Перегляд за Автор "Олексенко, Каріна Борисівна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Професійне самовизначення та планування кар’єри студентської молоді всистемі вищої освіти(2025) Олексенко, Каріна Борисівна; Солонина, Василь Олександрович; Непша, Олександр Вікторович(ua) У статті розглядається професійне самовизначення та планування кар’єри студентської молоді, а також ефективність програми кар’єрного консультування. Автори ставлять за мету обґрунтувати та експериментально перевірити вплив кар’єрного консультування на формування професійної ідентичності та рівень усвідомленого планування кар’єри у студентів, використовуючи RIASEC-модель Дж. Голланда. Дослідження підкреслює важливість профорієнтації у студентський період, оскільки саме тоді закладається основа майбутнього професійного шляху. Професійне самовизначення визначається як усвідомлений вибір професії на основі інтересів, здібностей, цінностей та життєвих пріоритетів. Кар’єрне планування, у свою чергу, допомагає студентам краще зрозуміти себе, усвідомити сильні та слабкі сторони, сформувати об’єктивну самооцінку та чітко визначити професійні цілі. Це сприяє підвищенню мотивації, формуванню професіоналізму та розвитку необхідних навичок. Автори виділяють п’ять ключових етапів професійного самовизначення: самопізнання, дослідження професій, оцінка можливостей, прийняття рішення та реалізація вибору. Кожен етап детально описується, розкриваючи його значення для цілісного становлення професійної ідентичності. Для експериментальної перевірки було залучено 90 студентів 2-3 курсів бакалаврату з трьох українських університетів. До та після чотиритижневої програми кар’єрного консультування, що включала модулі з самопізнання, аналізу ринку праці, постановки цілей та розробки індивідуаль-ного кар’єрного плану, проводилося тестування за адаптованим опитувальником Дж. Голланда. Додатково оцінювалися ступінь диференціації профілю, конгруентність професійних намірів та рівень впевненості у виборі професії. Результати дослідження показали статистично значущі позитивні зміни у всіх шести професійних типах за RIASEC-моделлю (реалістичний, інтелектуальний, артистичний, соціальний, підприємницький, конвенційний) у студентів експери-ментальної групи. Найбільше зростання спостерігалося за соціальним, інтелектуальним та реалістичним типами, що свідчить про посилення інтересу до соціально значущої, дослідницької та практично-орієнтованої діяльності. Це підтверджує ефективність розробленої програми кар’єрного консультування у підвищенні професійної зрілості та розширенні особистісних орієнтацій студентів.Таким чином, дослідження доводить, що цілеспрямоване кар’єрне консультування є ефективним інструментом для формування усвідомленого професійного самовизначення та розвитку навичок кар’єрного планування серед студентської молоді.Документ Трансформація освітнього процесу епоху цифрових змін(2025) Олексенко, Роман Іванович; Олексенко, Каріна Борисівна; Андрюкайтене, Регіна; Дяденчук, Альона(ua) У статті розглядаються ключові аспекти цифрової трансформації освітнього процесу. Проаналізовано основні напрямки змін в освіті під впливом цифрових технологій, зокрема розвиток онлайн- та дистанційного навчання, персоналізованих освітніх траєкторій, мобільного та мікронавчання, гейміфікації й аналітики даних. Окрема увага приділена трансформації ролі викладача. У роботі окреслено основні переваги цифровізації та виклики, запропоновано шляхи подолання цих викликів. (en) The article examines key aspects of the digital transformation of the educational process. The main directions of changes in education under the influence of digital technologies are analyzed, in particular, the development of online and distance learning, personalized educational trajectories, mobile and microlearning, gamification and data analytics. Special attention is paid to the transformation of the role of the teacher. The paper outlines the main advantages of digitalization and challenges, and suggests ways to overcome these challenges.