Шишова, Інна Олексіївна2016-04-192016-04-192014Шишова І. О. Емоційно-творчий аспект підготовки студентів психолого-педагогічного профілю до роботи із дітьми з особливими потребами / Інна Олексіївна Шишова // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 195-204.http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/1066(uk) Складовою діяльності педагога є діагностична, профілактична й корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. Психолого-педагогічними умовами підготовки майбутніх учителів до роботи із школярами в умовах інклюзивної освіти є: поповнення змісту професійної підготовки майбутніх учителів теоретичними питаннями щодо проблеми; забезпечення майбутніх учителів навичками і вміннями корекційно-виховної роботи; організація комплексу практичних занять контекстного характеру. У статті розглянуто емоційно-творчу складову корекційного виховання.(ru) Составляющей деятельности педагога является диагностическая, профилактическая и коррекционная работа с детьми, требующими особенного похода. Психолого-педагогическими условиями подготовки будущих учителей к работе в инклюзивной среде является: наполнение содержания профессиональной подготовки будущих учителей теоретическими вопросами, касающимися проблемы; обеспечение будущих учителей навыками и умениями коррекционно-воспитательной работы; организация комплекса практических занятий контекстного характера. В статье рассмотрена эмоционально-творческая составляющая коррекционного воспитания.(en) The problem of the increase of efficiency of the training and education of children with special necessities is vital question as for Ukraine as for other countries of world community because more and more pupils have problems of various organs and systems development. In order to solve marked aims is necessary to secure the optimal education of pedagogical workers for successful implementation of such activity. Psychological and pedagogical conditions of future elementary school teachers to work under conditions of integral education are: updating the content of training future teachers of theoretical issues concerning the problem of educational neglect; providing future teachers the skills and abilities of correctional and educational work; complex organization of practice lessons of the content character. In article is considered of emotional and creative component of correctional education. The conceptual model of emotional and creative individuality of the teacher institutions is developed. The driving forces and mechanisms of development of this integrated quality are analysed essence. The modern condition of use of art in the contents of their professional training is found out.ukпсихолого-педагогічна підготовкадіти із порушеннями розвиткуінклюзивна освітаінтеграціяемоційно-творче вихованняпсихолого-педагогическая подготовкадети с нарушениями развитияинклюзивное образованиеинклюзивное образованиеинтеграцияэмоционально-творческое воспитаниеpsychological and pedagogical trainingchildren with problems of developmentinclusive educationintegrationof professional educationЕмоційно-творчий аспект підготовки студентів психолого-педагогічного профілю до роботи із дітьми з особливими потребамиArticle