Перегляд за Автор "Соболь, Євген Юрійович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Optimizing service quality through resource efficiency: An analysis of some strategies for service enterprises(2024) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen; Олексенко, Роман Іванович; Oleksenko, Roman; Arabov, Nurali; Yekimov, Sergey; Vasylenko, Andrii; Nasimov, Dilmurod; Artikov, Zokir; Ismailov, Bakhit; Kholbayev, Shakhriyor(en) The research article explores the determinants that boost labor productivity in service companies while concurrently improving the quality of services provided to customers. The overarching objective is to secure a competitive advantage for service enterprises by optimizing their labor resources and a consequential elevation in service quality. By delving into these factors, the article aims to provide insights into the strategies employed to refine service delivery and improve the overall quality of services the enterprise offers.Документ Place and role of organs of internal affairs in the echanism of providing of rights and freedoms of man.(ТОВ«Полімед-Сервіс», 2017) Sobol, Eugene Yuriyovych; Соболь, Євген Юрійович(uk) У статті розглядається місце і роль органів внутрішніх справ у механізмі забезпечення прав і свобод людини. Та визначено повноваження органів внутрішніх справ у механізмі забезпечення прав людини.Документ Адміністративно-правовий статус посадових осіб як суб’єктів агропромислового комплексу України(ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Ye.(ua) У статті досліджено поняття «посадова особа», враховуючи його нормативно-правове визначення та погляди вітчизняних науковців. Зосереджено увагу на порівнянні поняття «посадова особа», «службова особа», «державний службовець». Визначено позиції науковців на поняття «посадової особи» з позиції нормативно-правового забезпечення Агропромислового комплексу України. Зазначено, що в широкому розумінні посадові особи є окремою категорією визначеною посадою державної служби, передбаченої штатним розписом та наділені відповідними посадовими повноваженнями державно-владного та організаційно-правового спрямовання. У вузькому розумінні посадовими особами є службовці, які здійснюють «державно-владні повноваження, що визначаються компетенцією і службовою діяльністю». Зроблено висновок, що посадова особа − це службовець, який обіймає посаду державної служби, визначену структурою та штатним розписом, на підставі нормативних актів, виконує управлінські та організаційно-правові функції, що входять до його професійної компетенції відповідно до напряму діяльності органу публічної адміністрації, які безпосередньо призводять до настання певних юридичних наслідків за які може настати як позитивна так і негативна відповідальність. Зазначено, що адміністративно-правовий статус посадової особи, як суб’єкта АПК - це сукупність нормативно визначених повноважень у відповідній галузі (землеробство; тваринництво; харчова промисловість; переробна промисловість; ветеринарна медицина; насінництво та росадництво; садівництво, виноробство; рибне господарство), в межах яких зосереджені їх права, обов’язки і гарантії їх реалізації, та за не виконання (неналежне виконання) яких наступає юридична відповідальність.Документ Адміністративно-правового захисту платників податків правоохоронними органами з урахуванням досвіду країн — членів ЄС(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen Yuriyovych(ua) У статті проаналізовано особливості адміністративно-правового захисту платників податків у контексті діяльності правоохоронних органів та вивчено досвід країн Європейського Союзу для адаптації найкращих практик в Україні. Визначено, що адміністративно-правовий захист у сфері податків означає сукупність правових санкцій та засобів, спрямованих на забезпечення прав і законних інтересів платників податків. Зазначено, що до основних завдань такого захисту відносяться попередження протиправних дій, забезпечення прозорості дій правоохоронних органів, а також створення механізмів, які гарантують дотримання законності під час виконання податкових обов’язків. У статті наголошено на важливості врахування таких елементів, як прозорість процедур, доступність правової допомоги, функціонування незалежних інституцій (податкових омбудсменів, спеціалізованих трибуналів) та ефективність адміністративно-правових механізмів. Досвід країн ЄС, зокрема Німеччини, Франції та Польщі, продемонстрував високий рівень захисту прав платників податків завдяки використанню прозорих процедур, незалежних судових інституцій та сучасних технологій. У