Перегляд {{ collection }} за Автор "Близнюкова, Олена Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Focusing on Decision Making in New ESP Curriculum for Ukrainian Students.(FOI-Commerce, 2006) Blyznyukova, O.; Baranova, O.; Близнюкова, Олена Миколаївна(en) The article deals with the problem of training students to become professionals with job-oriented competences which include general competences, capacity for autonomous learning, and ability to make decisions in the field areas. The main focus of the article is Ukrainian new ESP curriculum that takes decision making as one of the most necessary pragmatic competences and study skills.Документ Групова фасилітація сучасного менеджменту: теоретичне підґрунтя та можливості практичного застосування(2010) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) В статті здійснено спробу розглянути специфіку та можливості практичного застосування групової фасилітації сучасного менеджменту. Особливої уваги заслуговує той факт, що професійний фасилітатор в процесі обговорення та прийняття рішень навчає членів групи навичкам фасилітації. Роль фасилітатора при цьому зводиться до створення для членів групи можливостей та умов, що є сприятливими для ефективної роботи та фасилітуючої взаємодії.Документ Довідник з практичної психології (на допомогу студентам-випускникам під час підготовки до державних екзаменів)(РА РіК, 2011) Горська, Олена Олександрівна; Мельничук, Ірина Ярославівна; Гейко, Євгенія Вікторівна; Калашникова, Людмила Володимирівна; Гурова, Оксана Миколаївна; Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У посібнику розкриваються теоретичні основи, напрямки і технології сучасної практичної психології. Основне спрямування довідника – задовольнити запити студентів - майбутніх психологів щодо застосування психологічних знань у шкільній практиці, розкрити специфіку роботи практичних психологів у закладах освіти. Навчально-методичний посібник призначено для студентів вищих навчальних закладів, які здобувають спеціальність (або спеціалізацію) „Практична психологія”, насамперед тих, хто готується до фахового державного екзамену „Практична психологія з методикою діагностування”.Документ Застосування канонічного аналізу в дослідженні фасилятивності особистості(2011) Близнюкова, Олена Миколаївна; Шишова, Інна ОлексіївнаДокумент Конфліктолого-медіаторська діяльність як основа конструктивного спілкування(СНУ ім. В. Даля, 2006) Близнюкова, Олена Миколаївна; Blyznyukova, O.(uk) В статті розглядається процес формування та розвитку медіації як однієї з форм конструктивного спілкування.Документ Особливості використання інструментів ІКТ для дослідження і профілактики кібербулінгу в юнацькому віці(2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Присяжнюк, Олена Віталіївна; Близнюкова, Олена Миколаївна(ua) У статті проаналізовано можливості та специфіку використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для дослідження феномену кібербулінгу як актуальної проблеми молоді на сучасному етапі розвитку суспільства. Виявлено особливості, яким мають відповідати інструменти ІКТ для забезпечення ефективності психологічних онлайн досліджень, а саме: безкоштовні та зручні платформи; потужні обчислювальні сервіси для обробки та візуалізації статистичного матеріалу; комунікаційні сервіси для організації взаємодії з користувачами. Висвітлено доцільність активної співпраці спеціалістів з комп’ютерних наук та психологів щодо впровадження онлайн інструментів ІКТ з метою профілактики та протидії кібербулінгу. Описано інформаційну модель і контентне наповнення віртуального майданчика дослідження та профілактики кібербулінгу серед студентської молоді у вигляді веб-сайту, реалізованого на базі Гугл-платформи та розміщеного у вільному доступі. Розроблений сайт містить авторську анкету, адресний матеріал для потенційних учасників кібербулінгу, чат-бот для організації взаємодії з ними. Представлено ментальну схему анкетування, на основі якої за допомогою Гугл-форми створено опитувальник для діагностики проявів кібербулінгу серед студентів. Визначено його найпоширеніші причини та соціальні мережі для потенційних проявів. Представлено найбільш розповсюджені види кібербулінгу серед молоді, здійснено порівняльний аналіз гендерних особливостей їх прояву. Обґрунтовано доцільність зберігання отриманого статистичного матеріалу в Гугл-таблицях, оскільки це надає потужніші та гнучкіші можливості його подальшої обробки із застосуванням методів аналізу даних та візуалізації у порівнянні з Гугл-формами. Встановлено, що імплементований у віртуальний майданчик чат-бот є ефективним та зручним інструментом реагування на кризові ситуації у форматі дистанційної психологічної допомоги студентам, що відповідає сучасним реаліям. Апробація розробленого віртуального майданчику в освітній діяльності вищого навчального закладу засвідчує актуальність та ефективність запропонованих онлайн інструментів для дослідження, профілактики та протидії кібербулінгу.Документ Психокорекція : навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять студентів з навчальної дисципліни "Основи психокорекції"(2018) Мельничук, Ірина Ярославівна; Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) Матеріали навчально-методичного посібника розроблені та упорядковані відповідно до навчального плану дисципліни «Основи психокорекції». Вони допоможуть студентам-майбутнім психологам ґрунтовніше підготовитися до практичних занять, засвоїти методи та техніки психокорекційного впливу, що сприятиме їх професійному зростанню.