособие разработано в соответствии с программой нормативной дисциплины «Основы социальной географии» как одной из базовых, важных в общем цикле общественно-географической подготовки географов. Цель учебного пособия: обеспечить условия для подготовки студентов (в первую очередь – иностранных студентов, которые обучаются преимущественно на русском языке) к занятиям, способствовать самостоятельной работе студентов, помочь более эффективно овладеть системой теоретических и фактических знаний, практических навыков самостоятельного исследования и др. Учебное пособие рассчитано на студентов дневного и заочного отделений геолого-географического факультета, обучающихся по направлению подготовки «География». Учебное пособие содержит общие сведения и тематический план учебной дисциплины, учебную программу, рекомендуемую литературу, тезисное содержание лекционной составляющей курса, перечень тем и планов семинарско-практических занятий, методические указания к их выполнению, вопросы к текущем и итоговому модульным контролям, систему оценивания знаний студентов, темы индивидуальных исследовательских заданий (рефератов и курсовых работ), их ориентировочную структуру и общие требования к оформлению. Пособие также содержит краткий словарь основных терминов и понятий.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості дослідження прямих іноземних інвестицій в економіку України
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2008) Дыбленко, Л. В.; Дибленко, Л. В.; Dyblenko, L.; Заволока, Юлія Юріївна; Заволока, Юлия Юрьевна; Zavoloka, J.; Ткаченко, С. В.; Tkachenko, S.; Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна
    (uk) В статті розглянуто особливості інвестицій іноземного капіталу в економіку України. Проаналізовано основні сприятливі та несприятливі фактори інвестування. Охарактеризовано динаміку інвестицій в окремі галузі господарства за період з 1998 по 2008 роки, а також структуру інвестицій за країнами-івесторами. Виділено найбільш інвестиційно привабливі галузі економіки. Розглянуто основні перспективи інвестування для економіки України.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи розвитку внутрішнього туризму в Кіровоградській області
    (Чернівец. нац. ун-т, 2024) Зарубіна, Антоніна Володимирівна; Сільченко, Юлія Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Працересурсний потенціал Харківського регіону (суспільно-географічний аспект)
    (ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014) Сільченко, Юлія Юріївна; Нємець, Людмила Миколаївна; Нємець, Костянтин Аркадійович; Сегіда, Катерина Юріївна
    (uk) В монографії викладено результати комплексного суспільно-географічного дослідження працересурсного потенціалу Харківської області. Представлені теоретико-методологічні основи дослідження працересурсного потенціалу, ретроспективний аналіз формування працересурсного потенціалу Харківської області. Охарактеризовано ринок праці області, розкрито механізми його функціонування та особливості кон’юнктури. Визначені фактори використання та територіальні особливості працересурсного потенціалу Харківської області.
  • Ескіз
    Документ
    Робочий зошит для семінарсько-практичних занять з курсу «Економічна і соціальна географія України»
    (2013) Нємець, Людмила Миколаївна; Сільченко, Юлія Юріївна; Вірченко, Павло Анатолійович
    Робочий зошит розроблений як складова частина навчально-методичного комплексу для курсу «Економічна і соціальна географія України», однієї з важливих дисциплін у професійній і практичній підготовці бакалаврів географії.
  • Ескіз
    Документ
    Суспільно-географічний аналіз міграційних процесів у Кіровоградській області
    (2016) Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна; Семенюк, Лариса Леонтіївна; Семенюк, Лариса Леонтьевна
    (uk) У статті розглядаються основні суспільно-географічні особливості міграційних процесів у одній з найбільш депресивних областей України – Кіровоградській, де протягом багатьох років спостерігаються негативні тенденції у основних видах міграцій населення. Дослідження охоплює десятирічний період з 2005 по 2014 роки. Визначені основні причини посилення різних типів міграцій в області, охарактеризовано особливості внутрішньорегіональної, міжрегіональної та міждержавної міграції населення області. Розраховані основні показники, які характеризують міграційні процеси в області: міграційний оборот, коефіцієнт інтенсивності прибуття та вибуття, загальний коефіцієнт інтенсивності міграцій, коефіцієнт інтенсивності міграційного обороту. На основі цих розрахунків побудовані картосхеми та графіки. Проаналізовано вікову структуру мігрантів та вплив основних наслідків міграційних процесів на соціально-економічну ситуацію в Кіровоградській області. Для покращення негативної міграційної ситуації обґрунтовується запровадження регіональної міграційної політики.
  • Ескіз
    Документ
    Суспільно-географічні аспекти використання трудового потенціалу Харківської області
    (2008) Заволока, Юлія Юріївна; Сільченко, Юлія Юріївна; Заволока, Юлия Юрьевна; Сильченко, Юлия Юрьевна; Zavoloka, U. U.