роботі розглянуто ключові аспекти функціонування податкових органів, роль правоохоронних органів у запобіганні порушенням прав платників, а також специфіку взаємодії між адміністративними та судовими органами. Автором наголошено, що запровадження європейських стандартів у податкову систему України дозволить забезпечити гармонізацію адміністративно-правових механізмів із міжнародними практиками, підвищити рівень захисту прав платників податків, знизити корупційні ризики та зміцнити довіру громадян до податкових органів. (en) The article analyzes the features of administrative and legal protection of taxpayers in the context of law enforcement activities and studies the experience of European Union countries for the adaptation of best practices in Ukraine. It is determined that administrative and legal protection in the field of taxes means a set of legal sanctions and means aimed at ensuring the rights and legitimate interests of taxpayers. It is noted that the main tasks of such protection include the prevention of illegal actions, ensuring transparency of law enforcement actions, as well as the creation of mechanisms that guarantee compliance with the law when fulfilling tax obligations. The article emphasizes the importance of taking into account such elements as transparency of procedures, availability of legal aid, functioning of independent institutions (tax ombudsmen, specialized tribunals) and efficiency of administrative and legal mechanisms. The experience of EU countries, in particular Germany, France and Poland, has demonstrated a high level of protection of taxpayers' rights through the use of transparent procedures, independent judicial institutions and modern technologies. The paper examines key aspects of the functioning of tax authorities, the role of law enforcement agencies in preventing violations of taxpayers' rights, as well as the specifics of interaction between administrative and judicial authorities. The author emphasizes that the introduction of European standards into the tax system of Ukraine will ensure the harmonization of administrative and legal mechanisms with international practices, increase the level of protection of taxpayers' rights, reduce corruption risks and strengthen citizens' trust in tax authorities.Документ Адміністративно-правові засади та правове регулювання реалізації, охорони і захисту прав та свобод осіб з інвалідністю з боку публічної адміністрації(2022) Соболь, Євген Юрійович; Журавльов, Дмитро Володимирович; Переверзєв, Дмитро МиколайовичУ монографії досліджено сучасні погляди адміністративно-правових засад та регулювання діяльності публічної адміністрації у сфері реалізації, охорони і захисту прав та свобод осіб з інвалідністю у контексті розвитку міжнародного та вітчизняного законодавства. Основною думкою, що пронизує всю роботу, є впровадження нових концептуальних засад діяльності публічної адміністрації, що грунтуються на міжнародних стандартах у сфері прав людини і дитини, основу яких становить забезпечення здійснення особами з інвалідністю всіх прав людини за відсутності будь-якої дискримінації, створення належних умов для охорони цих прав, не допускаючи будь-яких посягань та порушень. Акцент зроблено на оновленій ідеології ставлення суспільства до осіб з інвалідністю як до рівних, сформованій на підставі соціальної концепції інвалідності, відповідно до якої пріоритетними напрямами діяльності публічної адміністрації повинні стати реалізація, охорона і захист прав і свобод осіб з інвалідністю на рівні з іншими учасниками суспільних відносин, у разі порушення суб'єктами владних повноважень.Документ Адміністративно-правові обмеження прав і свобод людини при забезпеченні публічної безпеки органами Національної поліції України(ФОП Кандиба Т. П., 2023) Соболь, Євген Юрійович; Палій, Валерій ВалерійовичУ монографії на основі комплексного дослідження правових підстав обмеження прав і свобод людини при забезпеченні публічної безпеки органами Національної поліції України доведено, що останні виступають провідним суб’єктом забезпечення публічної безпеки та публічного порядку; сформульовано розуміння адміністративно-правових обмеження, що застосовуються органами поліції, розкрито їх юридичні основи; визначено основний категоріальнотермінологічний апарат у досліджуваній сфері; окреслено проблеми у сфері обмеження прав і свобод людини та розкрито шляхи їх усунення з визначенням позитивного міжнародного досвіду застосування правоохоронними органами адміністративно-правових обмежень прав і свобод людини при забезпеченні публічної безпеки. В монографічному дослідженні здійснено аналіз категоріальнотермінологічного апарату у сфері обмеження прав і свобод людини при забезпеченні публічної безпеки органами Національної поліції, а також порушено питання щодо закріплення на законодавчому рівні дефініції «публічне місце», що має не тільки теоретичне, а й суттєве прикладне значення. Окреслено напрямки вдосконалення адміністративно-правового регулювання застосування заходів обмеження прав і свобод людини при забезпеченні публічної безпеки та публічного порядку органами Національної поліції України.