Перегляд {{ collection }} за Автор "Жигора, Ірина Валеріївна"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Архаїчні компоненти українського тексту поховального обряду: евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, I. V.(uk) У статті проаналізовано евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті з метою актуалізації архаїчних обрядових текстових структур, з’ясовано взаємовідношення лексичної та фразеологічної семантики слів у текстах поховального обряду. Висвітлено роль названих лексем як мовних знаків у будівництві ментального світу українців, окреслено коло лексичних асоціацій про смерть, процес умирання в мовній свідомості українського народу шляхом спостереження за евфемістичними конструкціями.Документ Комунікативні технології: тестові завдання для модульного контролю з дисциплін "Українська мова за професійним спрямуванням", "Сучасна українська мова з практикумом", "Основи красномовства", "Риторика" (для нефілологічних факультетів)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Громко, Тетяна Василівна; Жигора, Ірина Валеріївна; Іліаді, Олександр ІвановичДокумент Культура сучасного українського мовлення(Авангард, 2013) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Жигора, Ірина Валеріївна(Uk) Посібник складено на основі програми із сучасної української мови і культури мовлення. У ньому подано структуру курсу, теми лекцій, плани практичних занять, список основної та додаткової літератури, завдання для самостійної та аудиторної роботи, тексти для редагування, що забезпечить теоретичну та практичну підготовку студентів із культури сучасного українського мовлення, допоможе в оволодінні відповідним матеріалом при підготовці до практичних занять, екзамену, при організації самостійної роботи.Методичні матеріали спрямовано на допомогу студентам в оволодінні мовними нормами, практичними навичками грамотного усного і писемного мовлення.Видання розраховано на студентів нефілологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.Документ Семантико-синтаксична структура речень із тривалентними ітеративними предикатами(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Жигора, Ірина Валеріївна(uk) У статті визначено типи семантико-синтаксичної структури речень, породженої тривалентними ітеративними предикатами, якісний і кількісний склад лівобічних і правобічних непредикатних синтаксем, закономірності їхньої реалізації.Документ Склад ЛСГ «смерть, умирати»у «словарі української мови» Б. Д. Грінченка(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, I. V.(uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «смерть, умирати» у «Словарі української мови» Б. Д. Грінченка з метою уточнення функціональної різниці одиниць цієї ЛСГ на хронологічному зрізі другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Пояснено складні випадки розвитку семантики шляхом звернення до методу типологічних паралелей методу пояснювальної трансформації семантики. Результати спостереження верифіковані використанням етимологічних студій для застосування в дослідженнях з історичної діалектної лексикології.Документ Терміни обряді ритуал: єдність і розбіжності (попередні зауваження)(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Жигора, Ірина Валеріївна(uk) У статті з’ясовуються спільність і розбіжності в термінологічному вживанні лексем ритуал та обряд (зокрема, їхня історична семантика і причини її термінологізації в науковій мові загалом), які позначають базові для запропонованого дослідження концепти. Для виявлення функціональної спрямованості та видів названих понять аналіз семантики ритуал та обряд здійснено з опорою на зміст дефініцій цілого ряду різноаспектних словників і з урахуванням поглядів науковців. Особливу увагу приділено уточненню загального та специфічного, спільного й відмінного між ними, використанню терміна обряд і термінологічних сполучень обрядова дія, обрядове дійство, обрядова лексика, обрядова семантика, обрядовий текст як елементів метамови лінгвістичного дослідження.Документ Термінологія поховальної обрядовості: ареальний аспект(Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, 2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина ВалерьевнаДокумент Технології мовної комунікації : тестові завдання для модульного контролю із дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням»,«Сучасна українська мова з практикумом»,«Основи культури мовлення», «Основи красномовства», «Риторика» (для нефілологічних факультетів)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Афанасьєва, Лариса Іванівна; Громко, Тетяна Василівна; Жигора, Ірина Валеріївна; Іліаді, Олександр Іванович; Кіндей, Леся ГригорівнаДокумент Типи мовних помилок в учнівських роботах і шляхи їхнього усунення в контексті поглядів Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, Iryna