Гусєва, Катерина ВасилівнаHuseva, Katerynа2016-07-142016-07-142016Гусєва К. В. Творчо орієнтовані методи навчання в процесі фахової підготовки вчителя образотворчого мистецтва / Катерина Василівна Гусєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016 - Вип. 143. - С. 176-180.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1630(uk) У статті розглядається проблема підготовки творчо орієнтованої особистості майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки. Обґрунтовується необхідність звернення уваги на особливості творчої особистості. Виокремленні методи навчання, що позитивно впливатимуть та творчу сторону особистості.(ru) В статье рассматривается проблема подготовки творчески ориентированной личности будущего учителя изобразительного искусства в процессе профессиональной подготовки. Обосновывается необходимость обращения внимания на особенности личности. Выделении методы обучения, положительно влиять и творческую сторону личности.(en) In the article the problem creatively oriented training of future teachers of fine arts in the training. Consider requirements for teachers of art. Reveals his creative characteristics. The necessity of paying attention to the features of the creative personality. Highlights self-stimulation condition (cognitive needs) as a basis for the development of creative abilities of students. Pedagogical conditions of education of the creative personality of students. Identify factors and conditions that affect the course of creative activity. Is observed that the positive trend of the art students will take place under conditions which will ensure freedom of intuition; formation of students‟ self-confidence; desire for independence, self-actualization; positive emotions; development of imagination and penchant for daydreaming; forming sensitivity to conflicts, ability to identify and formulate them consciously. The role of nominating ideas, their selection is given to the head of the creative team, namely his personal qualities and professional skill. The isolation of teaching methods that positively affect individual and creative side.ukсамоактуалізаціяфрустраціяестетична чутливістьемпатіястан сумнівусинектикаевристичний методметод проектівсамоактуализацияфрустрацияэстетическая чувствительностьэмпатиясостояние сомнениясинектикаэвристический методметод проектовself actualizationfrustrationaesthetic sensitivityempathystate of doubt synektykaheuristic methodprojectsТворчо орієнтовані методи навчання в процесі фахової підготовки вчителя образотворчого мистецтваCreatively oriented methods of teaching in professional training of a teacher of fine artsArticle