Документ Адміністративно-юрисдикціна діяльність державної аудиторської служби України при здійсненні правового фінансового контроль у сфері оборонно-промислового комплексу(2023) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Y.(ua) У статті досліджено адміністративно-юрисдикційну діяльність державної аудиторської служби України при здійсненні фінансового контролю у сфері оборонно-промислового комплексу. Обгрунтовано, що фінансовий контроль стає більш об’єктивним і дієвим, коли суб’єкт контролю(контролюючий орган) є зовнішньою структурою відносно підконтрольного об’єкту, а в адміністративному підпорядкуванні займає вищу сходинку, ніж об’єкт, що контролюється. Підтримано позицію науковців, з приводу того, що адміністративно-правовий статус органу фінансового контролю– це регламентоване нормами адміністративного права його положення, яке характеризується сукупністю прав, обов’язків, гарантій діяльності та відповідальності суб’єкта фінансового контролю. Наголошено, що Державна аудиторська служба України на виконання наданих Законом України«Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» повноважень забезпечує державний фінансовий контроль за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, законним та ефективним використанням коштів і майна, за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі та є органом державного фінансового контролю. Проаналізовано проєкт Закону України «Про Державне бюро військової юстиції» та зроблено висновок, що адміністративна-юрисдикційна діяльність Державної аудиторської служби України при здійсненні фінансового контролю у Збройних Силах України, інших військових формуваннях, в тому числі у сфері оборонно-промислового комплексу ефективно виконується і даний законопроєкт призведе до руйнування цілісної та унормованої системи фінансового контролю, яка збалансована контролем від виконавчої гілки влади органами державного фінансового контролю, які здійснюють свої повноваження через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі, від законодавчої гілки влади– Рахунковою палатою України, що здійснює свої повноваження через провадження заходів державного зовнішнього фінансового контролю(аудиту).Документ Булінг в освітньому середовищі – детермінанти та форми(2020) Соболь, Євген Юрійович; Корнійченко, Анастасія Олександрівна; Sobol, Y.; Korniichenko, А.(ua) Стаття присвячена дослідженню детермінанти та форми булінгу як негативного соціального явища, за яке чинним законодавством України передбачено юридичну відповідальність. Зосереджено увагу на аналізі поняття «детермінант». Визначено, що детермінантами булінгу є причини та умови його виникнення. Авторами наголошується, що під причинами булінгу необхідно розуміти його підстави (конкретні чинники), а під умовами – певні сприятливі обставини, які уможливлюють реалізацію насильницьких дій. Авторами обґрунтовано, що підставою для булінгу може стати будь-який з наступних чинників: зовнішній вигляд, успішність або неуспішність у навчанні, певні фізичні можливості особи, її здібності, матеріальний стан, особливості характеру. У статті зазначено, що умови булінгу варто розглядати в широкому та вузькому значенні. У вузькому значені під умовою булінгу доцільно розуміти конкретні обставини вчинення цькування, що має місце між чітко визначеними учасниками в певний проміжок часу (окремо взятий випадок здійснення булінгу). У такому разі під умовами булінгу будуть розумітися час, місце його вчинення, інші обставини, які мають значення при ідентифікації дій як булінгу. У широкому значенні умови булінгу розуміються як всі глобально існуючі обставини, які уможливлюють реалізацію такого негативного явища як булінг. Зроблено висновок, що, в контексті широкого розуміння, умови булінгу варто поділяти на наступні групи: соціальні, економічні, правові, культурно-етичні, морально-психологічні тощо. У ході дослідження окремо приділено увагу сімейному становищу як детермінанті, яка може виступати одночасно як причиною, так і умовою булінгу. У статті запропоновано також під формою булінгу розуміти зовнішнє вираження насильницьких дій, які можуть бути фізичними (зокрема, сексуальними, економічними) та психологічними (словесними, письмовими).