Перегляд за Автор "Логвінова, Ярослава Олексіївна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Використання комп’ютерних технологій під час вивчення дисципліни «анатомія з основами спортивної морфології»(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Логвінова, Ярослава Олексіївна; Logvinova, Yaroslava(ua) У статті наголошено на фундаментальному значенні анатомії у підготовці майбутнього вчителя фізичної культури, що виражається у її загальноосвітньому (можливість створити правильне уявлення про будову організму людини, його формування та розвиток), підготовчому (закладає фундамент для вивчення дисциплін медико-біологічного циклу) та практичному (анатомічний аналіз положень і рухів спортсмена, дослідження роботи рухового апарату при різних видах спортивної діяльності сприяють удосконаленню спортивної техніки та зменшують імовірність травм) значенні. Розглядаються можливості використання комп’ютерних технологій під час вивчення майбутніми вчителями фізичної культури дисципліни «Анатомія з основами спортивної морфології». Виокремлено педагогічні програмні засоби для вивчення анатомічних структур людського організму, проаналізовано можливості їх використання під час проведення лекційних, практичних, лабораторних робіт та для організації самостійної роботи студентів. Наголошено на значенні виокремлених програмних засобів для реалізації принципів наочності, проблемності, доступності, індивідуального підходу на студента.Документ Використання проектної технології у підготовці вчителя фізичної культури(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Логвінова, Ярослава ОлексіївнаДокумент Використання технологій дистанційного навчання у підготовці фахівців фізичного виховання(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2016) Логвінова, Ярослава ОлексіївнаДокумент Значення лабораторного практикуму з «Ггієни та основ екології» у формуванні відповідального ставлення до природи(ФОП Озеров Г. В., 2018) Логвінова, Ярослава ОлексіївнаДокумент Педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до туристичної роботи(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Щербатюк, Наталія Іванівна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Shcherbatyuk, Natalia Ivanivna; Logvinova, Yaroslava Oleksiivna(ua) У статті розглядається значення занять туризмом для реалізації специфічних функцій фізичнoї культури (oсвітньої, прикладної, спoртивної), для вирішення рекреаційних і oздoрoвчo-реабілітаційних цілей. Наголошено на актуальності вирішення проблеми підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до туристичної роботи. Представлено і обґрунтовано педагогічні умови, які сприятимуть ефективній підготовці вчителя фізичної культури до туристичної роботи: формування у майбутнього вчителя фізичної культури краєзнавчо-туристичних знань; набуття досвіду туристичної роботи через застосування інтерактивних технологій. Серед розглянутих інтерактивних методів найбільшою ефективністю для набуття майбутнім вчителем фізичної культури досвіду прийняття професійних рішень, формування ділових навичок під час лекційних, практичних, лабораторних занять відзначаються методи дискусії, ділової гри, презентації, тренінгу, колективного розв’язування творчих завдань.Документ Рухова активність як важлива умова здоров’язбереження(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Радіонова, Олена Леонідівна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Radionova, Olena Leonidivna; Logvinova, Yaroslava Oleksiivna(ua) Однією з найважливіших соціальних проблем сучасності є погіршення здоров'я населення. Останніми роками збільшується кількість хворих з функціональними порушеннями діяльності серцево-судинної, дихальної систем, опорно-рухового апарату, органів зору, відхиленнями в нервово-психічній сфері та інших захворювань. У розв’язанні цієї проблеми одна з провідних ролей належить фізичній культурі і чітко відслідковується залежність рівня здоров'я людини від її рухової активності. Оптимальна рухова активність є могутнім оздоровчим чинником, що підвищує функціональні можливості фізіологічних систем організму. Узгодженість усіх систем організму формувалася в процесі еволюції на тлі активної рухової діяльності, саме тому вижили тільки ті популяції, у яких виявилась генетична стійкість до фізичних навантажень. Саме тому людина значно краще адаптується до значних фізичних навантажень, ніж до умов обмеженої рухливості. Людина має здатність повноцінно розвиватися і підтримувати життєдіяльність на належному рівні тільки за наявності достатнього систематичного м’язового навантаження. Рухова активність є визначальним чинником та необхідною умовою здоров’язбереження. У статті узагальнені основні фактори впливу рухової активності на здоров’язбереження, розкрито механізм покращення життєздатності організму засобами рухівої активності. Наведена характеристика умов, які необхідні для оптимізації рухової активності. Проведено аналіз даних сучасної наукової літератури з проблеми впливу рухової активності на стан