Перегляд за Автор "Жигора, Ірина Валеріївна"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Архаїчні компоненти українського тексту поховального обряду: евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) У статті проаналізовано евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті з метою актуалізації архаїчних обрядових текстових структур, з’ясовано взаємовідношення лексичної та фразеологічної семантики слів у текстах поховального обряду. Висвітлено роль названих лексем як мовних знаків у будівництві ментального світу українців, окреслено коло лексичних асоціацій про смерть, процес умирання в мовній свідомості українського народу шляхом спостереження за евфемістичними конструкціями.Документ Комунікативні технології: тестові завдання для модульного контролю з дисциплін "Українська мова за професійним спрямуванням", "Сучасна українська мова з практикумом", "Основи красномовства", "Риторика" (для нефілологічних факультетів)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Громко, Тетяна Василівна; Жигора, Ірина Валеріївна; Іліаді, Олександр ІвановичДокумент Культура сучасного українського мовлення(Авангард, 2013) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Жигора, Ірина Валеріївна(Uk) Посібник складено на основі програми із сучасної української мови і культури мовлення. У ньому подано структуру курсу, теми лекцій, плани практичних занять, список основної та додаткової літератури, завдання для самостійної та аудиторної роботи, тексти для редагування, що забезпечить теоретичну та практичну підготовку студентів із культури сучасного українського мовлення, допоможе в оволодінні відповідним матеріалом при підготовці до практичних занять, екзамену, при організації самостійної роботи.Методичні матеріали спрямовано на допомогу студентам в оволодінні мовними нормами, практичними навичками грамотного усного і писемного мовлення.Видання розраховано на студентів нефілологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.Документ Особливості розвитку мовлення дошкільників у сучасних освітніх умовах(2025) Жигора, Ірина ВалеріївнаДокумент Розвиток зв’язного мовлення в дітей із мовленнєвими порушеннями(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Завітренко, Долорес Жораївна; Жигора, Ірина Валеріївна; Березенко, Наталія Олегівна; Zavitrenko, D.; Zhyhora, I.; Berezenko, N.(ua) У статті розглянуто питання створення єдиного підходу раннього виявлення й корекції порушень мовлення. Особливу увагу зосереджено на проблемі інтелектуального розвитку та виховання в дитячій педагогіці та психології. З цією метою розглянуто диференціальну діагностику та медико-психолого-педагогічну корекцію порушень мови в дітей з окресленими проблемами. Розвиток зв’язного мовлення в дітей із мовленнєвими порушеннями є однією з найважливіших проблем сучасної логопедії та спеціальної педагогіки. Сучасна система освіти та реабілітації має враховувати специфіку мовленнєвих порушень у дітей, скільки зв’язне мовлення є визначальним складником соціальної адаптації та розвитку особистості. Для дітей з мовленнєвими порушеннями, зокрема такими, як дизартрія, афазія, алалія чи ринолалія, важливою є корекція мовленнєвих навичок, яка дозволяє не тільки покращити комунікативні здібності, а й стимулює розвиток когнітивних процесів. Дослідження методики розвитку зв’язного мовлення в таких дітей сприяє розробці ефективних корекційних програм, що можуть значно покращити мовленнєві та когнітивні здібності дітей, створюючи основу для успішної соціалізації та інтеграції в суспільстві. Розвиток зв’язного мовлення в дітей із мовленнєвими порушеннями є важливим аспектом навчання та корекційно-розвивальної роботи. Мовленнєві порушення можуть значно ускладнити процес комунікації, що, зі свого боку, вплине на соціальну адаптацію, самооцінку та навчальні досягнення дитини, тому важливо розробити та застосовувати ефективні методичні прийоми й засоби, які сприятимуть формуванню навичок зв’язного мовлення, підвищенню рівня виразності та зрозумілості мовлення дітей з мовленнєвими вадами. Факт застосування раннього втручання не означає, що дитина зможе досягти необхідних успіхів у розвитку. Важливими орієнтирами для визначення найкращих практик раннього втручання є емпіричні дослідження. Ефективність програми раннього втручання має бути продемонстрована в процесі експериментального застосування у відповідній групі дітей. Ретроспективний аналіз історії становлення ранньої допомоги дозволив простежити вимірювання ціннісних орієнтирів суспільства й держави в розв’язанні окресленого питання. Пріоритетним напрямком є забезпечення якості життя дитини раннього віку й визначення напрямків формування ефективного стилю спілкування. (en) The article deals