Документ Визначення поняття та переліку суб’єктів публічної адміністрації в контексті реалізації положень адміністративної реформи(Полімед-Сервіс, 2019) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, E.(uk) У статті розглянуто реалізація людиноцентристського підходу в діяльності органів публічної адміністрації через призму проведення адміністративної реформи. Проаналізовано мета, завдання та очікувані результати адміністративної реформи. Зазначено, що разом з євроінтеграційними процесами, які відбуваються в державі не аби яке значення відводиться формуванню та законодавчому закріпленню понять, серед яких вагоме значення відводиться поняттю та переліку органів публічної адміністрації.Документ Вплив ефективності роботи адміністративного апарату суду на ступінь доступності до правосуддя(2020) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen(ua) У статті досліджено вплив ефективності роботи адміністративного апарату суду на ступінь доступності до правосуддя. Акцентовано увагу на тому, що питання доступності судів для громадян тісно пов’язане з ефективністю роботи адміністративного апарату судів, оскільки надмірно ускладнені адміністративні процедури – особливо в тих випадках, коли вони змушують учасників справ витрачати надто багато часу на вирішення цих справ у суді. Визначено багато різних факторів, які можуть перешкоджати доступу до послуг правосуддя, зокрема, до них належать чинники політичного, економічного, соціального, психологічного та технічного характеру. Наголошено, що до ключових критерій ефективності діяльності судів під час надання судових послуг варто віднести: належне фінансування, ефективність використання ресурсів та задоволеність умовами праці суддів і працівників апарату; лідерські та управлінські якості керівництва суду; ефективність суддівського самоврядування (на рівні суду); ефективність роботи суду у вирішенні справ; своєчасність судового розгляду; навантаження на суддів; якість написання судового рішення; задоволеність громадян - учасників судових проваджень роботою суду; інформаційна доступність суду. Зазначено, що доступність послуг правосуддя означає те, що суди мають забезпечувати відкритість здійснюваних ними судових процедур та інших відповідних суспільних послуг; підтримувати приміщення та служби суду в такому стані, щоб вони були безпечними, доступними та зручними у користуванні; забезпечувати для всіх сторін судового процесу можливість ефективної участі; гарантувати ввічливе ставлення, готовність допомогти і повагу з боку суддів та інших працівників суду до всіх громадян; забезпечувати обґрунтований, об’єктивний та доступний рівень витрат, пов’язаних з участю громадян у судовому процесі та їхнім доступом до архівів суду, незалежно від того, яку форму приймають ці витрати – грошову, часову чи процедурну.Документ Деякі проблеми нормативно-правової бази при застосуванні адміністративно-правових заходів обмеження прав та свобод людини під час забезпечення публічної безпеки(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Соболь, Євген Юрійович; Палій, Валерій Валерійович; Sobol, Yevhen Yuriyovych; Palii, Valeriy Valeriyovych(ua) Стаття присвячена аналізу проблем нормативно-правової бази при застосуванні адміністративно-правових заходів обмеження прав та свобод людини під час забезпечення публічної безпеки. Констатовано, що важливою передумовою функціонування сучасної правової держави є наявність нормативно-правової основи діяльності державних органів їх системної взаємодії, незалежної судової системи, повноцінного громадянського суспільства. Актуалізовано місце та роль Національної поліції України в контексті забезпечення публічної безпеки. Визначено основні напрями вдосконалення діяльності підрозділів Національної поліції України при застосуванні адміністративно-правових заходів обмеження прав та свобод людини під час забезпечення публічної безпеки. Серед них: вдосконалення нормативно-правової бази застосування адміністративно-обмежувальних заходів прав та свобод людини під час забезпечення публічної безпеки; вдосконалення процедури відбору кандидатів на службу в органи та підрозділи Національної поліції України; навчання, підвищення кваліфікації, підготовка та перепідготовка працівників підрозділів Національної поліції України; вдосконалення організаційно-управлінської складової під час здійснення заходів по забезпеченню публічної безпеки та