Локарєва, Юлія ВалеріанівнаЛокарева, Юлия ВалериановнаLokareva, Yulia Vareianivna2017-09-152017-09-152017Локарєва Ю. В. Метод мультимедійної презентації на уроках музичного мистецтва (на основі вивчення музичної спадщини композиторів Єлисаветграду–Кіровограду–Кропивницького) / Юлія Валеріаівна Локарєва // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 157. – С. 164-167.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/2691(uk) У статті висвітлена проблема застосування мультимедійних технологій на уроках музичного мистецтва, доведена ефективність використання методу мультимедійної презентації як провідного засобу виховання учнів старшого шкільного віку.(ru) В статье освещена проблема использования мультимедийных технологий на уроках музыкального искусства, доведена эффективность метода мультимедийной презентации как ведущего способа воспитания учеников старшего школьного возраста.(en) Multimedia technologies are one of the promising directions of use of information computer technologies (ICT) in education, art in particular. Method multimedia presentation is an effective means of realization of the didactic principle of clarity on the lessons of music. They contribute to the «immersion» of students in an imaginary world, certain social and industrial situation, the wide application of methods of game, the playback of educational activities (cognitive-semantic, domain-operational and reflexive), revitalization of academic work of students as subjects of educational activity, increase learning motivation. Thus, multimedia technologies are one of the promising directions of use of information computer technologies (ICT) in education, art in particular. Method multimedia presentation is an effective means of realization of the didactic principle of clarity on the lessons of music. They contribute to the «immersion» of students in an imaginary world, certain social and industrial situation, the wide application of methods of game, the playback of educational activities (cognitive-semantic, domain-operational and reflexive), revitalization of academic work of students as subjects of educational activity, increase learning motivation. The introduction of ICT in the learning process of musical art helps to reduce the scope of application of traditional means of illustration (pictures, portraits, tables, etc) and opens to the master of the musical art of new submission of material (colored, dynamic illustrations, sound, fragments of «live» lessons, and the like).ukмультимедійні технологіїмультимедійна презентаціямультимедийные технологиимультимедийная презентецияmultimedia technologiesmultimedia presentationМетод мультимедійної презентації на уроках музичного мистецтва (на основі вивчення музичної спадщини композиторів Єлисаветграду–Кіровограду–Кропивницького)Метод мультимедийной презентации на уроках музыкального искусства (на основе изучения музыкального наследия композторов Елисаветграда – Кировограда – Кропивницкого)Method multimedia presentation on the lessons of music (based on the study of the musical heritage of the composers elizavetgrad–kirovograd–kropyvnytsckyi)Article