Zavitrenko, D. G.Завітренко, Долорес Жораївна2018-07-042018-07-042018Zavitrenko D. G. The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development / Dolores G. Zavitrenko, Artem M. Zavitrenko // Study issues of primary and pre-school education / [resp. ed. A. I. Iliadi, Kotelianets I. S.]. – Kharkiv : Machulin, 2018. – №1. – C. 88-105.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/3130(ua) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їхньогонавчання тавиховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їхнього розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації. Широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.(en) The article deals with the unity of correction pedagogics as a science of physiological patterns of children with developmental problems of learning and education, especially the education of children with special needs and peculiarities of their development ways of social adaptation and rehabilitation, is widely considered becoming and development of correction pedagogic.enкорекційна педагогікастановленнярозвитокдітей зі спеціальними потребамисоціальна адаптаціяреабілітаціяcorrection pedagogicsbecomingdevelopmentchildren with special needssocial adaptation and rehabilitationThe essence of correctional pedagogy as a science: formation and developmentСутність корекційної педагогіки як науки: формування й розвитокArticle