охорони публічного порядку; підвищення рівня якості контролю та нагляду за діяльністю підрозділів Національної поліції України. Проаналізовано стан нормативно-правової бази застосування адміністративно-обмежувальних заходів прав та свобод людини під час забезпечення публічної безпеки. Визначено наступні проблемні аспекти: безсистемність у прийнятті законодавчих актів яка в подальшому спричинила проблему їх практичного застосування, коли працівники поліції не мали відповідних роз’яснень та інструкцій щодо застосування вказаних норм, що призвело до того, що деяка частина винних осіб так і не понесла покарання за скоєне діяння; відсутність належної правотворчості на рівні прийняття підзаконних нормативно-правових актів. Вказано на важливості якісної розробки та прийняття відомчих нормативно-правових актів яка в подальшому ефективно впливає на дотримання законності в діяльності того чи іншого правоохоронного органу, дотримання прав і свобод людини та громадянина, підвищує рівень довіри населення до діяльності правоохоронної системи в цілому. (en) The article is devoted to the analysis of the problems of the regulatory and legal framework in the application of administrative and legal measures to limit human rights and freedoms while ensuring public safety. It was established that an important prerequisite for the functioning of a modern legal state is the presence of a regulatory and legal basis for the activity of state bodies, their systemic interaction, an independent judicial system, and a full -fledged civil society. The place and role of the National Police of Ukraine in the context of ensuring public safety has been updated. The main areas of improvement of the activity of the units of the National Police of Ukraine in the application of administrative and legal measures restricting human rights and freedoms while ensuring public security have been determined. Among them: improvement of the legal framework for the application of administrative and restrictive measures of human rights and freedoms while ensuring public safety; improvement of the procedure for selecting candidates for service in bodies and units of the National Police of Ukraine; training, advanced training, training and retraining of employees of units of the National Police of Ukraine; improvement of the organizational and management component during the implementation of measures to ensure public safety and protection of public order; increasing the level of quality control and supervision over the activities of units of the National Police of Ukraine. The state of the normative legal framework for the application of administrative and restrictive measures of human rights and freedoms while ensuring public security is analyzed. The following problematic aspects were identified: lack of system in the adoption of legislative acts, which later caused the problem of their practical application, when police officers did not have appropriate explanations and instructions on the application of the specified norms, which led to the fact that some of the guilty persons were never punished for the committed act; lack of proper law-making at the level of adoption of bylaws. The importance of high-quality development and adoption of departmental legal acts is indicated, which in the future effectively affects the observance of legality in the activities of one or another law enforcement agency, observance of the rights and freedoms of a person and citizen, and increases the level of public trust in the activity of the law enforcement system as a whole.Документ Діяльність апарату суду як правоохоронного органу при здійсненні електронного правосуддя(2023) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen(ua) У статті окреслено основні напрями, за якими здійснюється реалізація правоохоронної функції держави в межах судової системи. Сформульовано важливий напрям судово-правової реформи, що дозволить підвищити ефективність органів судової влади як одного із суб’єктів реалізації правоохоронної функції держави. Наголошено, що система електронного судочинства є одним із елементів електронного урядування. Нині він розглядається як спосіб організації державної влади за допомогою інформаційних мереж, що забезпечує функціонування органів влади в режимі реального часу та робить максимально простим і доступним щоденне спілкування з ними громадян, юридичних осіб, неурядових організацій, а тому і є перспективним напрямом існуючої судової системи. Зазначено, що з урахуванням карантину та воєнного стану в організації роботи судів