здоров’я та його зміцнення. Виявлено, що достатньо велика кількість людей має хронічний дефіцит рухової активності. Результатом цього виступає низький рівень мотивації до ведення здорового способу життя. Встановлено важливість підвищення мотивації щодо здоров’ябережувальної поведінки, адже доведено, що рухова активність є невід’ємним компонентом здоров’язбереження вцілому. Стаття містить аналіз та узагальнення поняття «рухова активність». Розглянуто методику Фремінгемського дослідження рухової активності, відповідно якої зазнечено розподіл рухової активністі на рівні. Запропоновано до розгляду класифікацію рухової активності в залежності від мети та наведені висновки. (en) One of the most important social problems of our time is the deterioration of the population's health. In recent years, the number of patients with functional disorders of the cardiovascular, respiratory systems, musculoskeletal system, organs of vision, abnormalities in the neuropsychological sphere, and other diseases has been increasing. In solving this problem, one of the leading roles belongs to physical culture, and the dependence of a person's health level on his motor activity is clearly observed. Optimal motor activity is a powerful health factor that increases the functional capabilities of the body's physiological systems. The coherence of all body systems was formed in the process of evolution against the background of active motor activity, and therefore only those populations survived, in which the genetic resistance to physical exertion turned out to be higher. That is why a person adapts much better to heavy physical exertion than to conditions of limited mobility. A person has the ability to fully develop and maintain vital activity at the proper level only in the presence of sufficient systematic muscle load. Physical activity is a determining factor and a necessary condition for health preservation. The article summarizes the main factors of the influence of motor activity on health preservation, the mechanism of increasing the vitality of the body by means of motor activity is revealed. The characteristics of the conditions necessary for the optimization of root activity are given. An analysis of the data of modern scientific literature on the problem of the influence of motor activity on health and its strengthening was carried out. It was found that a sufficiently large number of people have a chronic lack of motor activity. The result of this is a low level of motivation for a healthy lifestyle. The importance of increasing motivation for health-preserving behavior has been established, because it has been proven that motor activity is an integral component of health-preserving as a whole. The article contains an analysis and generalization of the concept of "motor activity". The methodology of the Framingham study of motor activity was considered, according to which the distribution of motor activity at the level was determined. The classification of motor activity depending on the purpose is proposed for consideration and the conclusions are given.Документ Формування екологічної компетентності майбутнього викладача біології(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Логвінова, Ярослава ОлексіївнаУ статті розглядається екологічна компетентність як шлях вирішення екологічних негараздів та досягнення гармонії у системі "суспільство - природа". На основі узагальнення наукових джерел розкриваються особливості і змістове наповнення поняття "екологічна компетентність". Наводяться принципи процесу ефективного формування екологічної компетентності майбутнього викладача біолоігї. З’ясовано взаємозв’язок понять "екологічна культура" та "екологічна компетентність".Документ Інтеграція природничих наук у проєктну діяльність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Маркова, Олена Віталіївна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Markova, Olena Vitaliyivna; Logvinova, Yaroslava(ua) У статті розглянуто теоретичні та методичні засади інтеграції природничо-наукових знань у проєктну діяльність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Акцентовано актуальність поєднання дисциплін анатомії (включно з динамічною анатомією), спортивної морфології, біохімії фізичного виховання і спорту, фізіології фізичного виховання і спорту та біомеханіки для формування цілісної професійної компетентності майбутніх фахівців. Проаналізовано останні наукові дослідження, що висвітлюють проблеми міждисциплінарної інтеграції та проєктної технології в освіті майбутніх вчителів фізичної культури і тренерів. Визначено, що проєктна діяльність студентів виступає ефективним засобом інтеграції знань, оскільки потребує застосування комплексу природничих дисциплін для вирішення практичних завдань у галузі фізичної культури. Мета статті теоретично обґрунтувати й представити приклади інтеграції знань з анатомії, спортивної морфології, біохімії, фізіології та біомеханіки у виконанні студентських проєктів. У викладі основного