Перегляд {{ collection }} за Автор "Паращук, Валентина Юліївна"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ English «conversational routines»: speech act knowledge as part of an efl teacher intercultural competence(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Parashchuk, Valentyna; Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена міжкультурним особливостям в реалізації стереотипних мовленнєвих актів в англомовних лінгвокультурах, знання яких входить до міжкультурної компетентності вчителя англійської мови як іноземної.Документ Phonemic and accentual deviations in Ukrainian speakers’ pronunciations of English words(КОД, 2019) Паращук, Валентина Юліївна; Parashchuk, Valentyna(uk) Стаття присвячена опису фонемних і акцентних відхилень у структурах слів в українському варіанті англійської мови як іноземної – Ukrainian English (UkrE). Системний характер девіацій зафіксовано в лексичній підсистемі запозичень-інтернаціоналізмів і складних слів. Рекурентними фонетичними маркерами адаптації на рівні фонемної структури слова в англійській вимові українських мовців виступають зміни голосних у ненаголошених і наголошених позиціях; на рівні акцентної структури слова – кількість і ступінь наголосу. У комунікативному аспекті описані відхилення не порушують зрозумілості мовлення, а скоріше слугують вимовними маркерами UkrEяк ксенолекту.Документ Pronunciation dimensions of an idiolect(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Parashchuk, Valentyna; Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена визначенню сукупності параметрів для аналізу й опису вимовного аспекту ідіолекту мовця, які корелюють із фонетичними та фонологічними змінними у вимові. Виокремлено чотири групи маркерів: антропологічні, соціальні, мовні та комунікативні, які зумовлюють індивідуальний вибір вимовних засобів мовцями. Кожна із зазначених груп інкорпорує чинники нижчих класифікаційних рівнів.Документ Spoken production skills of efl pre-service teachers: assessment criteria(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Паращук, Валентина Юліївна; Parashcuk, ValentynaУ статті узагальнено сучасні вимоги до усного іншомовного монологічного мовлення згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти, а також запропоновано сукупність критеріїв оцінювання одного з жанрів такого мовлення.Документ Verbal communicativestyle from the us lingua-culture perspective(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Parashchuk, Valentyna; Паращук, Валентина ЮліївнаСтаття присвячена проблемі американського вербального комунікативного стилю (АВКС). Систематизовано культурні чинники, які зумовлюють комунікативну поведінку носіїв лінгвокультури США. Узагальнено й структурованориси АВКС, які об’єктивуються в комунікації.Документ Етнолінгвокультурний типаж «The southerner»: ключові поняттєві й перцептивно-образні характеристики(КОД, 2018) Паращук, Валентина Юліївна; Parashchuk, Valentyna(uk) Статтю присвячено дослідженню етнолінгвокультурного типажу «The Southerner / Південець» на матеріалі американської лінгвокультури. З’ясовано й описано його поняттєвий зміст, а також визначено ключові перцептивно-образні ознаки шляхом компонентно-дефініційного й інтерпретативного видів аналізу засобів вербалізації цього типажу. Поняттєві характеристики вернакулярного етнолінгвокультурного типажу «The Southerner» виокремлено на основі поєднання двох інваріантних диференційних змістових ознак: «вернакулярність» на тлі «етнічності». Його перцептивно-образні характеристики корелюють із такими параметрами: антропологічними (стать, зовнішність); соціокультурними (освітній рівень, віросповідання, літературно-мистецькі досягнення, символи, герої, ритуали, цінності); соціопсихологічними (особливості менталітету, характеру); соціопрофесійними (типові види професійної діяльності); комунікативно-прагматичними (типові загальні особливості мовлення – кількість, якість, релевантність, манера; вимовні особливості («фонетичний портрет»); ключові моделі міжособистісної взаємодії в комунікації, особливості самопрезентаціі); матеріальними (специфіка їжі, одягу, інших артефактів, які створюють природне середовище існування лінгвокультурнгго типажу). До ключових перцептивно-образних ознак етнолінгвокультурного типажу «The Southerner» віднесено фонетичний портрет – Southern accent (південноамериканський тип вимови), який слугує маркером його миттєвої аудіоідентифікації.Документ Етнолінгвокультурний типаж irish person / ірландець: поняття й образ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Паращук, Валентина ЮліївнаСтаттю присвячено дослідженню етнолінгвокультурного типажу Irish person / Ірландець. З’ясовано й описано його поняттєвий зміст, а також визначено перцептивно-образні ознаки шляхом компонентно-дефініційного й інтерпретативного видів аналізу засобів вербалізації цього типажу.Документ Кодифікація британської вимовної норми: еволюційні процеси(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Паращук, Валентина Юліївна(UA) У статті з’ясовано й описано особливості кодифікації британської вимовної норм и протягом XX й на початку XX століть.