Ratsuоl, AnatoliyRatsuol, AngelaРацул, Анатолій БорисовичРацул, Анжела Володимирівна2015-11-272015-11-272014Ratsuol A. The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development / Anatoliy Ratsuol, Angela Ratsuol // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. В. Радул [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. - Вип. 125. - С. 171-176.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/658(UA) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їх навчання і виховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їх розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації, широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.(EN) The article deals with the unity of correction pedagogics as a science of physiological patterns of children with developmental problems of learning and education, especially the education of children with special needs and peculiarities of their development ways of social adaptation and rehabilitation, is widely considered becoming and development of correction pedagogic.enкорекційна педагогікадіти зі спеціальними потребамисоціальна адаптаціяреабілітаціяcorrection pedagogicsbecomingdevelopmentchildren with special needssocial adaptation and rehabilitationThe essence of correctional pedagogy as a science: formation and developmentArticle