Мельничук, Сергій Костянтинович2023-05-282023-05-282022Мельничук С. К. Критерії вивчення впевненості в собі / Сергій Костянтинович Мельничук // Психологія особистості. - 2022. - Випуск 43. - С. 153-157.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4654(ua) У статті розглянуто психологічні характеристики самовпевненості, виділено та описано її види. Представлено науково-теоретичні підходи до вивчення видової впевненості. Автор визначив такі типи впевненості в собі: когнітивний, мотиваційний, емоційний, демонстративний, когнітивно-мотиваційний, когнітивно-емоційний, когнітивно-поведінковий, мотиваційно-емоційний, мотиваційно-поведінковий, емоційний, поведінковий, інтуїтивний, невиправданий, емоційно нестійкий, прихований, непевний. Автор навів характерні особливості їх прояву в підлітковому віці. Експериментально визначено розподіл цих особливостей підліткового віку за типом впевненості. Показано специфіку когнітивного, емоційно-оцінного, мотиваційно-цільового, поведінкового компонентів впевненості в собі в молодому віці. Основні завдання програми психологічного супроводу пов’язані зі структурою впевненості в собі (мотиваційно-цільовий, когнітивний, емоційно-оцінний та поведінковий компоненти). При реалізації програми враховано виявлені на етапі дослідження особливості розвитку структурних компонентів впевненості в ранньому та пізньому підлітковому віці. Зокрема, низький рівень розвитку когнітивного компоненту у старшокласників та нерозвиненість у студентів емоційно-оцінного компоненту впевненості в собі виражається у невмотивованій тривожності.(en) Аrticle examines the psychological characteristics of self-confidence isolated and described its species. Presented by scientific and theoretical approaches to the study of species confidence. Author determined types of self-confidence, selfconfident, cognitive, motivational, emotional, demonstrative, cognitive-motivational, cognitiveemotional, cognitive-behavioral, motivational and emotional, motivational and behavioral, emotional, behavioral, intuitive, unwarranted, emotionally unstable, hidden, uncertain. The characteristic peculiarities of their manifestation in adolescence. Experimentally determined distribution of those features of adolescence by type of confidence. The specificity of cognitive, emotional – assessment, motivationalpurposeful, behavioral components of selfconfidence in young adulthood. The main tasks of the program of psychological support are related to the structure of selfconfidence (motivational-target, cognitive, emotional evaluation and behavioral component). In implementing the program, the peculiarities of the development of structural components of confidence in early and late adolescence, identified at the stage of the study, were taken into account. In particular, the low level of development of the cognitive component in senior pupils and the lack of development of the emotional and appraisal component of selfconfidence among students, which, above all, is expressed in unmotivated anxiety. The system of measures of psychological support for the development and self-confidence correction designed to ensure a targeted impact on the harmonization of the development of selfconfidence through the awareness, analysis and evaluation of young men and girls of their own confidence, as well as the acquisition of new ways of behavior.ukвпевненість у собітренінг впевненості в собіпсихологічний супровід розвитку та корекція впевненості в собіself-confidencepsychological support of development and correction of selfconfidenceself-confidence trainingКритерії вивчення впевненості в собіCriteria for study confidenceArticle