матеріалу наведено способи застосування зазначених дисциплін у типових проєктних завданнях майбутніх фахівціву галузі фізичної культури і спорту. Зокрема, показано, як знання динамічної анатомії та спортивної морфології допомагають аналізувати рухову діяльність спортсменів та контролювати морфологічні зміни; як знання біохімічних та фізіологічних основ дозволяють планувати урок чи тренування з урахуванням енергозабезпечення, втоми та відновлення учня чи юного спортсмена; як врахування біомеханічних принципів сприяє вдосконаленню техніки рухів і профілактиці травматизму. Висновки. Інтеграція природничих наук у проєктну діяльність майбутніх фахівців фізичної культури і спорту є необхідною умовою підготовки конкурентоспроможного професіонала. Такий підхід забезпечує формування цілісної системи знань і вмінь, розвиває творче та продуктивне мислення здобувачів освіти, підвищує їхню здатність самостійно вирішувати професійні завдання. Перспективи подальших досліджень вбачаються у розробці методики впровадження міждисциплінарних проєктів в освітній процес та оцінці ефективності інтегрованого навчання для професійної підготовки фахівців галузі фізичного виховання і спорту. (en) The article deals with the theoretical and methodological foundations of integrating natural science knowledge into the project activities of future specialists in physical culture and sports. The relevance of combining the disciplines of anatomy (including dynamic anatomy), sports morphology, biochemistry of physical education and sports, physiology of physical education and sports, and biomechanics for the formation of a holistic professional competence of future specialists is emphasized. The latest scientific research highlighting the problems of interdisciplinary integration and project technology in the education of future physical education teachers and coaches is analyzed. It has been determined that students’ project activities are an effective means of integrating knowledge, as they require the use of a complex of natural sciences to solve practical problems in the field of physical education. The purpose of the article is to theoretically substantiate and present examples of the integration of knowledge in anatomy, sports morphology, biochemistry, physiology, and biomechanics in the implementation of student projects. The presentation of the main material shows ways to apply these disciplines in typical project tasks of future specialists in the field of physical culture and sports. In particular, it is shown how knowledge of dynamic anatomy and sports morphology helps to analyze the motor activity of athletes and control morphological changes; how knowledge of biochemical and physiological basics allows you to plan a lesson or training session taking into account the energy supply, fatigue and recovery of a student or young athlete; how taking into account biomechanical principles helps to improve movement techniques and prevent injuries. Conclusions. The integration of natural sciences into the project activities of future specialists in physical culture and sports is a prerequisite for the training of a competitive professional. This approach ensures the formation of a holistic system of knowledge and skills, develops the creative and productive thinking of students, and increases their ability to solve professional problems independently. Prospects for further research are seen in the development of methods for implementing interdisciplinary projects in the educational process and evaluating the effectiveness of integrated learning for the professional training of specialists in the field of physical education and sports.Документ Інтерактивні технології формування екологічної компетентності студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Логвінова, Ярослава Олексіївна; Logvinova, Yaroslava Oleksiyivna(ua) Стаття присвячена аналізу педагогічних можливостей інтерактивних технологій для формування екологічної компетентності студентів. Екологічно компетентна особистість має високий рівень екологічних знань, розвинене екологічне мислення, у своїй поведінці керується пріоритетністю екологічних цінностей, розглядає свою професію як дієвий засіб покращення стану навколишнього середовища та вирішення екологічних проблем. Обґрунтовано тлумачення понять «активність», «інтерактивні технології навчання» та «інтерактивне навчання». Розкрито значення використання інтерактивних методів навчання у процесі підготовки майбутнього вчителя фізичного виховання. Наведено приклади застосування інтерактивних методів і технологій навчання під час вивчення дисципліни «Гігієна та основи екології». З’ясовано, що використання інтерактивних методів і технологій дозволяє інтенсифікувати засвоєння і творче застосування теоретичного матеріалу; дає можливість змоделювати особистістю життєві екологічних ситуації; залучити студентів до вирішення екологічних проблем, прийняття ними природовідповідальних рішень, набуття досвіду екологічної діяльності.