Перегляд за Автор "Подопригора, Наталія Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 56
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у лабораторному практикумі з дослідження γ-випромінювання засобами цифрових технологій(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Подопригора, Наталія Володимирівна; Ковальов, Леонід Євгенійович; Соменко, Дмитро Вікторович; Чередник, Діана Степанівна; Podoprygora, Nataliia Volodymyrivna; Kovalev, Leonid Evgeniyovych; Somenko, Dmytro Viktorovych; Cherednyk, Diana Stepanivna(ua) У статті досліджується вплив цифрових технологій на активізацію пізнавальної діяльності студентів у лабораторному практикумі з дослідження γ-випромінювання. Стаття присвячена дослідженню методів організації та виконання експериментальних завдань із вивчення γ-випромінювання, які ґрунтуються на циклах експериментального й теоретичного дослідження. Здійснюється порівняння результатів реального та віртуального експериментів, яке дає змогу продемонструвати узгодження циклів експериментального й теоретичного дослідження. Це підкреслює важливість використання цифрових інструментів у навчанні фізики та свідчить про те, що віртуальні експерименти можуть бути ефективним доповненням до реальних досліджень. Результати дослідження засвідчують, що запропоновані варіанти організації дослідницьких і прикладних експериментів, а також феноменологічних, функціональних і константантних дослідів свідчать про забезпечення вищої якості наукового пізнання студентами. Важливим аспектом дослідження є акцент на потребі активізації пізнавальної діяльності студентів. Використання програмного забезпечення для імітації виконання фізичних дослідів і лабораторних робіт з фізики може допомогти в цьому. Описуються особливості програмного забезпечення, що має відповідати таким вимогам: інтерактивність та візуалізація – можливість інтерактивної взаємодії з користувачем, графічна візуалізація результатів експериментів для кращого розуміння фізичних процесів; реалістичність – використання реалістичних параметрів, видача достовірних фізичних даних; можливість налаштування параметрів – зміна параметрів експериментів для дослідження різних сценаріїв та отримання різних результатів; аналіз результатів – функції для аналізу отриманих даних, включно з побудовою графіків, обробкою результатів і порівняння з теоретичними моделями; підтримка викладачів і студентів – інструменти для створення й обміну лабораторними роботами; можливості спільної роботи над проєктами викладачів і студентів (доступ до спільного хмарного середовища). Обґрунтовується, що програмне забезпечення, яке відповідає цим вимогам, ефективно допомагатиме студентам і викладачам у проведенні лабораторних робіт з фізики, а також розширить їх можливості для вивчення та дослідження фізичних явищ. Перспективи подальших досліджень вбачаються в розробці й апробації такого програмного забезпечення. (en) This article investigates the impact of digital technologies on enhancing students' cognitive activity in laboratory studies of γ-radiation. The study focuses on the development and implementation of experimental tasks based on the cycles of experimental and theoretical research. The comparison of real and virtual experiments allows us to demonstrate the alignment between the cycles, emphasize the importance of digital tools in physics education, and highlight the potential of virtual experiments to complement real-world research. The research findings indicate that the proposed research and applied experimental tasks, as well as phenomenological, functional, and constant experiments, significantly improve the quality of students' scientific knowledge. The study emphasizes the need to stimulate students' cognitive activity and highlights the potential of using software for simulating physical experiments and laboratory work in physics to achieve this goal. The article outlines the features of such software, which should meet the following requirements: Interactivity and visualization: enabling interactive user interaction and graphical visualization of experimental results for a better understanding of physical processes. Realism: using realistic parameters and providing reliable physical data. Parameter customization: allowing for the modification of experimental parameters to explore different scenarios and obtain diverse results. Result analysis: providing functions for analyzing the obtained data, including plotting graphs, processing results, and comparing them with theoretical models. Support for teachers and students: offering tools for creating and sharing laboratory work, as well as opportunities for collaborative project work between teachers and students (access to a shared cloud environment). The article argues that software meeting these requirements will effectively assist students and teachers in conducting laboratory work in physics and expand their opportunities for studying and exploring physical phenomena. The prospects for further research lie in the development and testing of such software.