with the issue of creating a unified approach to the early detection and correction of speech disorders. Particular attention is paid to the problem of intellectual development and education in childhood pedagogy and psychology. For this purpose, the differential diagnosis and medical, psychological and pedagogical correction of speech disorders in children with the above problems are considered. The development of coherent speech in children with speech disorders is one of the most important problems in modern speech therapy and special education. The modern system of education and rehabilitation should take into account the specifics of children’s speech disorders, as coherent speech is a crucial component of social adaptation and personal development. For children with speech impairments, such as dysarthria, aphasia, allia, or rhinolalia, it is important to correct speech skills, which not only improves communication abilities but also stimulates the development of cognitive processes. Research into the methods of developing coherent speech in such children contributes to the development of effective correctional programs that can significantly improve children’s speech and cognitive abilities, creating the basis for successful socialization and integration into society. The development of coherent speech in children with speech disorders is an important aspect of education and correctional and developmental work. Speech impairments can significantly complicate the process of communication, which, in turn, will affect the child’s social adaptation, self-esteem and academic achievements, so it is important to develop and apply effective methodological techniques and tools that will help to develop coherent speech skills, increase the level of expressiveness and comprehensibility of speech of children with speech impairments. Using early intervention does not guarantee that a child will achieve the necessary developmental success. Empirical research is an important guide for determining the most effective early intervention practices. The effectiveness of an early intervention program should be demonstrated through an experimental application with a relevant group of children. Retrospective analysis of the history of early intervention has revealed how societal and state values have influenced the approach to this issue. The priority is ensuring the quality of life for young children and identifying areas for developing an effective communication styleДокумент Семантико-синтаксична структура речень із тривалентними ітеративними предикатами(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Жигора, Ірина Валеріївна(uk) У статті визначено типи семантико-синтаксичної структури речень, породженої тривалентними ітеративними предикатами, якісний і кількісний склад лівобічних і правобічних непредикатних синтаксем, закономірності їхньої реалізації.Документ Склад ЛСГ «смерть, умирати»у «словарі української мови» Б. Д. Грінченка(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «смерть, умирати» у «Словарі української мови» Б. Д. Грінченка з метою уточнення функціональної різниці одиниць цієї ЛСГ на хронологічному зрізі другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Пояснено складні випадки розвитку семантики шляхом звернення до методу типологічних паралелей методу пояснювальної трансформації семантики. Результати спостереження верифіковані використанням етимологічних студій для застосування в дослідженнях з історичної діалектної лексикології.Документ Терміни обряді ритуал: єдність і розбіжності (попередні зауваження)(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Жигора, Ірина Валеріївна(uk) У статті з’ясовуються спільність і розбіжності в термінологічному вживанні лексем ритуал та обряд (зокрема, їхня історична семантика і причини її термінологізації в науковій мові загалом), які позначають базові для запропонованого дослідження концепти. Для виявлення функціональної спрямованості та видів названих понять аналіз семантики ритуал та обряд здійснено з опорою на зміст дефініцій цілого ряду різноаспектних словників і з урахуванням поглядів науковців. Особливу увагу приділено уточненню загального та специфічного, спільного й відмінного між ними, використанню терміна обряд і термінологічних сполучень обрядова дія, обрядове дійство, обрядова лексика, обрядова семантика, обрядовий текст як елементів метамови лінгвістичного дослідження.