основний акцент робиться на дотриманні балансу між забезпеченням права на доступ до правосуддя та убезпеченням учасників судового провадження. Проаналізовано проблемні питання правотворчої, правореалізаційної та виконавчо-розпорядчої діяльності щодо впровадження електронного суду у вказаних умовах. Визначено блоки проблем ефективної імплементації дистанційного та електронного правосуддя в Україні. Зазначено, що належне електронне правосуддя вирішило б не лише нагальні проблеми українського судочинства, зокрема, гарантувало б безпеку всіх учасників судових засідань та забезпечило б своєчасний розгляд справ, але й сприяло б і змінам у форматі роботи апарату суду як правоохоронного органу, в тому числі намітило б шлях для подальшого впровадження загальновизнаних стандартів правосуддя в Україні.Документ Електронне судочинство як складова права на справедливий суд : міжнародний досвід та перспективи для України(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Соболь, Євген Юрійович; Габелко, Олена Миколаївна; Sobol, Yevhen Yuriyovych; Habelko, Olena Mykolaivna(ua) Ми невпинно рухаємося у світ, де глобалізаційні процеси передбачають беззаперечне втручання технологій. Більш того, ми не можемо їх уникати, а маємо лише пристосовуватися до їх розвитку, раціонально впроваджуючи елементи цифрових інновацій. Таким чином, стрімкий прогрес зумовив судову гілку влади багатьох країн перейти до модернізованої форми судочинства – електронної. Здійснивши аналіз закордонної та вітчизняної моделі використання «онлайн»-суду ми можемо зазначити, що здійснення правосуддя за допомогою технологій є більш доступним для громадян, воно також сприяє зменшенню витрат на утримання судів. У статті наведено ряд країн із високим рівнем розвитку ІТ навичок у сфері судочинства, а також проведено дослідження структурних елементів найбільш відомих електронних судових систем. Дослідження включає подальше прогнозування й перспективи для українських судів, які в умовах повномасштабного вторгнення зазнали ряду змін: від тимчасового припинення функціонування на окупованих територіях до передачі значної кількості справ, що збільшило навантаження на суддів. Своєрідним виходом із ситуації стала можливість подачі заяв та документів онлайн, використовуючи систему ЄСІТС. Доведено високу ефективність у розгляді справ із використанням електронних судів. У ході дослідження висунуто пропозицію щодо вдосконалення сучасного стану ЄСІТС із запозиченням закордонного досвіду. (en) We are steadily moving into a world where globalization processes involve the undeniable intervention of technology. Moreover, it is impossible to avoid them, but we only have to adapt to their development, rationally introducing elements of digital innovation. Thus, rapid progress has forced the judicial branch of government in many countries to switch to a modernized form of judicial proceedings - electronic. Having studied the foreign and domestic models of using the "online" court, we can note that the administration of justice with the help of technology is more accessible to citizens, it also helps to reduce the costs of maintaining courts. The article lists a number of countries with a high level of development of IT skills in the field of justice, as well as an analysis of the structural elements of the most well-known electronic judicial systems. The study includes further forecasting and prospects for the Ukrainian courts, which in the conditions of a full-scale invasion underwent a number of changes: from the temporary suspension of functioning in the occupied territories to the transfer of a significant number of cases, which increased the workload on judges. A peculiar way out of the situation was the possibility of submitting applications and documents online using the unified judicial information and telecommunication system. The high efficiency in the consideration of cases using the online court system has been proven. In the course of the study, a proposal was put forward to improve the current state of the unified judicial information and telecommunication system by taking into consideration foreign experience.Документ Загальна характеристика публічно-сервісної діяльності як складової адміністративної діяльності органів публічної адміністрації(ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019) Соболь, Євген Юрійович(ua) У статті аналізується загальнотеоретичний аспект публічно-сервісної діяльності органів публічної адміністрації в Україні. Обґрунтовано необхідність визначення адміністративної послуги як результату діяльності суб’єктів її надання, виокремлено загальні та спеціальні ознаки адміністративної послуги. Аналізуються основні підходи до класифікації адміністративних послуг згідно з чинним законодавством та існуючими поглядами науковців. Здійснено періодизацію розвитку нормативно-правового забезпечення публічно-сервісної діяльності суб’єктів публічної адміністрації.