Грозан, Світлана ВікторівнаГрозан, Світлана ВікторівнаGrosan, Svetlana Viktorivna2017-09-152017-09-152017Грозан С. В. Сутність і структура професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / Світлана Вікторівна Грозан // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 157. – С. 156-159.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/2690(uk) У статті на основі аналізу наукових джерел розглянуто структурні компоненти професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва, яка включає в себе такі важливі складові як «музична компетентність», «виконавська компетентність», «музично-виконавська компетентність», «науково-дослідна компетентність», «інформаційна компетентність» тощо.(ru) В статье на основе анализа научных источников рассмотрены структурные компоненты профессиональной компетентности будущих учителей музыкального искусства, которая включает в себя такие важные составляющие как «музыкальная компетентность», «исполнительская компетентность», «музыкально-исполнительская компетентность», «научно-исследовательская компетентность», «информационная компетентность»(en) With the introduction of the Bologna process in the countries of Western and Central Europe intensified interest in the competence approach in higher professional education. Necessity of perfection of process of formation of professional competence of musicians is implemented with the socio-cultural situation in a society and a country that is rapidly changing. An important factor is the training of a skilled worker who is fluent in their profession, ready to constant professional growth, socially and psychologically adapted, which enables the users to socialize in modern society. In article on the basis of analysis of scientific sources are considered structural components of professional competence of future teachers of musical art, which includes such important components as «musical competence», «performance competence», «musical and performing competence», «scientific competence», «information competence». Рrofessional competence of future teachers of musical art involves levels of development of musical creative abilities and professional competences, among which the most important are music, performing, music performance, information and scientific competence, as the main criteria of professional competence of future teachers of musical art musical ability; emotional and volitional qualities; motivational and value orientation; musical performing skills and knowledge.ukкомпетентністьпрофесійна компетентністьмайбутній вчитель музичного мистецтвакомпетентностьпрофессиональная компетентностьбудущий учитель музыкального искусстваcompetenceprofessional competencefuture teacher of musicСутність і структура професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтваThe essence and structure of professional competence of future teachers of musical artArticle