Документ Термінологія поховальної обрядовості: ареальний аспект(Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, 2017) Жигора, Ірина ВалеріївнаДокумент Технології мовної комунікації : тестові завдання для модульного контролю із дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням»,«Сучасна українська мова з практикумом»,«Основи культури мовлення», «Основи красномовства», «Риторика» (для нефілологічних факультетів)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Громко, Тетяна Василівна; Жигора, Ірина Валеріївна; Іліаді, Олександр Іванович; Кіндей, Леся ГригорівнаДокумент Типи мовних помилок в учнівських роботах і шляхи їхнього усунення в контексті поглядів Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) Навчання учнів рідної мови передбачає насамперед розвиток мовлення й чуття слова, оволодіння нормами і тонкощами української мови. Українська мова як навчальна дисципліна посідає одне з найважливіших місць у підготовці фахівця для будь-якої діяльності. Завдання предмету - забезпечити теоретичну й практичну підготовку учнів: дати основні відомості про мову як суспільне та історичне явище, про структуру і закономірності її розвитку, а також допомогти оволодіти нормами сучасної української літературної мови, сформувати міцні практичні навички мовного аналізу, грамотного письма й високої культури мовлення, бережного ставлення до слова. Здобуваючи освіту, кожен учень повинен усвідомити, що передусім він мусить опанувати мову - знаряддя мисленнєвої й мовної діяльності. Оскільки до сьогодні відсутня докладно розроблена конструктивна типологія мовних анормативів, які трапляються в учнівських роботах, будь-який крок у цьому напрямку сприятиме її розробленню. Запропонована увазі фахівців стаття має заповнити деякі пробіли у цій галузі культури мовлення, зокрема, зроблено спробу простежити типологічні ознаки ненормативних одиниць, з’ясувати причини виникнення помилок кожного типу, розробити критерії виявлення мовних помилок для перевірки учнівських письмових робіт.Документ Фонетичне, семантичне й словотвірне варіювання українського ад’єктива «мертвий» та його еквівалентів у текстах поховального обряду(КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна(uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «мертвий» у діалектному мовленні; фонетичні варіанти прикметника мертвий та його субститутів у термінології поховального обряду. З’ясовано особливості словотвору лексем зі значенням «мертвий» в українських говірках. Описано синонімічні назви, евфемістичні варіанти українського ад’єктива мертвий у текстах поховального обряду.Документ Формування комунікативної компетентності студентів у сучасному закладі вищої освіти(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Завітренко, Долорес Жораївна; Березенко, Наталія Олегівна; Жигора, Ірина Валеріївна; Zavitrenko, D.; Berezenko, N.; Zhyhora, I.(ua) У статті проаналізовано проблему формування комунікативної компетентності студентів у просторі вищої освіти. Визначено та обґрунтовано поняття «професійно-комунікативна компетентність студентів». Акцентовано увагу на сучасній взаємодії людини з іншими людьми та світом, яка стала надзвичайно інтенсивною з розширенням технічних можливостей обміну інформацією. Охарактеризовано основні чинники формування професійно-комунікативної компетентності здобувачів у сучасному закладі вищої освіти. Визначено види професійно-комунікативної компетентності та шляхи їх удосконалення за допомогою освітніх технологій і методів. Говорячи про комунікативну компетентність особистості, не слід обмежувати коло дослідження діагностикою знань і вмінь, комунікативних навичок, оскільки спілкування, пов’язане зі спрямованістю особистості, є компонентом мотиваційної сфери, що спонукає до формування світогляду, розвитку інтелекту, вибору ціннісних орієнтацій. Комунікативна компетентність містить такі поліфункціональні компоненти: активність у спілкуванні, емоційну реактивність, швидкість прийняття рішень (темперамент особистості), комунікативну впевненість, стійкість саморегуляції, комунікативну об’єктивність і суб’єктивність. Аналіз наукових поглядів на формування комунікативної компетентності студентів дозволив визначити її спрямованість та поліфункціональність шляхом виявлення та обґрунтування основних чинників формування та принципів організації в сучасному закладі вищої освіти. Комунікативна компетентність студентів характеризується здатністю толерантно спілкуватися за допомогою вербальних і невербальних засобів мовлення, впливати на співрозмовника, будувати конструктивний діалог, вирішувати конфлікти та налаштовуватися на власну емоційну стабільність у співпраці з освітніми партнерами. Окреслено бар’єри, які ускладнюють процес розвитку успішної комунікативної компетентності студентів. (en) The article analyzes the problem of forming students’ communicative competence in the space of higher education. The concept of “professional and communicative competence of students” is defined and