Документ Людиноцентристський підхід в діяльності публічної адміністрації спрямований на захист прав та свобод інвалідів(ТОВ «Полімед-Сервіс», 2017) Соболь, Євген Юрійович(uk) У статті розглянуто реалізація людиноцентристського підходу до захисту прав та свобод інвалідів через призму проведення адміністративної реформи. Розглядається ідея децентралізації влади як одна із конституційних засад, на яких ґрунтується територіальний устрій держави, що стане поштовхом створення дієвих суб’єктів публічної адміністрації −державних представництв наділених контрольно-наглядовими і координаційними, а не виконавчими функціями, що концептуально вплине на реалізацію та захист прав та свобод інвалідів на рівні області, району, громади.Документ Належне мотивування судового рішення у судовій справі як гарантія його правосудності(ЗУНУ, 2023) Скляренко, Ігор Васильович; Соболь, Євген Юрійович; Skliarenko, Igor; Sobol, Yevhen(ua) Стаття присвячена дослідженню категорії мотивування судового рішення як документу, що оста-точно вирішує правовий спір. Проаналізовано різні підходи вчених щодо визначення поняття та сутності мотивування судового рішення. Досліджено філософсько-правові підходи до категорії до вмотивованості та мотивування як певного мисленнєвого процесу. Звернуто увагу на особливий характер судової влади як цивілі-зованого способу вирішення правових спорів. Акцентовано увагу на тому, що метою відправлення правосуддя є вирішення правового спору та подальше припинення правового конфлікту. Доведено, що зрозумілість ясність мотивів ухваленого судом рішення є запорукою його правосудності. Розглянуто нормативні вимоги процесуаль-ного законодавства України до мотивування судових рішень всіх інстанцій. Проаналізовано практику Європей-ського суду з прав людини в частині вимог до мотивування судових рішень. Визначено, що невиконання судом вимог щодо належного мотивування свого рішення щодо правового спору ставитиме під сумнів його правосуд-ність як для сторони, що програла, так і для інших учасників спірних правовідносин.Документ Напрями удосконалення вітчизняного законодавства в контексті структурування нормативно-правового регулювання в агропромисловому комплексі України(2020) Соболь, Євген Юрійович; Михайлов, Олександр Васильович; Sobol, Ye.; Mikhailov, О.(ua) У статті досліджено основні напрями удосконалення вітчизняного законодавства. Зазначено, що головним критерієм об’єднання адміністративно-правових норм та їхнього розподілу по структурних частинах є предмет правового регулювання. Відповідно до цього, побудована система передбачає виокремлення правових інститутів, що об’єднуються в загальну, особливу та спеціальну частини адміністративного права. Визначено наукові погляди щодо внутрішнього структурування адміністративного права як галузі права, через формування складових загальної, особливої та спеціальної частини. Акцентовано увагу на пріоритетності систематизації в структуруванні законодавства. Зазначено, що робота має вестись у двох напрямах: зовнішнє і внутрішнє структурування законодавства. Зовнішнє структурування законодавства полягає у приведенні до логічної побудови галузей законодавства та гармонізація національного законодавства з міжнародним правом. Вагоме значення у цьому напрямі відводиться поняттю та змістовному наповненні «трансферу норм», шляхом переміщення правової норми або групи правових норм з одного нормативно-правового акту до іншого відповідно до предмету правового регулювання. Внутрішне структурування законодавства має йти шляхом виокремлення тричленної побудови норми права (гіпотеза, диспозиція, санкція), єдності та взаємодії їх частин. Конструювання норм права має йти шляхом обов’язкової наявності всіх трьох елементів в одному нормативно-правовому акті, комунікативному кодексі. Комунікативний кодекс за своєю структурою має складатись з наступних частин: загальна частина (загальні положення – терміни що використовуються, правила поведінки у суспільно-економічній сфері); особлива частина (матеріальні норми – проступки та санкції за їх вчинення); спеціальна частина (особливості провадження у справах про проступки саме в суспільно-економічній сфері, що регулюється даним комунікативним кодексом).