Livytska, InnaЛівицька, Інна Адамівна2017-05-042017-05-042017Livytska I. Defining writing ability: models of writing and cognitive behaviour / Inna Livytska // Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : Видавець Лисенко В. Ф., 2017. – Вип. 154. – С. 137-142.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/2400(uk) У статті узагальнено сучасні підходи до визначення процесу писемного мовлення іноземною мовою та подано аналіз трьох основних моделей (лінійної, циклічної та альтернативної) за видами когнітивної діяльності. Обґрунтовано циклічність (рекурсивність) писемного процесу та його залежність від рівня лінгвістичної компетенції, мета-когнітивного знання та соціально-педагогічного оточення студента. Охарактеризовано основні відмінності та типи передачі знання ( переказування знання або трансформація) через дослідження процесу писемного мовлення у носіїв англійської мови та тих, хто вивчає мову як другу чи іноземну.(ru) В статье обобщены современные подходы к определению письменной речи на иностранном языке, а также проанализированы три основные модели (линейная, циклическая и альтернативная) в соответствии с видами когнитивной деятельности. Обусловлена цикличность (рекурсивность) письменного процесса и выявлена его зависимость от уровня лингвистической компетенции, мета-когнитивного знания и социально-педагогического окружения. Охарактеризованы основные отличия и типы передачи знания посредством письма (пересказывание знаний или же трансформация) в зависимости от того, является ли студент носителем английского языка или же изучает его как второй или иностранный язык.(en) The article synthesises modern approaches to defining the writing process in L1 and L2 or ESL settings and suggests analysis of three basic models of writing: linear, recursive and alternative in accordance with the cognitive processes used. Cyclic character of writing has been asserted and its correlation with linguistic knowledge, meta-cognitive discourse and social educational setting has been found out. Main differences and types of knowledge rendering in writing (i.e. knowledge-telling and knowledge-transformation) have been characterized in relation to first language or second and foreign language settings.enлінійна, циклічна, альтернативна модель писемного мовленнякогнітивна діяльністьлінгвістична компетенціямета-когнітивне знаннясоціально-педагогічне оточеннялинейная, циклическая, альтернативная модель письменной речикогнитивная деятельностьлингвистическая компетенциямета-когнитивные знаниясоциально-педагогическое окружениеinear, recursive, alternative model of writing processlcognitive activitylinguistic competencemeta-cognitive knowledgesocial educational settingDefining writing ability: models of writing and cognitive behaviourArticle