Шишова, Інна ОлексіївнаШишова, Инна АлексеевнаShushova, Inna2016-11-072016-11-072016Шишова І. О. Логопедична ритміка в системі підготовки студентів до корекційної освіти дітей з особливостями фізичного та психомовленнєвого розвитку / Інна Олексіївна Шишова // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - Вип. 147. - С. 145-149.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1980(uk) Складовою діяльності педагога є діагностична, профілактична й корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. У статті розглянуто діяльнісну складову корекційного виховання, здійснено аналіз логопедичної ритміки як одного з важливих та перспективних розділів логопедії, корекційної педагогіки, успішних методів корекції мовлення та навчального предмета.(ru) Составляющей деятельности педагога является диагностическая, профилактическая и коррекционная работа с детьми, требующими особенного похода. В статье рассмотрена деятельностная составляющая коррекционного воспитания, осуществлён анализ логопедической ритмики как одного из важных и перспективных разделов логопедии, коррекционной педагогики, успешных методов коррекции речи и учебного предмета.(en) The problem of the increase of efficiency of the training and education of children with special necessities is vital question as for Ukraine as for other countries of world community because more and more pupils have problems of various organs and systems development. In order to solve marked aims is necessary to secure the optimal education of pedagogical workers for successful implementation of such activity. Psychological and pedagogical conditions of future teachers and psychologist to work under conditions of integral education are: updating the content of training future specialists of theoretical issues concerning the problem of educational neglect; providing future teachersand psychologist the skills and abilities of correctional and educational work; complex organization of practice lessons of the content character. In article is considered of activity component of correctional education and the analysis of Speech-LanguageTherapy rhythms as one of the important and promising parts of speech therapist, special education, successful methods of correction speech and academic subject.ukпсихолого-педагогічна підготовкалогопедична ритмікаінтеграціяінклюзивна освітадіти з особливостями розвиткупсихолого-педагогическая подготовкалогопедическая ритмикаинтеграцияинклюзивное образованиедети с нарушениями развитияpsychological and pedagogical trainingSpeech-Language Therapy rhythmsintegrationinclusive educationchildren with problems of developmentЛогопедична ритміка в системі підготовки студентів до корекційної освіти дітей з особливостями фізичного та психомовленнєвого розвиткуЛогопедическая ритмика в системе подготовки студентов к коррекционному образованию детей с особенностями физического и психоречевого развитияSpeech-language therapy rhythms in the system of preparation of students for remedial education of children with features of psychophysical and speech developmentArticle