Valeriyivna(uk) Навчання учнів рідної мови передбачає насамперед розвиток мовлення й чуття слова, оволодіння нормами і тонкощами української мови. Українська мова як навчальна дисципліна посідає одне з найважливіших місць у підготовці фахівця для будь-якої діяльності. Завдання предмету - забезпечити теоретичну й практичну підготовку учнів: дати основні відомості про мову як суспільне та історичне явище, про структуру і закономірності її розвитку, а також допомогти оволодіти нормами сучасної української літературної мови, сформувати міцні практичні навички мовного аналізу, грамотного письма й високої культури мовлення, бережного ставлення до слова. Здобуваючи освіту, кожен учень повинен усвідомити, що передусім він мусить опанувати мову - знаряддя мисленнєвої й мовної діяльності. Оскільки до сьогодні відсутня докладно розроблена конструктивна типологія мовних анормативів, які трапляються в учнівських роботах, будь-який крок у цьому напрямку сприятиме її розробленню. Запропонована увазі фахівців стаття має заповнити деякі пробіли у цій галузі культури мовлення, зокрема, зроблено спробу простежити типологічні ознаки ненормативних одиниць, з’ясувати причини виникнення помилок кожного типу, розробити критерії виявлення мовних помилок для перевірки учнівських письмових робіт.Документ Фонетичне, семантичне й словотвірне варіювання українського ад’єктива «мертвий» та його еквівалентів у текстах поховального обряду(КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна(uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «мертвий» у діалектному мовленні; фонетичні варіанти прикметника мертвий та його субститутів у термінології поховального обряду. З’ясовано особливості словотвору лексем зі значенням «мертвий» в українських говірках. Описано синонімічні назви, евфемістичні варіанти українського ад’єктива мертвий у текстах поховального обряду.Документ Формування мовленнєвих навичοк мοлοдших шкοлярів засобами інноваційних технологій в умовах інформаційної та мовної агресії(Середняк Т. К., 2024) Жигора, Ірина ВалеріївнаДокумент Формули-замовляння у слов’янських заговорах як складники обрядового тексту поховання й концепція І. Огієнка(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна(ru) В статье определяются общность и различия в терминологическом употреблении лексем заговор, заклинание (в частности, их историческая семантика и причины ее терминологизации в поэтическом языке), обозначающих базовые для предлагаемого исследования концепты. Для выявления функциональной направленности и видов названных понятий анализ семантики слов заговор, заклинание осуществлен как с опорой на содержание дефиниций целого ряда разноаспектных словарей, так и с учетом взглядов ученых, в частности, И. Огиенко. Особое внимание уделено уточнению общего и специфического между ними. Приведены примеры заговоров, составляющими которых выступают формулы-заклинания обрядового текста захоронения.Документ Інформаційна культура у фаховій підготовці майбутніх педагогів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Валерій Сергійович; Zhyhora, Iryna Valeriivna; Zhyhora, Valerii Serhiiovych(ua) У статті робиться огляд проблеми впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій у сучасній освітній системі, що демонструє нові можливості для оптимізації процесу навчання, зокрема навчання мов, на всіх рівнях. Обґрунтовано вибір теми роботи, її актуальність, подано теоретичне значення й практичну цінність досліджуваної проблеми. Особливу увагу приділено мережі «Інтернет», веб-технологіям, можливостям мас-медіа, активному використанню дидактичного потенціалу віртуальної мережі. Автори розглядають можливості підготовки нового покоління педагогів, які володітимуть не тільки традиційними, а й інноваційними технологіями навчання, які здатні не лише обробляти певну інформацію, а й продукувати її, творчо використовуючи під час розв’язання навчально-виховних задач. Пропоновану роботу присвячено проблемі формування інформаційної культури майбутніх педагогів, їхньої готовності до використання новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності; організації навчального процесу за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано, що сучасний урок сьогоднінеможливий без залучення потужних можливостей Інтернет-ресурсів, використання яких сприяє формуванню справді сучасного учня, озброєного найновішими технологіями пошуку, одержання та використання пізнавальної інформації. Визначено, що формування готовності до роботи з інформаційними технологіями в професійній діяльності – тривалий процес, що є важливим компонентом професійної педагогічної підготовки майбутніх фахівців, тому цей процес відбувається через цілеспрямовану діяльність, власну активність майбутнього педагога та спеціальні умови.