Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Сокуренко, Олена Анатоліївна"

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правове забезпечення державної та національної безпеки органами Служби безпеки України в умовах воєнного стану
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Гриценко, Володимир Григорович; Сокуренко, Олена Анатоліївна; Grytsenko, Volodymyr Hryhorovych; Sokurenko, Olena Anatoliyivna
    (ua) У статті досліджено адміністративно-правове забезпечення державної та національної безпеки органами Служби безпеки України в умовах воєнного стану. Наголошено, що дана тематика є дуже актуальною і важливою для розуміння складних викликів, перед якими стоїть сучасна Україна. Акцентовано увагу, що правове забезпечення національної безпеки охоплює широкий спектр правових норм, механізмів та інструментів, спрямованих на забезпечення безпеки держави в усіх її аспектах. Визначено, що Служба безпеки України є важливим суб’єктом адміністративно-правового забезпечення в умовах воєнного стану та її діяльність є ключовою для забезпечення національної безпеки та стабільності країни. Це вимагає від СБУ високої професійної підготовки, стратегічного мислення та ефективного використання ресурсів для забезпечення захисту інтересів України в складних умовах сучасного геополітичного середовища. Наголошено, що органи Служби безпеки України мають чітко визначені повноваження та обов'язки в умовах воєнного стану, що регулюються відповідним законодавством. Визначено, що забезпечення суб’єктивних прав населення СБУ здійснює внутрішню і зовнішню адміністративну діяльність із застосуванням сукупності спеціальних юридичних форм і методів регулювання. Внутрішня діяльність спрямовується на впорядкування та управління відомчої системи зсередини, зовнішня діяльність – передбачає забезпечення адміністративно-правового регулювання реалізації, охорони та захисту суспільних відносин, учасниками яких є непідконтрольні суб’єкти. Окреслено, що адміністративне забезпечення охоплює питання правопорядку та захисту прав людини під час воєнного стану. Служба безпеки зобов'язана забезпечувати законність своїх дій та захищати права громадян під час проведення спеціальних заходів. (en) The article examines the administrative and legal provision of state and national security by the bodies of the Security Service of Ukraine under martial law. It was emphasized that this topic is very relevant and important for understanding the complex challenges facing modern Ukraine. Attention is drawn to the fact that the legal provision of national security covers a wide range of legal norms, mechanisms and tools aimed at ensuring the security of the state in all its aspects. It was determined that the Security Service of Ukraine is an important subject of administrative and legal support in the conditions of martial law and its activities are key to ensuring national security and stability of the country. This requires the SBU to have high professional training, strategic thinking and effective use of resources to ensure the protection of Ukraine's interests in the complex conditions of the modern geopolitical environment. It was emphasized that the bodies of the Security Service of Ukraine have clearly defined powers and duties in the conditions of martial law, which are regulated by the relevant legislation. It was determined that the SBU carries out internal and external administrative activities with the application of a set of special legal forms and methods of regulation to ensure the subjective rights of the population. Internal activity is aimed at organizing and managing the departmental system from the inside, external activity involves ensuring administrative and legal regulation of the implementation, protection and protection of public relations, the participants of which are non-controlled subjects. It is outlined that administrative support covers issues of law and order and protection of human rights during martial law. The security service is obliged to ensure the legality of its actions and protect the rights of citizens during special events.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід розвинутих країн світу в організації системи пенсійного забезпечення
    (2022) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, O.
    (ua) У статті досліджено організацію систем пенсійного забезпечення в розвинутих країнах світу, зокрема США, Великобританії, Швеції. Визначено основну мету останніх реформаційних процесів. Зазначено, що основною метою останніх реформ було відстрочення виходу на пенсію шляхом підвищення пенсійного віку, уповільнення процесу дострокового виходу на пенсію та підвищення мотивації продовжувати роботу. Розглянуто цілі пенсійної системи, зокрема до них віднесено: захист від бідності; надання доходу після закінчення трудових відносин, розмір якого зазвичай пропорційний розміру доходу, виплаченого безпосередньо перед виходом на пенсію; захист цього доходу від падіння реального рівня життя через інфляцію. Проаналізувавши пенсійне забезпечення за кордоном, нами виділено два основних типи фінансування пенсійних схем: розподільне, яке покриває поточні пенсійні витрати з поточних доходів, і накопичувальне, що створює спеціальний фонд, який здійснює всі пенсійні виплати зараз і в майбутньому. Також, на основі світового досвіду, нами наголошено, що основною тенденцією реформування пенсійних систем є перехід на накопичувальну пенсійну систему, позитивною стороною якої є можливість збільшення інвестицій у розвиток економіки та отримання інвестиційної віддачі для пенсіонерів. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що при проведенні реформування власної української пенсійної системи, є надія, що створення у нас обов'язкового накопичувального рівня дасть початок довгостроковому процесу зменшення пенсійних зобов'язань. Адже існування в Україні єдиної солідарної системи пенсійного забезпечення перестало відповідати сучасним вимогам як економіки країни, так і самого населення.