Документ Лексема yankee / янків етнономінативному просторі сучасної англійської мови(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Паращук, Валентина ЮліївнаСтаття присвячена опису когнітивно-комунікативних особливостей лексеми Yankee як вербалізатора етнічного стереотипу. Виокремлено тематичні групи колокацій з етнонімом Yankeeв атрибутивній функції, котрі об’єктивують інформацію про риси характеру, ціннісну концептосферу, антропологічні, фізичні, соціальні характеристики представників цієї етнокультурної спільноти США, про особливості їхньої комунікативної поведінки та побуту.Документ Лексичні засоби вербалізації етнолінгвокультурного типажу australian person/ австралієць(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена опису семантичних і лінгвокультурних особливостей лексичних засобів вербалізації етнолінгвокультурного типажу australian person/ австралієць.Документ Національно-культурна специфіка інвективних назв особи в сучасній англійській мові(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена з’ясуванню й опису культурно-зумовленої специфіки відображення в англійських інвективних назвах особи порушень соціальних, сексуальних, фізіологічних, релігійних табу, а також порушень таких ціннісних домінант англомовних лінгвокультур, як інтелектуальність, індивідуалізм, дотримання міри, працьовитість.Документ Пояснююча комунікативна стратегія у професійному мовленні вчителя англійської мови(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Паращук, Валентина Юліївна(uk) У статті з’ясовано й описано зміни у формі та змісті пояснюючої комунікативної стратегії у професійно-орієнтованому мовленні вчителів англійської мови як іноземної під впливом нових теоретико-методологічних засад сучасної лінгводидактики та теорії мовної комунікації. У ракурсі традиційної лінійно-кодової моделі комунікації пояснення як жанр педагогічного дискурсу втілюється у формі транзакції вербального повідомлення від учителя до учня. Сучасній інтеракційній моделі комунікації, поширенню діалогічної педагогіки в галузі навчання іноземних мов відповідає нове змістове наповнення цієї стратегії, котра уособлює inquiry dialogue, – колаборативний діалог-пошук, спільне конструювання ідей, у межах якого відбувається розвиток соціально значимих пізнавальних здібностей учнів. У зв’язку з цим у процесі реалізації пояснюючої стратегії ефективним видається використання комунікативних тактик, побудованих на мисленнєвих “рутинах”, які формують розуміння.Документ Сучасний зміст фонологічної компетенції в компетентнісній моделі підготовки вчителів англійської мови в Україні(2020) Паращук, Валентина Юліївна; Parashchuk, Valentyna(uk) Статтю присвячено опису сучасного змісту поняття “фонологічна компетенція” вчителя іноземної мови, представленого в “Супровідному томі” (2018) до “Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання”(далі – ЗЄР) (2001) та новітніх наукових дослідженнях оволодіння іншомовною вимовою в межах компетентнісної моделі підготовки вчителя. Інновації у змісті фонологічної компетенції, які репрезентовано в Супровідному томі до ЗЄР, охоплюють відмову від використання вимови носія мови як еталону й інструменту контролю та введення нового критерію ‘intelligibility’ (дослівно: розбірливості), тобто коректності й адекватності вимови, необхідних і достатніх для успішного спілкування іноземною мовою, а також розробку нових дескрипторів фонологічної компетенції. Ці зміни зумовлюють особливу увагу до навчання тих сегментних і просодичних засобів іншомовної вимови, які, у першу чергу, впливають на зрозумілість мовлення.Документ Тенденції варіювання фонемного складу cлова в сучасній британській орфоепічній нормі(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Паращук, Валентина Юліївна(uk) У статті досліджуються особливості варіювання фонемного складу слів в аспекті британської норми вимови на матеріалі лексикографічних джерел. З’ясовано, що сучасна британська норма вимови та її кодифікація зазнає значного впливу узусу. Виокремлені актуальні тенденції, які визначають варіювання у фонемних структурах англійських слів у нормативному аспекті.Документ Типологія варіантів сучасної англійської мови в соціальній комунікації(Видавець Лисенко В. Ф., 2015) Паращук, Валентина Юліївна(uk) У статті узагальнено чинні моделі географічної дисперсії сучасної англійської мови, виокремлено й схарактеризовано варіанти її існування. Особливу увагу приділено характеристиці англійської мови яклінгва франка.Документ Фонологическое нормирование лексических заимствований в австралийском и британском вариантах английского языка(Видавець Лисенко В. Ф., 2015) Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена опису специфіки фонологічного нормування лексичних запозичень в аспекті австралійської і британської вимовних норм. Доведено, що рекурентними фонологічними маркерами адаптації на рівні фонемної і акцентної структур слів виступають зміни голосних в ненаголошених і наголошених позиціях, зміни приголосних, кількості та ступеню наголосу. Оказіональні зміни форм лексичних запозичень, які підлягають асиміляції, охоплюють адаптацію їхніх силабічних і фонографемних структур та фонотактичної організації.