Перегляд за Автор "Максименко, Анна Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Впровадження елементів STEM-освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів(2023) Максименко, Анна Сергіївна(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 014 Середня освіта (Природничі науки) – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2023. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми розвитку критичного мислення учнів в процесі навчання природничих наук з використанням елементів STEM - освіти. Об’єктом розгляду є процес навчання природничих наук. Предметом – особливості використання елементів STEM-освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів. Основним завданням роботи було дослідити методичні засади упровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів, розробити освітній захід з вивчення природничих наук з використанням елементів STEM - освіти. У першому розділі проведений аналіз проблеми розвитку критичного мислення учнів, розглянуто теоретичні засади впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук. У другому розділі розглядалися методичні засади впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів, основні форми організації STEM - навчання природничих наук. В розділі 3 наведені методичні рекомендації щодо впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук, а також представлений розроблений освітній STEM захід з природничих наук. Кваліфікаційна робота викладена на 90 сторінках, містить 3 розділи, 13 ілюстрацій, 1 таблицю, 59 джерел в переліку посилань. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in specialty 014 Secondary education (Natural Sciences) - Volodymyr Vinnichenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2023. The qualification work is devoted to the study of the problem of the development of critical thinking of students in the process of teaching natural sciences using elements of STEM - education. The object of consideration is the process of teaching natural sciences. The subject is the peculiarities of using elements of STEM education in teaching natural sciences as a means of developing students' critical thinking. The main task of the work was to investigate the methodological foundations of the introduction of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences, to develop an educational event for the study of natural sciences using elements of STEM - education as a means of developing students' critical thinking. In the first chapter, an analysis of the problem of the development of students' critical thinking was carried out, the theoretical foundations of the implementation of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences as a means of developing students' critical thinking were considered. In the second chapter, the methodological principles of the implementation of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences as a means of developing students' critical thinking, the main forms of organization of STEM - teaching of natural sciences were considered. Chapter 3 provides methodological recommendations for the implementation of elements of STEM education in the teaching of natural sciences, as well as an educational event with elements of STEM education. The qualification work is laid out on 90 pages, contains 3 chapters, 13 illustrations, 1 table, 59 sources in the list of references.