    (uk) У дисертаційній роботі розглядаються теоретико-методологічні питання дослідження суспільно-географічних аспектів використання трудового потенціалу. В теоретичному плані уточнено визначення поняття «трудовий потенціал» з позиції суспільної географії, розроблено структурну схему факторів та рівнів формування і використання трудового потенціалу. Практична реалізація теоретичних положень дисертаційної роботи спрямована на виявлення особливостей відтворення трудового потенціалу, просторово-часового аналізу зайнятості, безробіття, попиту і пропозиції робочої сили на обласному ринку праці. За рахунок факторного аналізу інтерпретовано фактори використання трудового потенціалу. Проведено ранжування адміністративних районів за ефективністю використання трудового потенціалу. На основі кластеризації адміністративних районів області здійснено групування та подано рекомендації щодо вдосконалення ефективності використання трудового потенціалу Харківської області.
  • Ескіз
    Документ
    Суспільно-географічні дослідження особливостей сфери культури
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2010) Моштакова, Наталія Володимирівна; Моштакова, Наталия Владимировна; Moshtakova, N.; Заволока, Юлія Юріївна; Заволока, Юлия Юрьевна; Zavoloka, U.; Сільченко, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна
    (uk) У статті розглянуто сучасний стан суспільно-географічних досліджень сфери культури. Представлені різні підходи суспільно-географів до вивчення географії культури, її змісту, місця в системі суспільно-географічних наук, об’єкту і предмету, понятійно-термінологічного апарату, структури тощо. Проаналізовано географію культури з позицій її ставлення до дослідження закладів культури. Встановлено співвідношення таких понять як «організація», «заклад», «підприємство», «установа», «орган». Розкрито сутність понять «сфера культури», «комплекс культури», «заклад культури».
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції розвитку готельного господарства в Кіровоградській області
    (Запорізький національний університет, 2024) Зарубіна, Антоніна Володимирівна; Сільченко, Юлія Юріївна; Семенюк, Лариса Леонтіївна
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції смертності населення Харківського регіону
    (2009) Сегида, Екатерина Юрьевна; Сегіда, Катерина Юріївна; Segida, Katerina; Заволока, Юлия Юрьевна; Заволока, Юлія Юріївна; Сильченко, Юлия Юрьевна; Сільченко, Юлія Юріївна; Zavoloka, Julia
    (uk) В статті розглянуто часові тенденції та структурні особливості процесу смертності населення Харківської області. Виявлено значення вікової структури населення у показниках смертності. Визначено структурні зміни причин смертності населення області. Проаналізовано особливості дитячої смертності. Розглянуто тривалість життя як інтегральний показник якості життя населення регіону. Виявлено територіальні особливості процесу смертності Харківського регіону.
  • Ескіз
    Документ
    Топографічна проблематика у програмі географії середньої школи
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Сільченко, Юлія Юріївна; Зарубіна, Антоніна Володимирівна; Маслова, Наталія Миколаївна; Silchenko, Yulia Yuriivna; Zarubina, Antonina Volodymyrivna; Maslova, Natalia Mykolayivna
    (ua) Стаття висвітлює питання формування топографічних компетентностей учнів середньої школи як важливого компоненту сучасної географічної освіти. Автори аналізують зміст навчальних програм з географії для закладів загальної середньої освіти, акцентуючи увагу на ключових темах, які формують навички роботи з топографічними картами. Проаналізовано систему топографічних компетентностей, формування яких передбачено в модельних навчальних програмах з географії для закладів загальної середньої освіти. Виділено п’ять ключових умінь та навичок, що формуються в учнів при роботі з топографічними картами: визначення сторін горизонту та азимутів, читання умовних знаків, визначення координат, вимірювання відстаней і площ, аналіз рельєфу. Розкрито практичну значущість кожного з цих умінь для повсякденного життя учнів. Окреслено основні проблеми, з якими стикається вчитель географії в процесі формування топографічних компетентностей учнів, зокрема складність топографічних тем для учнів різного віку, технічні труднощі при роботі зі спеціальними інструментами, проблеми дистанційного навчання топографії, обмеження проведення практичних робіт в умовах воєнного стану, недостатнє розуміння учнями практичної значущості топографічних умінь. Запропоновано шляхи вирішення цих проблем через збільшення частки групової роботи під керівництвом вчителя, розробку спрощених алгоритмів визначення координат, використання цифрових інструментів та GPS. Обґрунтовано необхідність адаптації топографічних знань до роботи з цифровими картографічними ресурсами для підготовки учнів до реальних викликів у житті та розвитку багатьох компетентностей. У статті наведено практичні рекомендації щодо використання традиційних та цифрових методів навчання топографії, а також висвітлено сучасні виклики, з якими стикаються вчителі географії, включаючи недостатність методичних матеріалів та технічних засобів. Практичне значення роботи полягає у сприянні розвитку просторового мислення, аналітичних здібностей та практичних умінь учнів, необхідних для їхньої подальшої професійної діяльності та повсякденного життя. (en) The article addresses the formation of topographic competencies among secondary school students as an essential component of modern geographical education. The relevance of the research is justified by the need to adapt educational programs to the requirements of the digital age, which involves the integration of geoinformation resources and digital maps into the educational process. The authors analyze the content of geography curricula for institutions of general secondary education, focusing on key topics that develop skills in working with topographic maps, scales, terrain orientation, and other elements of cartographic literacy. The system of topographic competencies, which is provided for in model geography curricula for general secondary education institutions, has been analyzed. The main types of educational activities that contribute to the formation of such competencies are examined, and key skills and abilities that are formed in students when working with topographic maps in geography lessons are highlighted. The relevance of students’ topographic training in the context of rapid development of digital technologies and open access to various geoinformation resources, interactive maps, virtual globes, and navigation systems is substantiated. It is shown that the ability to correctly use, analyze, and interpret cartographic data is becoming a necessary skill not only in the professional sphere but also in everyday life. Five key abilities and skills that are formed in students when working with topographic maps are identified: determining cardinal directions and azimuths, reading conventional signs, determining coordinates, measuring distances and areas, and analyzing relief. The practical significance of each of these skills for students’ daily life is revealed. The main problems faced by geography teachers in the process of forming students’ topographic competencies are outlined, including the complexity of topographic topics for students of different ages, technical difficulties when working with special tools, problems of distance learning in topography, limitations of practical work under martial law conditions, and students’ insufficient understanding of the practical significance of topographic skills. Ways to solve these problems are proposed through increasing the share of group work under teacher guidance, developing simplified algorithms for determining coordinates, and using digital tools and GPS. The necessity of adapting topographic knowledge to work with digital cartographic resources to prepare students for real-life challenges and develop multiple competencies is substantiated. The article provides practical recommendations for using traditional and digital methods of teaching topography and highlights modern challenges faced by geography teachers, including insufficient methodological materials and technical means. The practical significance of the work lies in promoting the development of spatial thinking, analytical abilities, and practical skills of students necessary for their future professional activities and daily life.