Документ ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ(Середняк Т. К., 2024) Соболь, Євген Юрійович; Бондарь, Володимир ПавловичМонографію присвячено комплексному дослідженню організації проведення медико-соціальної експертизи крізь призму адміністративного права, зокрема аналізу мети, завдань, принципів, правових засад та адміністративно-правового механізму організації проведення медико-соціальної експертизи в Україні. Це перше монографічне дослідження, в якому здійснено комплексний аналіз організації проведення медико-соціальної експертизи в Україні крізь призму адміністративного права. В монографії сформовано систему завдань організації проведення МСЕ, якими є наперед визначені, заплановані до виконання обсяги роботи, покладені на суб’єктів публічного адміністрування, що потребують здійснення конкретних заходів задля злагодженого і впорядкованого функціонування системи МСЕ. Також визначено, що загальна процедура здійснення медико-соціальної експертизи є доволі тривалою за часом і складається з низки поступових кроків, до яких залучено численну кількість осіб. Здійснено характеристику юридичної відповідальності за порушення порядку проведення медико-соціальної експертизи. Визначено, що ключовою (стратегічною) метою організації проведення МСЕ є забезпечення і гарантування злагодженого і впорядкованого функціонування системи публічного сервісу щодо надання населенню медико-соціальних експертних послуг.Документ Правові засади формування та реалізації державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю(ФОП Кандиба Т. П., 2023) Соболь, Євген Юрійович; Кіблик, Дар’я ВолодимирівнаМонографію присвячено комплексному дослідженню правових засад формування та реалізації державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю в Україні, зокрема аналізу сутності, мети, завдань, напрямів, принципів, правових засад державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю в Україні, а також механізмів її формування та реалізації. В цьому монографічному дослідженні здійснено загальну характеристику державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю як об’єкта адміністративно-правового регулювання. З’ясовано, що під адміністративноправовим регулюванням державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю варто розуміти здійснюваний усією системою адміністративноправових інструментів цілеспрямований, нормативно-організаційний, управлінський вплив спеціальних суб’єктів публічного управління на державну політику у сфері забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю з метою її формування та реалізації. В монографії запропоновано авторське бачення категорії «адміністративноправовий механізм реалізації державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю» та сформовано його структуру. А також, запропоновано оригінальну класифікацію суб’єктів формування та реалізації державної політики щодо забезпечення прав і свобод осіб з інвалідністю. Монографія розрахована на студентів, аспірантів та викладачів юридичних спеціальностей закладів вищої освіти, а також наукових та практичних працівників.Документ Публічне адміністрування в діяльності апарату суду при реалізації правосуддя(2021) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen(ua) У статті досліджено публічне адміністрування в діяльності апарату суду при реалізації правосуддя. Запропоновано, під публічним адмініструванням в діяльності апарату суду розуміти сукупність владно уповноважених суб’єктів на яких державою покладено обов’язок забезпечувати належну діяльність судової влади, здійснювати виконавчо-розпорядчі функції в системі судової влади і у порядку визначеному законодавством здійснювати організаційне та фінансове забезпечення діяльності органів судової влади, надання фізичним і юридичним особам адміністративних послуг, а також забезпечення законних інтересів держави та суспільства загалом. Наголошено, що судове адміністрування стосується безпосередньо організаційної, координаційної і практичної діяльності осіб, які здійснюють адміністративні повноваження спрямовані на належне забезпечення функціонування суду .Визначено, що до уповноважених суб’єктів на яких державою покладено обов’язок забезпечувати належну діяльність судової влади входять: Президент України, органи законодавчої та виконавчої влади, органи суддівського самоврядування та представники системи правосуддя, адміністрацій та менеджерів місцевих судів й в окремих випадках – інституції громадянського суспільства.Зазначено, що головна мета судового адміністрування безпосередньо полягає в забезпеченні належних умов для справедливого відправлення правосуддя.