Документ Психологічна діагностика фасилятивності у підлітковому віці з використанням канонічного кореляційного аналізу(2012) Близнюкова, Олена Миколаївна; Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Психологічний аналіз чинників кризи підліткового віку(Аксіома, 2010) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми переживання підліткової кризи. Обгрунтовується можливість формування у підлітків конструктивної конфліктності як здатності знаходити адекватні способи розв’язання протиріч кризового періоду.Документ Підготовка ровесників-фасилітаторів як засіб запобігання конфліктам у підлітковому віці(2018) Близнюкова, Олена МиколаївнаДокумент Соціально-психологічні чинники фасилітації розвитку особистості підліткового віку(2018) Близнюкова, Олена Миколаївна; Blyzniukov, O. M.(ua) Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи. – Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля МОН України. – Сєвєродонецьк, 2018. Дисертаційне дослідження присвячене висвітленню специфіки соціально-психологічних чинників процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Визначено, що процес фасилітації розвитку особистості є поетапним розгортанням соціально-психологічних умов надання допомоги у розвитку особистості партнера, а також виявляє суб`єкт-суб`єктний характер, відповідну динаміку, структуру, вирізняється соціально-психологічними чинниками, що уможливлюють цей процес й надають йому відповідної забарвленості. У структурі процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку виділено когнітивний, мотиваційний, ціннісний аспекти. Виокремлено загальні типи фасилятивності у підлітковому віці: ціннісну фасилятивність, конвенційну фасилятивність й інгібітну фасилятивність. Виявлено типові паттерни поведінки фахівців у процесі фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Показано, що соціально-психологічними чинниками, котрі здійснюють вплив на специфіку процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку є особливості комунікативної діяльності його суб’єктів та специфіка їх соціальної взаємодії, а також, когнітивні, мотиваційно-ціннісні властивості особистості, її ідентичності, фасилятивності, самоставлення, особистісні риси. Запропоновано й впроваджено систему формувальних соціально-психологічних заходів, що увійшли до програмно-цільового проекту щодо супроводу процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку, фасилятивності суб`єктів зазначеного процесу.Документ Сучасні методи фасилітації групової роботи(ФОП Александрова М. В., 2017) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У статті представлено теоретичне дослідження сучасних методів та технологій фасилітації групової роботи, виділено сфери компетенції фасилітатора, розглянуто переваги групової роботи.Документ Фасилітація прийняття рішень в процесі самоорганізації цілісності особистості підліткового віку(ТОВ «Фірма «Іліон», 2009) Близнюкова, Олена Миколаївна; Гейко, Євгенія Вікторівна(uk) В статті здійснено спробу розглянути специфіку набуття цілісності особистості у підлітковому віці через відчуття власної автентичності. Особливої уваги заслуговує той факт, що самоорганізаційні процеси цілісності тісно пов’язані із уміннями фасилітації, що розвиваються саме у підлітковому віці. Отже самоорганізація цілісності особистості виявляється пов’язаною із уміннями фасилітації та особливостями прийняття рішення підлітком.Документ Фасилітація самоорганізації цілісності особистості підліткового віку(2011) Близнюкова, Олена Миколаївна; Гейко, Євгенія ВікторівнаДокумент Фасилітація як ефективна технологія вирішення проблем(ФОП Александрова М. В., 2015) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У статті здійснено огляд теоретичного матеріалу вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень щодо можливостей застосування прикладних психологічних технологій для більш ефективної комунікації та полегшення взаємодії в процесі групової роботи в сфері сучасного менеджменту. Зокрема, акцент зроблено на теоретичному аналізі фасилітації як ефективній технології вирішення проблем.Документ Фасилітація як механізм подолання життєвої кризи в підлітковому віці(2010) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) Стаття звертається до розгляду особливостей переживання життєвої кризи в підлітковому віці, обгрунтовує можливість формування у підлітків фасилітативних навичок як одного з механізмів подолання вікової кризи.Документ Фасилітація як предмет психологічного аналізу(2009) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У статті досліджено та проаналізовано модифікації поняття фасилітації та окреслено ряд феноменів, що охоплюються даним поняттям. Розглянуті умови розвитку здібності педагога до фасилітуючого спілкування.Документ Формування фасилятивності як умова вирішення внутрішньо особистісних конфліктів в підлітковому віці(ФОП Александрова М. В., 2016) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У статті здійснено теоретичний аналіз особливостей внутрішньоособистісних конфліктів в підлітковому віці, представлено результати експериментального дослідження показників фасилятивності в контексті властивостей особистості, обґрунтовуються можливості формування фасилятивності в підлітковому віці.Документ Формування фасилітативних навичок як умова підвищення професійної компетентності майбутніх учителів(ТОВ «Фірма «Іліон», 2008) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) В статті розглядаються деякі особливості формування фасилітативних навичок як умови підвищення професійної компетентності майбутніх вчителів. Виявлено, що в процесі фасилітативної педагогічної взаємодії формуються навички створення атмосфери абсолютного позитивного прийняття, конгруентність, емпатія, толерантність, активне слухання, управління груповою динамікою. Отже, здатність до фасилітативної взаємодії є інтегральною характеристикою особистості педагога та відноситься до професійно-педагогічних здібностей.