Документ Акустичний датчик у навчальному експериментуванні майбутніх учителів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Пропонується один з варіантів комплексного представлення експериментальної і теоретичної компонент курсу фізики вищої школи у формуванні відповідної предметної компетентності майбутніх учителів фізики на прикладі використання акустичного датчика у системі навчального фізичного експерименту.Документ Акустичний датчик у навчальному експериментуванні майбутніх учителів фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Подопригора, Наталія ВолодимирівнаПропонується один з варіантів комплексного представлення експериментальної і теоретичної компонент курсу фізики вищої школи у формуванні відповідної предметної компетентності майбутніх учителів фізики на прикладі використання акустичного датчика у системі навчального фізичного експерименту.Документ В. О. Сухомлинський і реформування фізичної освіти з загальноосвітній школі(2004) Вовкотруб, Віктор Павлович; Величко, Степан Петрович; Коршак, Євгеній Васильович; Подопригора, Наталія ВолодимирівнаДокумент Вивчення електромагнітної індукції на основі наукового методу пізнання(2013) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті презентується реалізація циклу наукового пізнання через експериментальний і теоретичний методи вивчення явища електромагнітної індукції при підготовці майбутніх учителів фізики у педагогічному університеті. Зокрема, побудована математична модель явища: рівняння закону електромагнітної індукції, різні його форми для розрахунку ЕРС індукції у рухомих провідниках, розрахунок ЕРС самоіндукції, введено поняття індуктивності провідника.Документ Вивчення симетрій майбутніми вчителями фізики(2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна(uk) Стаття присвячена проблемі висвітлення властивостей симетрії у єдності із законами збереження і інваріантності, як основи будь-якої фізичної теорії щодо спостережуваних фізичних характеристик систем, у комплексно-системній підготовці майбутнього вчителя фізики.Документ Вивчення співвідношень невизначеностей на засадах модельного та реального експериментів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Подопригора, Наталія Володимирівна; Ткаченко, Анна Валеріївна(ua) У статті презентується варіант вивчення співвідношень невизначеностей у представленні Гейзенберга на засадах принципу циклічності, реалізований через модельний і реальний навчальні експерименти. Для виконання лабораторної роботи з експериментальної перевірки співвідношення невизначеностей для фотонів, що дифрагують на вузькій щілині, в якості джерела випромінювання фотонів пропонується використати лазерний діод.Документ Використання мнемотехнік у методиці навчання термодинаміки(2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті розглядається можливість застосування мнемотехніки під час вивчення теми«Метод термодинамічних потенціалів» у методиці навчання термодинаміки в курсі теоретичної фізики. Аналізуються психолого-педагогічні аспекти використання мнемотехнік і ейдотехнології у процесі запам’ятовування фактологічного навчального матеріалу.Документ Експериментальні задачі як пропедевтичний чинник до підготовки і виконання лабораторного практикуму з фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Вовкотруб, Віктор Павлович; Подопригора, Наталія Володимирівна(UA) Реалізація діяльнісного підходу у навчальному фізичному експерименті потребує суттєвих кроків до пропедевтичної підготовки учнів. Вирішення проблеми автори статті пропонують здійснювати через постанову і розв’язування експериментальних задач до організації і виконання робіт фізичного практикуму.Документ Закон збереження електричного заряду та йогоінваріантність відносно калібрувальногоперетворень(КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Розглядається застосування методу одержання законів природи з принципів інваріантності для обґрунтування закону збереження електричного заряду в курсах класичної електродинаміки, квантової механіки, квантової електродинаміки та його релятивістсько-інваріантне узагальнення.Документ Закони збереження у квантовій механіці та їх зв’язок з властивостями симетрій простору-часу(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Подопригора, Наталія Володимирівна(UA) Виконано порівняльний аналіз введення поняття законів збереження квантової механіки на основі квантово-механічного рівняння руху та властивостей симетрії простору і часу у сучасній методиці навчання фізики.Документ Залежність маси від швидкості у спеціальній теорії відносності шкільного курсу фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) В статті розглядається виведення релятивістської залежності маси рухомого тіла від його швидкості, що ґрунтується на використанні релятивістського закону додавання швидкостей й закону збереження імпульсу двох взаємодіючих тіл у методиці навчання шкільного курсу фізики.