Михида, Сергій ПавловичMikhida, Sergiy Pavlovich2021-07-072021-07-072018Михида С. П. Актуалізація ідей в. О. Сухомлинського в контексті управління закладом освіти / Сергій Павлович Михида // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. - Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. - Вип. 171. – С. 101-104.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/3774(uk) Стаття присвячена актуалізації ідей В. О. Сухомлинського щодо управління закладом освіти. Акцент ставиться на функціях управління та посадових функціональних обов’язках педагогічних працівників, принципах управління закладом освіти, особистісних якостях керівника закладу освіти,організації менеджменту в сфері освіти.(en) Ideas V. О. Sukhomlynsky’s about managing an educational institution are relevant and timely at the present stage of the development of the education system and the formation of a new Ukrainian school. Formulated by the director of the Pavlik School of Management and Functional Functions of Teachers, Principles of the Management of Educational Institutions, the personal qualities of the head of the educational institution are the subject of research by modern scholars in the context of building a new concept of management of educational institutions. Prospects for further scientific research may be related to the search for new forms of work of the heads of educational institutions in accordance with the modern requirements of reforming and modernizing the educational sector.ukуправління закладом освітифункції керівникапринципи та особистісні якостіменеджмент сфери освітиуправління закладом освітифункції керівникапринципи та особистісні якостіменеджмент сфери освітиthe management of the educational institutionthe functions of the headprinciples and personal qualitiesmanagement educationАктуалізація ідей В. О. Сухомлинського в контексті управління закладом освітиActualization ideas of V. O. Sukhomlinsкy in the context of education managementArticle