Перегляд за Автор "Бабенко, Тетяна Василівна"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Використання андрогогічного підходу в системі підвищення кваліфікації педагогів(2023) Бабенко, Тетяна Василівна; Babenko, Tetyana Vasylivna(ua) У статті розкрито сутність андрогогічного підходу та проаналізовано можливості його використання в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Звертається увага на з’ясування сутності понять «освіта дорослих» та «андрагогіка», які часто вживаються як синоніми. Встановлено, що поняття «андрагогічний підхід» утворено від поняття «андрагогіка» та запозичено в українську мову із зарубіжних, передусім англомовних джерел. Андрагогіка складає теоретичну основу навчання дорослих. Авторами наголошено, що предмет та методи андрагогіки формулювалися внаслідок виявлення специфічних особливостей організації освітнього процесу для дорослих порівняно з дітьми. На основі здійсненого аналізу виявлено такі відмінні риси: дорослому належить провідна роль у процесі свого навчання; дорослий учень прагне самореалізації, самостійності, самоврядування; дорослий має життєвий (побутовий, соціальний, професійний) досвід, який може бути використаний як важливе джерело навчання його самого, та його колег; доросла людина навчається для вирішення важливої життєвої проблеми та досягнення конкретної мети; дорослий розраховує на невідкладне застосування отриманих під час навчання вмінь, навичок, знань та якостей; навчальна діяльність учня значною мірою детермінується тимчасовими, просторовими, побутовими, професійними, соціальними чинниками, які або обмежують, або сприяють процесу навчання; процес навчання дорослого організований у вигляді спільної діяльності на всіх його етапах: діагностики, планування, реалізації, оцінювання та, певною мірою, корекції результатів навчальної діяльності. У публікації розкрито зміст і структуру андрагогічного підходу, які містять: вимоги до діяльності, принципи, форми і методи організації професійної перепідготовки й умови їх ефективного застосування (врахування індивідуальних особливостей, перебудову техніки взаємодії викладача зі студентами, самостійне навчання, спільну діяльність, опору на життєвий і професійний досвід, розвиток освітніх потреб тощо). Під андрагогічним підходом у підвищенні кваліфікації педагогів автори розуміють сукупність таких компонентів, як мета, принципи освіти дорослих, методи, прийоми, засоби підвищення кваліфікації, що ґрунтуються на відмінних рисах дорослих учнів. Обгрунтовано, що підвищення кваліфікації педагогів з використанням андрагогічного підходу спирається такі принципи навчання дорослих: принцип самостійного навчання; принцип кооперативної діяльності; принцип опори на досвід; індивідуалізація навчання; системність навчання; контекстність навчання; принцип актуалізації результатів навчання; принцип ефективності навчання; принцип розвитку освітніх потреб; принцип рефлективності (усвідомленості).Документ Зміст управлінської культури керівника закладу освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Бабенко, Тетяна ВасилівнаУ статті автор робить спробу визначити зміст управлінської культури керівника закладу освіти як складової його загальної та професійної культури; досліджуються різні підходи до цього поняття; розкриваються аксіологічний, технологічний і особистісно-творчий компоненти управлінської культури.Документ Методика діагностики інформаційної культури майбутнього вчителя історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті аналізуються показники і рівні інформаційної культури майбутнього вчителя історії та пропонується методика діагностики інформаційної культури.Документ Педагогічні умови формування інформаційної культури майбутніх учителів історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті автор робить спробу визначити і розкрити педагогічні умови формування інформаційної культури майбутніх вчителів історії.Документ Показники та рівні інформаційної культури майбутнього учителя історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті пропонується аналіз критеріїв, показників та рівнів інформаційної культури майбутнього вчителя історії.Документ Розвиток конкурентоздатності майбутнього педагога в умовах освітньої євроінтеграції(Середняк Т. К., 2023) Бабенко, Тетяна ВасилівнаДокумент Розвиток соціально-професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах воєнного стану(Середняк Т. К., 2023) Бабенко, Тетяна ВасилівнаДокумент Розвиток соціально-професійної мобільності студентів засобами проектної діяльності(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Бабенко, Тетяна Василівна; Babenko, Tatiana Vasilyevna(uk) Сучасним випускникам вузів щоб бути успішними і затребуваними слід бути готовими до постійно мінливих тенденцій на ринку праці. У статті запропоновано трактування понять «соціально-професійна мобільність студентів», «розвиток соціально-професійної мобільності». Визначено здатності та особистісні якості (ініціативність, креативність, соціальна та професійна активність, здатність ризикувати, самоорганізованість, самостійність, вольовий самоконтроль, рішучість, впевненість у собі, відкритість до нового), які складають соціальнопрофесійну мобільність студента.Документ Роль інформаційної компетентності майбутнього вчителя історії в підвищенні його конкурентоздатності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Бабенко, Тетяна ВасилівнаУ статті розглядається роль інформаційної компетентності майбутнього вчителя історії в підвищенні його конкурентоздатності.Документ Соціокультурне середовище вищого навчального закладу як фактор розвитку конкурентоздатності фахівця(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Бабенко, Тетяна ВасилівнаУ статті робиться спроба теоретично визначити зміст конкурентоздатності фахівця та особливості її формування у процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Формування конкурентоздатності буде ефективним за умов створення у навчальному закладі культуно-освітнього і конкурентного середовища.Документ Умови підвищення ефективності методичної роботи навчального закладу(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) На етапі реформування системи освіти методична робота навчального закладу та інші форми безперервної освіти педагогічних кадрів набувають важливого значення.У статті розкрито поняття «ефективність методичної роботи» та запропоновані умови підвищення ефективності методичної роботи взагальноосвітньому навчальному закладі.Документ Формування професійної культури педагога(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Бабенко, Тетяна ВасилівнаУ статті робиться спроба теоретично визначити зміст професійної культури педагога та особливості її формування у процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Формуванню професійної культури педагога буде сприяти вивчення на старших курсах навчального спецкурсу "Професійна культура педагога".Документ Інформаційна компетентність як складова інформаційної культури майбутніх учителів історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті визначається зміст інформаційної компетентності майбутнього вчителя історії,розглядаються її структурні компоненти.Документ Інформаційна культура й професійно-особистісний розвиток майбутнього вчителя історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті розглядається ціннісно-мотиваційний компонент та прояв індивідуальності в структурі інформаційної культури майбутнього вчителя історії.Документ Інформаційна культура як складова професійної культури майбутніх вчителів історії(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Бабенко, Тетяна Василівна(uk) У статті автор робить спробу визначити зміст інформаційної культури як складової професійної культури майбутніх вчителів історії.