  • Ескіз
    Документ
    Нормативно-правове регулювання інституту захисту дітей-біженців
    (ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, O.
    (ua) У статті здійснено аналіз положень чинного законодавства, якими визначаються норми захисту дітей-біженців. Проаналізовано їх основний зміст та наголошено, що реалізація законодавства про біженців, на сьогоднішній день потребує удосконалення. Зазначено, що основна проблема функціонування системи захисту дітей-біженців в Україні полягає в тому, що реалізація відповідного законодавства досі обмежується лише легалізацією і документуванням шукачів притулку та біженців. Звертається увага, що надання правового статусу дітей-біженців є першим необхідним кроком і має супроводжуватися адекватними заходами щодо інтеграції біженців в українське суспільство, щодо їхнього подальшого облаштування. Визначено, що використання позитивного досвіду України, набутого у зв'язку з цілеспря мованою політикою адаптації та інтеграції в українське суспільство репатріантів був високо оцінений світовою громадськістю. Наголошено, що подібні заходи щодо дітей-біженців є необхідними. В першу чергу, діти-біженці повинні реалізувати своє право на натуралізацію, набути громадянства України. В другу, отримання ними належної освіти, набут тя професії є важливим як для сьогодення, так і для майбутнього нашої держави, однією з умов безконфліктності міжнаціональних і соціальних стосунків.
  • Ескіз
    Документ
    Основні принципи пенсійного забезпечення в Україні
    (2020) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, O.
    (ua) У статті досліджується поняття та зміст принципів пенсійного забезпечення в Україні. На основі узагальнення, під принципами пенсійного забезпечення запропоновано розуміти основоположні засади, що виражають суттєві ознаки та визначають спрямованість правового регулювання пенсійних правовідносин, складають предмет права пенсійного забезпечення та базуються на загальності, доступності, диференціа ції та стимуляції. Здійснено аналіз положень чинного законодавства, якими визначаються принципи пенсійного забезпечення та проаналізовано погляди науковців відповідно тематики дослідження. Враховуючи наукові погляди, зазначено, що пенсійне забезпечення має будуватися на таких принципах: принцип загальності пенсійного забезпечення; принцип доступності умов виникнення права на пенсійне забезпечення; принцип багатотомності видів пенсійного забезпечення; принцип диференціації умов пенсійного забезпечення; принцип права вибору пенсійного забезпечення; принцип надання пенсійного забезпечення на рівні не нижче від прожиткового мінімум; принцип здійснення пенсійного забезпечення на основі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та недержаного пенсійного страхування; принцип здійснення пенсійного забезпечення за рахунок коштів у цільових фондів; принцип охорони та захисту прав громадян на пенсійне забезпечення. У ході дослідження з’ясовано, що старіння населення суттєво послаблює солідарну модель пенсійної системи. Якщо додати до цього типові для українців проблеми низьких зарплат та «зарплат у конвертах», виплат спеціальних пенсій, то в результаті утворюється дефіцит Пенсійного фонду. Враховуючи проблематику пенсійного забезпечення, наголошено, що в сучасних умовах надзвичайної актуальності набуває «горизонтальний» принцип соціальної справедливості. Цей принцип є системою рівних організаційних та правових умов щодо реалізації права на пенсію всім учасникам суспільного життя, що забезпечується державою. Зазначено, що основою принципу соціальної справедливості пенсійної системі є залежність трудових пенсій від трудового вкладу громадян. Огрунтовано, що принципи, які забезпечують правотворчість у розвитку пенсійної системі, реалізацію права та єдність правопорядку в цілому, впливають на роз’яснення норм законодавства їх тлумачення. На законодавчому рівні виступають критерієм оцінювання та легітимності.