substantiated. The emphasis is placed on the modern interaction of a person with other people and with the world, which has become extremely intense with the expansion of technical capabilities of information exchange. The main factors of formation of professional and communicative competence of higher education students are characterized. The types of professional and communicative competence and ways to improve them by means of educational technologies and methods are determined. Speaking about the communicative competence of a personality, one should not limit the research circle only to the diagnosis of knowledge and skills, communication skills. After all, communication is connected with the orientation of the individual, is a component of the motivational sphere, which encourages the formation of a worldview, the development of intelligence, and the choice of value orientations. Communicative competence includes the following multifunctional components: activity in communication, emotional reactivity, speed of decision-making (personality temperament), communicative confidence, stability of self-regulation, communicative objectivity and subjectivity. The analysis of scientific views on the formation of students’ communicative competence made it possible to determine its focus and multifunctionality by identifying and substantiating the main factors of formation and principles of organization in a modern higher education institution. Students’ communicative competence is characterized by the ability to communicate tolerantly with verbal and non-verbal means of speech, influence the interlocutor, build a constructive dialogue, resolve conflicts and tune in to their own emotional stability in cooperation with educational partners. The barriers that stand in the way of developing students’ successful communicative competence are outlined.Документ Формування мовленнєвих навичοк мοлοдших шкοлярів засобами інноваційних технологій в умовах інформаційної та мовної агресії(Середняк Т. К., 2024) Жигора, Ірина ВалеріївнаДокумент Формули-замовляння у слов’янських заговорах як складники обрядового тексту поховання й концепція І. Огієнка(2017) Жигора, Ірина Валеріївна(ru) В статье определяются общность и различия в терминологическом употреблении лексем заговор, заклинание (в частности, их историческая семантика и причины ее терминологизации в поэтическом языке), обозначающих базовые для предлагаемого исследования концепты. Для выявления функциональной направленности и видов названных понятий анализ семантики слов заговор, заклинание осуществлен как с опорой на содержание дефиниций целого ряда разноаспектных словарей, так и с учетом взглядов ученых, в частности, И. Огиенко. Особое внимание уделено уточнению общего и специфического между ними. Приведены примеры заговоров, составляющими которых выступают формулы-заклинания обрядового текста захоронения.Документ Інформаційна культура у фаховій підготовці майбутніх педагогів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Валерій Сергійович; Zhyhora, I.; Zhyhora, V.(ua) У статті робиться огляд проблеми впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій у сучасній освітній системі, що демонструє нові можливості для оптимізації процесу навчання, зокрема навчання мов, на всіх рівнях. Обґрунтовано вибір теми роботи, її актуальність, подано теоретичне значення й практичну цінність досліджуваної проблеми. Особливу увагу приділено мережі «Інтернет», веб-технологіям, можливостям мас-медіа, активному використанню дидактичного потенціалу віртуальної мережі. Автори розглядають можливості підготовки нового покоління педагогів, які володітимуть не тільки традиційними, а й інноваційними технологіями навчання, які здатні не лише обробляти певну інформацію, а й продукувати її, творчо використовуючи під час розв’язання навчально-виховних задач. Пропоновану роботу присвячено проблемі формування інформаційної культури майбутніх педагогів, їхньої готовності до використання новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності; організації навчального процесу за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано, що сучасний урок сьогоднінеможливий без залучення потужних можливостей Інтернет-ресурсів, використання яких сприяє формуванню справді сучасного учня, озброєного найновішими технологіями пошуку, одержання та використання пізнавальної інформації. Визначено, що формування готовності до роботи з інформаційними технологіями в професійній діяльності – тривалий процес, що є важливим компонентом професійної педагогічної підготовки майбутніх фахівців, тому цей процес відбувається через цілеспрямовану діяльність, власну активність майбутнього педагога та спеціальні умови.