  • Ескіз
    Документ
    Формування «soft skills» у майбутніх вчителів географії в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін
    (2023) Маслова, Наталія Миколаївна; Мирза-Сіденко, Валентина Миколаївна; Сільченко, Юлія Юріївна
    (ua) У статті висвітлено особливості формування «soft skills» в процесі підготовки майбутніх вчителів географії. Зроблено акцент на тому, що наявність соціальних навичок дозволить вчителям ефективно планувати свою діяльність, комунікувати з колегами та учнями, легко адаптуватися до змін в освітній сфері, займатися самоосвітою та саморозвитком, застосовувати інновації в освітній діяльності. Саме таких навичок потребує Нова українська школа, в якій вчитель - новатор, дослідник, тьютор, фасилітатор. Проаналізовано підходи до визначення та розмежування понять «soft skills» та «life skills», коротко окреслено стан дослідження проблеми формування «soft skills» у майбутніх вчителів в Україні. Розкрито суть різних підходів до класифікації «soft skills» та виділення їх структурних компонентів. На прикладі освітньо-професійної програми «Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яка реалізується у Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка, висвітлено практичний досвід формування «мʼяких навичок» у здобувачів вищої освіти. Зазначено, що формування «soft skills» відповідає меті освітньої програми та відображено у загальних компетентностях і програмних результатах навчання. Зроблено спробу визначити перелік «мʼяких навичок», які формуються у майбутніх вчителів географії за даною освітньою програмою. Висвітлено значення різних освітніх компонентів блоку професійної підготовки в процесі розвитку соціальних навичок. Зроблено висновок про те, що наявність у майбутніх вчителів географії soft skills є неодмінною умовою їх успішної соціалізації, професійної самореалізації та карʼєрного зростання. В перспективі є потреба в окресленні методики розвитку soft skills в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін за цією ОП, уточненні критеріїв, які дозволяють визначити наявність таких навичок у здобувачів вищої освіти, а також в розробці практичних рекомендацій та тренінгів з розвитку соціальних навичок. (en) The article highlights the peculiarities of the formation of "soft skills" in the process of training future geography teachers. Emphasis is placed on the fact that the presence of social skills will allow teachers to effectively plan their activities, communicate with colleagues and students, easily adapt to changes in the educational field, engage in self-education and selfdevelopment, and apply innovations in educational activities. Such skills are needed by the New Ukrainian School, in which the teacher is an innovator, researcher, tutor, facilitator. Approaches to defining and distinguishing the concepts of "soft skills" and "life skills" are analyzed, the state of research on the problem of "soft skills" formation among future teachers in Ukraine is briefly outlined. The essence of different approaches to the classification of "soft skills" and the selection of their structural components are revealed. On the example of the educational and professional program "Secondary education (Geography) and local history and tourism work" for the first (bachelor) level of higher education, which is implemented at the Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, the practical experience of forming "soft skills" among students of higher education is highlighted. It is noted that the formation of "soft skills" corresponds to the purpose of the educational program and is reflected in general competencies and program learning outcomes. An attempt was made to determine the list of "soft skills" that are formed in future geography teachers under this educational program. The importance of various educational components of the professional training block in the process of developing social skills is highlighted. It was concluded that the presence of soft skills among future geography teachers is an indispensable condition for their successful socialization, professional selfrealization and career growth. In the future, there is a need to outline the methodology for developing soft skills in the process of studying professionally oriented disciplines under this OP, to clarify the criteria that allow determining the presence of such skills in those seeking higher education, as well as to develop practical recommendations and trainings for the development of social skills.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Надіслати відгук
Логотип репозиторію COAR Notify