  • Ескіз
    Документ
    Охорона навколишнього природнього середовища (економічно-правовий аспект)
    (ТОВ«Полімед-Сервіс», 2017) Сокуренко, Олена Анатоліївна
    (uk) У статті приділено увагу економіко-правовому механізму охорони навколишнього середовища, розкрито його сутність. Розглянуто екологічні проблеми України та перспективи їх вирішення. Наголошено, що економіко-правовий механізм охорони навколишнього природного середовища спрямований на реалізацію таких стратегічних цілей таких як створення ефективної системи управління екологічним розвитком; побудова соціально та екологічно орієнтованої економіки; формування екологічної свідомості людей, що забезпечує перехід суспільства на шлях сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми визначення сутності та місця особистих немайнових прав у цивільному законодавстві
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, Olena Anatoliyivna
    (ua) Стаття присвячена розкриттю сутності та місця особистих немайнових прав у цивільному законодавстві. Дослідження сутності здійснюється шляхом аналізу норм цивільного права з врахування точок зору цивілістів. Зазначено, що цивільне законодавство не тільки інкорпорувало у свій зміст більшість із зазначених прав людини, перенісши їх у категорію особистих немайнових, чим надало їм характеру приватноправових, але й забезпечило їх ефективне здійснення та всебічну охорону компенсаційно-відновлювальним методом, що ґрунтується на юридичній рівності сторін. Визначено такі найбільш характерні його ознаки, як відсутність економічного змісту, нематеріальність, належність кожній людині, належність від народження чи за законом, тісна пов’язаність із фізичною особою, належність особі довічно. Розглядаючи місце особистих немайнових прав в цивільному законодавстві, наголошено, що дане питання належить до найбільш дискусійних у сучасній доктрині права. Зазначено, що у цивілістичній доктрині існує три основні концепції щодо їхнього місця в системі приватного права України – це радикальна, негативна і позитивна. Визначено, що особисті немайнові відносини охороняються цивільним правом та регулюються. (en) The article is devoted to revealing the essence and place of personal non-property rights in civil legislation. The study of the essence is carried out by analyzing the norms of civil law, taking into account the points of view of civilians. It is noted that the civil legislation not only incorporated into its content the majority of the mentioned human rights, transferring them to the category of personal non-property, thereby giving them the character of private law, but also ensured their effective implementation and comprehensive protection by the compensatory and restorative method, which is based on the legal equality of the parties. Its most characteristic features are identified, such as lack of economic content, immateriality, belonging to every person, belonging by birth or by law, close connection with a natural person, belonging to a person for life. Considering the place of personal non-property rights in civil legislation, it is emphasized that this issue is one of the most controversial in modern legal doctrine. It is noted that in the civilist doctrine there are three main concepts regarding their place in the system of private law of Ukraine - radical, negative and positive. It was determined that personal non-property relations are protected and regulated by civil law.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми пенсійного забезпечення в Україні
    (ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, O.
    (ua) У даній статті автором досліджено основні проблеми пенсійного забезпечення в Україні. Проаналізовано зміни у сфері пенсійного забезпечення на сучасному етапі розвитку нашої держави. Визначено суперечливі аспекти пенсійного реформування та акцентовано на позити трьохрівневої пенсійної системи.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасна адміністративна юстиція в україні
    (ТОВ«Полімед-Сервіс», 2017) Сокуренко, Олена Анатоліївна
    (uk) Стаття присвячена дослідженню адміністративної юстиції в Україні та її сутності, а також аналізу інституту адміністративної юстиції як невід’ємної ознаки правової держави. Розкрито основні риси та особливості адміністративної юстиції. Розглянуто деякі проблеми сучасної адміністративної юстиції.
  • Ескіз
    Документ
    Формулювання понятійного апарату пенсійного забезпечення
    (Полімед-Сервіс, 2018) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, O.
    (uk) У статті розглядаються підходи до визначення поняття «пенсійне забезпечення». Обґрунтовано її сутність, місце в забезпеченні соціальної безпеки та цілі. Розроблено теоретичні засади щодо вдосконалення пенсійного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Цивільно-правова та адміністративна відповідальність за порушення законодавства про пенсійне забезпечення
    (2021) Сокуренко, Олена Анатоліївна; Sokurenko, О.
    (ua) У статті розглянуто питання цивільно-правової та адміністративної відповідальності за порушення законодавства про пенсійне забезпечення. Акцентовано увагу на тому, що на сьогоднішній день існує дуже багато недосліджених проблемних питань у зазначеній сфері. Через призму сьогодення визначено чинники, відповідно до яких право на пенсійне забезпечення, є одним із найбільш складних та дискусійних соціальних прав. Розкрито види відповідальності за правопорушення у сфері пенсійного забезпечення. Зазначено, що перелік видів відповідальності, що застосовуються при порушеннях у сфері пенсійного забезпечення не є абсолютним чи вичерпним. Акцентовано, що широке використання різних нормативно-правових актів на практиці сприяє виникненню проблем пов’язаних з реалізацією санкцій того чи іншого виду юридичної відповідальності. Визначено, що під юридичною відповідальністю у праві пенсійного забезпечення слід в першу чергу розуміти визначені законодавчо заходи примусового характеру, цілком спрямовані на належну правомірну поведінку, шляхом настання для правопорушника несприятливих наслідків особистого, майнового характеру. Проаналізовано закон України «про пенсійне забезпечення» та закон України «про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», згідно аналізу яких наголошено на доцільності розподілу видів правопорушень у сфері пенсійного забезпечення і відповідно відповідальності за них на дві групи, а саме на цивільно-правову та адміністративну. Запропоновано внести зміни до нормативно-правових актів щодо пенсійного забезпечення, а саме до закону України «про пенсійне забезпечення» та кодексу України про адміністративні правопорушення.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Надіслати відгук
Логотип репозиторію COAR Notify