Документ Запровадження елементів кредитно-модульної системи навчання курсу «Вступ до навчального фізичного експерименту»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2006) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Для забезпечення якості й ефективності розв’язування освітніх завдань при вивченні курсу загальної фізики в умовах кредитно-модульного навчання доцільно до проведення лабораторних фізичних практикумів організувати спецкурс пропедевтичної підготовки студентів-першокурсників з ключових питань навчального експериментування.Документ Интегративный подход к обучению математическим методам физики в педагогическом вузе(2015) Подопригора, Наталия Владимировна; Подопригора, Наталія Володимирівна(ru) В статье обсуждается проблема реализации законов и закономерностей дидактики относительно междисциплинарной интеграции знаний с целью приобретения студентами профессионально-предметных качеств на основе инвариантных психолого-педагогических, методических знаний, интегрированных с фундаментальной основой физико-математических знаний, в методической системе обучения математическим методам физики в педвузе.Документ Комплексна підготовка до вивчення теоретичних основ будови і використання датчиків у фізичному експерименті(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Стаття присвячена оптимізації прикладного і профільного спрямування фізичних основ вивчення і використання датчиків у комплексах вимірювання фізичних величин.Документ Комплексне представлення співвідношень невизначеностей у процесі підготовки майбутніх учителів фізики(2014) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podoprygora, N. V.(uk) У статті наведено варіант комплексного представлення співвідношень невизначеностей на засадах наступності і циклічності навчання фізики у педагогічному університеті. Варіативність методів введення співвідношень невизначеності уможливлює їх застосування до виконання напівкількісних оцінок явищ мікросвіту, узгодити корпускулярні та хвильові властивостей мікрочастинок, виявити критерії застосовності до них понять класичної механіки.Документ Контекстна спрямованість навчання математичному моделюванню фізичних систем з точки зору принципу відповідності(2015) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті конкретизуються основні напрямки контекстного підходу: теоретичного, прикладного та професійно спрямованого формування у майбутніх вчителів фізики математичної компетентності з фізики з точки зору вивчення принципу відповідності. Теоретичний контекст навчання математичному моделюванню фізичних систем презентовано на прикладі обґрунтування теорем Еренфеста у курсі квантової механіки, а також на основі аналізу формули Ейнштейна встановлена класифікації рухів мікрооб’єктів щодо розмежування класичної, релятивістської та ультрарелятивістської областей; прикладний – через аналіз основних положень теорії Бора; професійно спрямований – через можливість адаптації квантово-механічних уявлень у змісті задач шкільного курсу фізики. Встановлено, що відшукання критеріїв виродженнях теоретичних співвідношень з позицій принципу відповідності є вагомим елементом реалізації контекстної спрямованості навчання математичному моделюванню фізичних систем, уможливлюючи формування у студентів теоретичного та критичного типів мислення.Документ Концепція створення і впровадження методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) З позицій нової особистісно орієнтованої парадигми розвитку освіти у статті обґрунтовується потреба створення і впровадження нової методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах, спрямованої на формування та розвиток інтегрованої характеристики особистісних якостей студентів – математичної компетентності з фізики. Розкриваються ключові аспекти загальної концепції створення і впровадження методичної системи навчання математичних методів фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 1. Механіка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Антонова, Ніна Григорівна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Ткачук, Іван Юрійович; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізи-чного практикуму з механіки. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандар-том вищої освіти за спеціальністю 6.010100 Педагогіка та методика середньої освіти. Фізика та навчальної програми курсу загальної фізики.Документ Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Ч. 2. Молекулярна фізика(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Антонова, Ніна Григорівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Подопригора, Наталія Володимирівна; Сальник, Ірина Володимирівна; Царенко, Олег МиколайовичУ посібнику описано рекомендації щодо виконання лабораторних робіт фізичного практикуму з молекулярної фізики. Тематику і зміст робіт узгоджено з галузевим стандартом вищої освіти за напрямом підготовки 6.040203 Фізика* та навчальної програми курсу загальної фізики.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »